Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  ht.net kuolee pois

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.2.26 19:37:14

Jos joku tekis hevostalli.netin tilalle uuden modernin sivu, jossa olis foorumin lisäksi myös markkinapaikka ja se toimis myös kännykällä hyvin, siirtyisitkö käyttämään sitä? Itse olen odotellut jo jonkin aikaa.

Re: ht.net kuolee pois

Lähettäjä: Sunika 
Päivämäärä:   8.2.26 20:02:10

Onhan näitä ollut vuosien aikana, mutta ovat hiipuneet käyttäjien puutteeseen.

Lähettäjä: Lotta 
Päivämäärä:   8.2.26 20:06:11

Niissä muissa on yleensä ollut se ongelma, että niihin piti rekisteröityä ;)

Lähettäjä.. 
Päivämäärä:   8.2.26 20:16:48

Nice

Lähettäjä: xlfbmdg 
Päivämäärä:   8.2.26 21:40:47

No ei kuole enkä siirtyis

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.2.26 21:42:18

En. Perinteet kunniaan.

Päivämäärä:   8.2.26 21:44:55

Kuolee.

Päivämäärä:   8.2.26 22:06:06

No kyllä on vuosikymmenen aikana monta kertaa tätäkin povattu mutta niin vaan porskuttaa. Onhan tämä helposti lähestyttävä, ei kaikki halua kirjoittaa nimellään vaikka olisi osaamista ja ihan asiallista asiaa, ja sitten viimeisenä ja parhaana se että täällä on jo kaikki.

Jos joku pistää näissä paremmaksi niin siitä vaan. Vaikeaa on ja yritelmät ovat ainakin tähän asti epäonnistuneet. Mitä lisää tähän voisi tarjota?

Lähettäjä: Moi 
Päivämäärä:   8.2.26 23:22:43

Onko tää oikeesti näin monen mielestä toimiva sivusto ja tähän ei voisi olla mitää lisää tai parempaa tarjottavaa? Eihän tää sivusto oo missään mielessä nykyaikanen tai oo edes järkevää käyttöliittymää

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   8.2.26 23:51:57

^ Ei ole helppoa saada isoa ihmisjoukkoa siirtymään alustalta toiselle.

Lähettäjä: qwerty 
Päivämäärä:   9.2.26 05:40:27

On tää kuihtunut verrattuna aiempaa

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   9.2.26 07:21:36

Täällä oli aikoinaan paikkakuntien omia löpinöitä, mutta sinne alkoi tulla niin paljon nimettömiltä sontaa jne, että keskustelut hiipuivat... Silkka kiusaamis alustahan tämä on.

Päivämäärä:   9.2.26 10:21:04

Mulla on ollut mielessä että vois tehdä uuden sivuston kun osaamistakin siihen löytyis. Mitä sieltä teidän mielestä pitäis löytyä tai olla paremmin, jotta käyttäisitte?

Päivämäärä:   9.2.26 10:35:00

Pitäisi toimia mobiilissa paremmin, jotta vaihtaisin ht.netistä pois. Tällä hetkellä mobiilikäytettävyys on tosi huono.
Sais olla myös sorttaus, jossa ketjuja voisi järjestellä esim. sen mukaan mitkä on päivän kommentoiduimpia/avatuimpia/tykätyimpiä, jne. Lisäksi jodelista voisi apinoida sen, että kun kommentille tulee tarpeeksi miinuspeukkua muilta käyttäjiltä, niin se moderoituisi automaattisesti piiloon.
Mahdollisuus lisätä kuvia ja linkkejä julkaisuihin sujuvasti.
Rekisteröityminen puhelinnumerolla/sähköpostilla/faceprofiililla, mutta siten että kommentointi olisi kuitenkin anonyymia. Rekisteröitymispakolla saataisiin kuitenkin pahimmat häiriköt bannattua kokonaan, ht.netin bannia on nyt liian helppo kiertää ja bannit on liian lyhyitä. Banneissa pitäisi olla koveneva rangaistusasteikko, ekasta rikkeestä viikon bannit, tokasta kuukauden, kolmannesta puolen vuoden, ja neljännestä sitten permabannit.
Jodel on yleisesti ottaen mielestäni hyvä ja toimiva anonyymi sovellus, siellä kommentointi on anonyymiä eikä käyttäjiä voi tunnistaa, mutta vertaismoderointi on aika hyvin toimivaa ja bannit on oikeasti tuntuvia banneja.

Markkinapaikkaa en itse kaipaa, paitsi jos se olisi jotenkin integroitavissa torin kanssa niin, että tori-ilmoituksen saisi suoraan näkyviin. On ärsyttävää tehdä myynti-ilmoitus moneen paikkaan (faceryhmät, tori, ht.net sun muut) ja naputella samat tiedot joka paikkaan erikseen.
Hevosmyyntisivusto saisi olla erikseen, mielellään hästnetin tapainen.

Päivämäärä:   9.2.26 10:39:43

Arvostan sitä et täällå ei mikään algoritmi päätä mitä näen. Eikä mun tiedot ja tekemiset siirry minnekään. Gdpr kohdillaan !

