Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  B-kortin hevosauto, onko niissä aina living?

Lähettäjä: Turhaa 
Päivämäärä:   5.2.26 02:33:34

Tarkoituksena ostaa B-kortilla ajettava hevosauto yhden hevosen kuljettamiseen. Käydään max. 100 km:n päässä kisoissa, eli yöpymistarvetta ei ole.

Kaikissa (käytetyissä) B-kortilla ajettavissa hevosautoissa, joiden myynti-ilmoitus on tullut vastaan, on ollut living. Kantavuus on muutenkin vähäinen B-kortin autoissa, niin tuntuu että living on vain turhaa painoa.

Onko olemassa B-kortilla ajettavia hevosautoja ilman livingiä? Ja jos on, niin minkä valmistajan?

Re: B-kortin hevosauto, onko niissä aina living?

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   5.2.26 04:15:59

Esim. Torin kun äkkiä selasin läpi, niin ehkä fifty-fifty livingillä tai ilman, useita merkkejä. En ole ainakaan itse kokenut että living olisi kauhean yleinen. Joskus sai muistaakseni verot halvemmalla kun meni livingin ansiosta matkailuautona?

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   5.2.26 06:14:47

Siis mistä te löydätte muka livingillä olevia b-kortin autoja? Itse en muista tällaista ikinä nähneeni. Suurimmassa osassa toki perällä jonkinlainen varustetila ja joissakin isompi hytti jonka takapenkeillä pystyy tarvittaessa nukkumaan. Mutta livingiä en kyllä ole nähnyt.

Välillä tullut ilmoituksia seurattua, että löytyisikö kahden hevosen auto pienellä livingillä, mutta ei näitä ole. Ja minulle kävisi C-kortin autokin, tai oikeastaan sellaisen haluaisinkin isomman kantavuuden vuoksi, mutta niitä myynnissä vielä vähemmän.

Lähettäjä: rilla 
Päivämäärä:   5.2.26 07:46:13

Löytyykö b-kortilla ajettavia autoja, joissa kantavuus riittäisi kahden hevosen kuljettamiseen vai onko se automaattisesti c-kortilla ajettava? 2 isohkoa hevosta, ei mitään ponia.

Lähettäjä: Anna 
Päivämäärä:   5.2.26 08:18:12

Ei löyty B-kortilla ajettavaa 2 hevoselle, tai jos on on auto niin kevyt että se on vaarallinen esim. törmäystilanteessa

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   5.2.26 09:24:10

Kaverilla umean kahden hevosen b-kortilla ajettava auto ja siinä hytissä kuskille ja vänkärille penkit ja sit niiden takana tila jonka saa laitettua kahdeksi laverisängyksi (kerrossänky) tai sitten keskellä pieni pöytä ja reunoilla penkit. Kaveri sanonut että tän mallisia hyttejä ei enää tehdä umean autoihin, että ovat vaan noita kolmelle ihmiselle olevia hyttejä ilman tuollaista takatilaa. Tää kaverin auto rekisteröity matkailuautoksi ja kai viidelle ihmiselle vaikkei tuolla takana mitään turvavöitä olekaan. Tuo isompi hytti tekee sitten sen, että rengaskotelot jää hevostilan puolelle. Kaverilla sitten yks hevonen onkin sellainen joka ottanut tavaksi nousta seisomaan sen rengaskotelon päälle ja sitä koteloa jouduttu paikkaamaankin kun kulunut puhki. Noissahan ei sitten taida rengaskotelot olla hevoskarsinan puolella jos hytissä ei ole kuin kolmelle penkit. Taitaa jäädä tavaratilaakin sinne auton takaosaan enemmän.

Lähettäjä: <3 
Päivämäärä:   5.2.26 12:46:12

Mun autossa on hyvät tilat kahdelle hevoselle ja kantavuus (vähän alle 1100kg) riittää esim. kahdelle lv-ravurille, mutta jos haluaa kahta isoa ratsua kuljettaa, niin auto pitää muutoskatsastaa kevytkuorma-autoksi eli C1-kortilla ajettavaksi, jolloin kantavuus nousee yli 1500 kiloon. Ja ei ole livingiä ainakaan mun autossa ja harvoin on tullut vastaan B-kortilla ajettavia, jossa sellainen on.

Lähettäjä: rilla 
Päivämäärä:   5.2.26 12:59:14

Se on lähdettävä sitten c1 korttia ajamaan...

Lähettäjä: hwh 
Päivämäärä:   5.2.26 13:16:57

Jos B-kortti ei riitä, niin C1 on seuraava vaihtoehto. Ei ole pakko hankkia C-korttia. C1:llä voi ajaa kokonaismassaltaan max 7500 kg ajoneuvoa ja vetää sen perässä kevyttä peräkärryä. Jos haluaa vetää isompaa kärryä, pitää hankkia C1E.

En ole itse nähnyt B-kortilla ajettavaa hevosautoa livingillä. Yleensähän niissä on tosiaan todella pieni kantavuus.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.