Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ratsastuksessa näyttää juoksuksi

Lähettäjä: Garmin vivomove sp 
Päivämäärä:   4.2.26 09:48:06

Garmin vivomove sport kello näyttää, että olisin huippumaratoonari! Toki olen maratonia joskus menneinä vuosina juossut, mut nyt tallentaa automaattisesti ratsastuksen juoksuna. Voiko jotenkin muuttaa asetuksia, et näyttäisi ratsastusta tms?
Syke on mielenkiintoinen seurata, nousee yllättävän ylös kun pitkäkestoisesti ridaa laukkaa. Laskee myös nopeasti. Haluan käyttää kelloa myös ratsastuksen aikana.

Entä onko olemassa kelloa, johon saa asennettu ratsatuksen? Onko silloin realistinen kalorin kulutus yms?

Kaikki vinkit otetaan kiitollisena vastaan!

Re: Ratsastuksessa näyttää juoksuksi

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   4.2.26 10:15:09

Garminissa ei ollut ratsastusta lajina, ainakaan silloin kun itse käytin kelloa aktiivisesti? Silloin se piti erikseen asentaa omana sovelluksena, jonka joku käyttäjä oli tehnyt. En tiedä onko tilanne nyt eri.
Otin silloin vain pois päältä sen automaattisen suoritusten aloittamisen, niin ei tullut enää ylimääräisiä juoksulenkkejä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.2.26 11:29:36

"Entä onko olemassa kelloa, johon saa asennettu ratsatuksen? Onko silloin realistinen kalorin kulutus yms?"
On ja ei mittaa. Tai ainakaan polarin vekottimet, ihan samoja lukemia antaa mittausohjelmasta riippumatta ja miksei antaisi, kun sykkeestä se arvio lasketaan. Ohjelmat lähinnä antavat mahdollisuuden muokata, mitä asioita mitataan ja näytetään ruudulla. Esim. etäisyyden mittaus maneesissa pyöriessä on aika turhaa verrattuna vaikkapa maastolenkkiin.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   4.2.26 11:33:28

Mulla on Garmin EPIX, ja siihen sai asennettua ratsastuksen.

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   4.2.26 11:33:48

Itse kun tiskaan, niin kello luulee minun tekevän soutuharjoitusta kuntosalilla

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   4.2.26 12:01:41

Kalorinkulutusta ei voi mitata realistisesti kellolla, vaan sen voi todellisuudessa mitata ainoastaan hengitysilmasta. Kellojen antamat arvot ovat käyttäjän perusaineenvaihduntaan, sykkeeseen ja eri aktiviteettien rasitustasoihin perustuvia taulukkoarvoja.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.