Päivämäärä:   9.2.26 10:57:15

"Arvostan sitä et täällå ei mikään algoritmi päätä mitä näen. Eikä mun tiedot ja tekemiset siirry minnekään. Gdpr kohdillaan !"

Jep, että saat rauhassa jatkaa kaikenmaailman kunnianloukkauksia ja nettikiusaamista rauhassa.

LähettäjäJM 
Päivämäärä:   9.2.26 11:08:15

"Mulla on ollut mielessä että vois tehdä uuden sivuston kun osaamistakin siihen löytyis. Mitä sieltä teidän mielestä pitäis löytyä tai olla paremmin, jotta käyttäisitte?"

Hei, meillä on suunnitelmissa avata hevoskansa.com-sivusto uudestaan kevään aikana. Siellä on jo valmis aihio ja paljon tilaa valmiiksi vapaana. Jos haluaisit tulla mukaan kehittämään tätä projektia, laita viestiä! Tämä koskee kaikkia kiinnostuneita.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   9.2.26 11:17:51

Uusia sivuja saa tulla ihan vapaasti. Itse käyn siellä sun täällä kun huvittaa, eivät ne sulje toisiaan pois.
Ei vaan ole oikein löytynyt vastaavia foorumeita.

Fb keskusteluryhmät kulkee nyt tässä rinnalla.
Erona on vain se että siellä on ihmisiä jotka kehtaavat ilkeillä omalla naamallaan.

En julkaise siellä koskaan mitään sen jälkeen kun erehdyin kysymään jotain hevoseni sairastumiseen liittyvää ja sain tosi ilkeän vastauksen joltain besserwisseriltä.
Hevoseni meni monttuun ja muutenkin tarpeeksi ahdistavaa aikaa, en välttämättä tarvinnut lisää paskaa niskaan.
Ymmärsin myöhemmin että sielläkin voi laittaa profiilinsa piiloon.

Täällä kommentoidaan kaikki nimettömänä joten se on tasapuolista vaikka täälläkin on niitä joilla hienosäätö puuttuu.

Päivämäärä:   9.2.26 12:08:31

Uusi sivusto tuskin menestyy. Jos sivustolla olisi vaikka hyvä sovellus puhelimeen niin varmasti olisi vakavasti otettava kilpailija. Mutta sinne ei varmaan silti tulisi tarpeeksi ihmisiä kun porukka luulee että kun ei rekisteröidy niin voi kirjoittaa mitä tahansa pskaa tänne. Ihankuin ei muka nykyaikana saisi IP osoitteita esiin tuosta vain. :D

Päivämäärä:   9.2.26 13:13:53

"Hei, meillä on suunnitelmissa avata hevoskansa.com-sivusto uudestaan kevään aikana. Siellä on jo valmis aihio ja paljon tilaa valmiiksi vapaana. Jos haluaisit tulla mukaan kehittämään tätä projektia, laita viestiä! Tämä koskee kaikkia kiinnostuneita."

Minkälainen sivusto teillä on suunnitteilla ja kuinka pitkällä jo olette?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   10.2.26 13:48:42

Voisi tulla tykkäspeukut ja ei-tykkäys peukut tms käyttöön. Ja joku fb:n tapainen että voisi vastata suoraan jonkun kommentin alle. Olisi keskustelu selkeämpää. Emojit saisi olla käytössä myös nettiversiossa.

Markkinaosio on huono, pitäisi saada helposti kuvat lisättyä ja viestit eivät tule perille.

Päivämäärä:   10.2.26 15:31:24

- millä tavalla tämän mobiilikäytettävyys on huono? Kai sinulla on sentään mobiiliversio käytössä?

Päivämäärä:   10.2.26 15:34:15

Kaikki foorumit ovat viime vuosina menettäneet käyttäjiä. Nämä ovat jäänne menneisyydestä. Käyttäjiä toki on edelleen, mutta ei niin kuin ennen.

Päivämäärä:   10.2.26 23:06:14

Se on muuten oikeasti merkittävä etu tässä paikassa, että ei todellakaan ole mitään algoritmia joka suodattaisi tyrkylle vaan sisältöä josta luulee sinun olevan kiinnostunut. Nämä algoritmit kun ihan säännönmukaisesti paskiintuvat ajan funktiona. Aina vaan rajumpaa rage bait -sisältöä nousee framille. Heppahommiin sisältyy lisäksi niin paljon lajispesifistä marginaalisisältöä, että eivät algoritmit sellaisesta suoriudu. Esimerkiksi valtaväestön on todella vaikea ymmärtää hiekansyömiskeskustelua minkäänlaisena järkevänä tai edes mahdollisena asiana joten hevosihmisille tärkeiden nyanssien erottamista on turha edes toivoa.

Päivämäärä:   11.2.26 07:52:33

Lähettäjä: Sunika
Päivämäärä: 10.2.26 15:31:24

- millä tavalla tämän mobiilikäytettävyys on huono? Kai sinulla on sentään mobiiliversio käytössä?

