Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Helpot luokat vs vaativat luokat

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   6.2.26 09:08:10

Täälläkin välillä tulee suoraa palautetta että helppoja luokkia kisaavat ei ole "mitään", ja ratsastus alkaa vasta vaativista luokista. Kuinka paljon täällä sitten näitä oikeita ratsastajia on, jotka kisaavat niissä vaativissa? Ja riittääkö se että kisaa, vai että jopa menestyy niissä vaativissa? Menettekö vaativan kisaajat suoraan niihin luokkiin, ostatte aina valmiin hevosen, vai kulkeeko joku tien sieltä helpoista vaativiin itse kouluttaen?

Kun itseltä puuttuu kisavietti, niin en ole koskaan ajatellut asiaa niin että pitäisi kisata todistaakseen muille jotain. Olen siis ilmeisen huono ratsastaja kun en ole edes siinä heD:ssä startannut. Tähän kyllä törmää välillä ihan oikeassakin elämässä, että se joka ei näe toista koskaan kisoissa (tai ehkä edes valmennuksissa), alentaa sen ratsastajan alkeistason puskailijaksi.

Re: Helpot luokat vs vaativat luokat

Lähettäjä: Helmiina 
Päivämäärä:   6.2.26 09:30:03

Minä kisaan vaativaa tasoa, mutta eipä se minusta hyvää ratsastajaa silti tee saatk yhtään ”oikeampaa” kuin kenestäkään kisaamattomastakaan. Eikä minusta varmaan hyvää tai ”oikeaa” koskaan tulekaan, tämä on minulle vain harrastus, olen ihan tavallinen harrasteratsastaja joka vaan tykkää myös kilpailemisesta.

Lähettäjä: Helmiina 
Päivämäärä:   6.2.26 09:32:03

Ja siis vaA luokkia menen, hevoseni ei ollut kisannut ennen monille tuloa eikä valmiina tällä tasolla, yhdessä valmentajan kanssa ollaan sitä rakenneltu, taso kerrallaan ylöspäin kavuten.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   6.2.26 09:49:02

No jotka näin "huutelevat" niin voisivat kasvattaa mitä itsetuntoa ja lopettaa sen muiden ala-arvostaminen.

Jokainen harrastaa omalla tasollaan ja omalla tavallaan, se on yhtä arvokasta kun ne Vaativa-startteja tekevät nutturatiukalla harrrastavat. Kilpaileminen ei ole itsetarkoitus.

Itse en kisaa, mutta mikään ei estäisi starttaamasta vaativaa luokkaa. Kompetenssia löytyy :)

Lähettäjä: ee 
Päivämäärä:   6.2.26 10:06:54

Joo nauratti, kun tuolla toisessa ketjussa joku kertoi, että kouluratsastus alkaa vasta Va-tasolla. Sitä ennen on vain perusratsastusta. Kiinnostaisi, millä korkeudella se esteratsastus alkaa? Entä muut urheilulajit, millä tasolla pelaaja on jääkiekkoilija, jalkapalloilija, telinevoimistelija?

En ole muista lajeista niin perillä kuin ratsastuksesta, mutta tuntuu, että ratsastajista löytyy todella paljon portinvartijoita, jotka muistuttaa että alemmalla tasolla et ole mitään. Ja ennen kaikkea vaan kisatulokset merkkaa. Et voi kertoa olevasi tietyllä tasolla, ennen kuin olet kilpaillut sillä tasolla.

Annetaan kaikille rauha harrastaa omalla tasollaan ja omalla tavallaan. Se ei ole Va-tason kisaajilta millään tavalla pois, jos joku He-tason ratsastaja sanoo olevansa myös kouluratsastaja.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.2.26 11:35:29

Esteratsastus alkaa 130/140 tasolta ja kouluratsastus oliko PSG tasolta. Sanonnan mukaan siis, kaikki näitä alemmat tasot ovat perusratsastusta. Mielestäni sinänsä hyvä muistaa, muttei kannata ottaa turhan vakavasti. Sitä voi identifioitua vahvasti kumpaan lajiin vaan, helpoista luokista lähtien. Ja se on ok.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.