Mobiiliversiossa linkit on pieniä ja jotkut mainokset peittää koko sivun niin, että sitä ei saa scrollattua tai teksti peittyy. Joillain käyttöjärjestelmillä näppäimistö peittää kirjoittaessa koko tekstiboksin, eikä näe mitä kirjoittaa. Yleensä se selaimen tietokoneversio toimii mobiililla itse asiassa paremmin, kuin mobiiliversio.
Väitätkö ihan tosissaan että ht.netin mobiilikäytettävyys olisi hyvä? :D

Päivämäärä:   11.2.26 08:41:14

No mulla ei noita viivan ongelmia ole näkynyt. Päinvastoin mainokset ei näy ollenkaan, mikä on erittäin hyvä asia.

Päivämäärä:   11.2.26 09:10:03

Minulla ei myöskään ole mitään noista ongelmista! Omituisia!
Tarkoitatko että nuo otsikot etusivulla on pieniä? Tiesithän, että saat suurennettua puhelimesi tekstejä? Minulla mitkään linkit eivät ole pieniä, vaikka en ole suurentanut mitään.
Näppäimistö ei peitä mitään. Eivätkä mainokset peitä mitään, joku pieni mainos on silloin tällöin. Tiesitkö että mainokset voi estää kokonaan vaikka adblockilla? (Vai mikä sen nimi oli?)

Päivämäärä:   11.2.26 10:43:31

Toivottavasti.

Päivämäärä:   11.2.26 10:51:05

Sunika - nuo on asioita, joita käyttäjän ei pitäisi joutua itse säätämään, vaikka niitä voi säätää. Juuri nuo on niitä asioita, jotka vaikuttaa mobiiliversion käytettävyyteen - hyvä, toimiva mobiiliversio on lähtökohtaisesti sellainen, että se ei vaadi että käyttäjä lataa lisäosia, säätää puhelimensa fonttikokoa. Toimiva mobiiliversio toimii samalla tavalla kaikilla laitteilla.

Ennen oli kaikki paremmin, mutta jos todella pitää hötönetin mobiiliversiota (tai edes työpöytäversiota) toimivana, niin on aika tulla pois sieltä 2000-luvun alusta nykypäivään :)

Päivämäärä:   11.2.26 17:16:00

No minä en ole säätänyt mitään. Ja kolmas puhelin menossa mobiiliversion selaamisessa tässä vuosien aikana. Enkä ole missään säätänyt mitään.
Mielestäni otsikot eivät ole liian pieniä eikä häiritseviä mainoksia, vaikka minulla ei ole mainoksenestoa

Ja minulla on näissä valmiiksi aika pieni fonttikoko ihan joka sivustolla, mutta ei mitään ongelmaa.

Lähettäjä: th 
Päivämäärä:   11.2.26 17:25:20

Sivun alalaidasta voi valita mobiili- tai työpöytä version.

Päivämäärä:   11.2.26 18:32:00

Vieläkin vaivaa että mitkä linkit täällä olisi liian pieniä.
Ja millä puhelimella näppäimistö peittää tekstin kirjoituskentän?

Päivämäärä:   11.2.26 18:37:27

Nyt taisin keksiä mikä on -:n ongelma!! Hän luulee, että jos tuossa alhaalla lukee työpöytäversio niin hän käyttää sitä ja kun siinä lukee mobiiliversio niin hänellä on se käytössä! XD
Se selittää tuon että linkit on liian pieniä ja työpöytäversio on parempi. :D

Eli ihan tiedoksi siinä lukee se jonka siitä saa klikkaamalla auki eli kun siinä lukee työpöytäversio niin sinulla on silloin mobiiliversio käytössä!

Päivämäärä:   11.2.26 18:40:55

No kyllä tuo "mobiiliversio" on myös sysipaska. :D Ihan yhtä huono kuin "työpöytäversiokin", ne on käytännössä ihan samanlaiset. :D Ei todellakaan ole mikään kunnollinen mobiiliversio.

Päivämäärä:   11.2.26 18:46:14

No ei ne nyt käytännössä ole samanlaiset kun tämä mobiiliversio on sopivampi kännykän näyttöön, viestit mahtuu lukemaan skrollaamatta näyttöä sivusuunnassa ja tosiaan otsikot ovat hyvän kokoisia.

En ole väittänyt että tämä olisi paras maailmassa, ainoastaan sanonut, että minulla ei ole mitään noita - luettelemia ongelmia.

Päivämäärä:   11.2.26 22:13:06

Ei ole tarpeeksi etuja/eroja työpöytäversioon, ne on melkein samanlaiset. Ei se mobiiliversio ole edes sopivampi kännykän näyttöön.. Ihan sairaan isolla kaikki ja jättimainokset, siitä olen ihan samaa mieltä. Se työpöytäversio on jopa helpompi ja parempi puhelimella kun sitä voi zoomailla kauemmas ja lähemmäs.
Mutta meitä on moneen junaan, jos se on susta hyvä niin ei se ole kaikkien mielestä hyvä.

Jos vertaa vaikka Redditin "mobiiliversiota" eli SOVELLUSTA niin onhan se nyt 100 kertaa parempi ja käyttökelpoisempi puhelimella.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.