Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Primus vai Nika?

Lähettäjä: Kumpi 
Päivämäärä:   3.2.26 20:09:13

Kumpaan ratsastuskouluun kannattaisi kouluratsastajan mennä, Primus vai Nika? Oma hevonen meni, joten kaipaisin laadukkaita hevosia, laadukasta opetusta hyvissä puitteissa. En löydä hevosesittelyjä, joten saisiko täältä jotain tietoa hevosista, joka helpottaisi päätöksen tekemistä paikan suhteen?

Re: Primus vai Nika?

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   3.2.26 23:14:23

Riippuu siitä, monta viikkotuntia ajattelit ostaa. 1-2 krt/vko, niin sitten Nika. Jos enemmän, niin ehkä Primuksen omahevos/nimikkopaketti, JOS saat hyvät ryhmät ja kivan nimikon.

Lähettäjä: Jee 
Päivämäärä:   4.2.26 06:55:33

Nikalla on myös omahevospaketteja. Ite tykkäsin nikasta paljon mutta jouduin lopettaan hinnan takia (nykyään vuokrahevonen) primuksella tuntu vaa että oon riesana.

Lähettäjä: Kumpi 
Päivämäärä:   4.2.26 07:19:48

Kertokaa hevosista. Onko toisessa rehellisesti enemmän osaavampia hevosia tuntiratsastajien käytössä?

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   4.2.26 11:51:34

Primuksella on osaavia hevosia, mutta et saa niitä käyttöösi jos et käy vähintään 2-3x/vko ja silloinkin sinun täytyy "päästä sisäpiiriin." Jos pärstäkerroin tai varallisuustaso ei miellytä, menet Irlannin pelloilta tuoduilla juuri ja juuri peruskoulutetuilla hevosilla, tai sitten hankalasti motivoitavilla tuntijunilla.

Päivämäärä:   4.2.26 13:03:59

Mutta ennen ne irkut olivat kuitenkin aika kivoja irkkuja ja sopivia tuntilaisellekin.

Lähettäjä: iugiu 
Päivämäärä:   4.2.26 13:14:49

Ne on fiilikseltään vähän erilaisia, mutta ei kummassakaan nyt niin ihmeellisiä hevosia ole. Toki rats kouluhevosiksi ihan ok.

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   4.2.26 14:37:44

Minä en saanut Primustallilla paljoa irti. Kävin kerran viikossa, ja menin melko raaoilla perustuntsareilla. Koskaan en saanut niitä parempia kouluhevosia, ne olivat muilla vakkariratsastajilla. Puitteet on hyvät, mutta siihen se kohdallani jäi.

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   7.2.26 08:34:42

Primus ei kerro opettajaa, varaat siis tuntisi sokkona. Minusta huonoa asiakaspalvelua, kyllähän se on asiakkaana kiva tietää, kenen opetuksesta maksat.

Päivämäärä:   7.2.26 09:03:02

Totta puhuen jos tallilla on joku parempi hevonen, niin ei se hyvänä pysy jos ratsastajat vaihtuu. Jos joku ratsastaja käy 4krt viikossa ja haluaa kisata, pitäisikö hänen mennä sitten niillä hevosilla, joilla ei ole mahkuja kuin HeB luokkiin?

Päivämäärä:   7.2.26 09:05:33

Siis mä itse meen vaikka HeÖ hevosella vaikka haluaisinkin kehittyä. Mut yleensä jos oon menny jollain paljon, sen ratsastettavuus on alkanu parantua. Sekin on mulle palkinto, mistä olen iloinen. Jos voin jopa startata niin hienoa.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   7.2.26 16:53:46

Löytyykö mistään tuntihevosten esittelyt? Kuva ja koulutustaso kiinnostaisi.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.2.26 17:09:48

Ei.

Päivämäärä:   7.2.26 17:50:28

Voisikohan sellaisen listauksen tehdä täällä, vai poistuuko sellainen heti? Esim. Nimi, poni vai hevonen, joku arvio tasosta?

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   7.2.26 18:16:17

Kävin kokeilemassa Primuksella ja en viihtynyt. Ratsastin Nikalla kolme vuotta kunnes ostin taas oman.
Minusta Nikan hevoset ovat enemmän kouluhevosia kuin Primuksen.
Minulle ehdoton oli, että tiedän kenen tunneille menen ja jopa ryhmän koon etukäteen.
Tuolloin kun laskin Nika oli myös edullisempi, en osaa sanoa miten paljon hinnat muuttuneet.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   7.2.26 18:20:06

Paljonko nuo tunnit Nikalla maksaa,en löytänyt sivuilta hintoja/ryhmäkokoja?

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   7.2.26 18:32:36

88 eur 4hlö 78 eur 5 hlö

Lähettäjä: Lea 
Päivämäärä:   8.2.26 08:37:00

Primuksella et tosiaan saa tietää kenen tunnille päädyt, ja opettajissa on isoja eroja.

Päivämäärä:   8.2.26 09:39:32

Miksköhän näin? Jos tietävät, että jonkun opettajan tunneille ei haluta, niin miksi sellaista opettajaa pidetään palkkalistoilla?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.2.26 11:10:02

Veikkaan, että Primuksen käytännön takana ovat ihan vaan oppilaat typerine vaatimuksineen. Kun tunteja ei myydä tietyn opettajan tunteina, ei oppilailla ole mitään syytä vaatia rahoja takaisin, jos jollain tunnilla onkin sijaisopettaja tai syystä tai toisesta alkuperäinen opettaja vaihtaa työpaikkaa tai opetuspäiviä. Toisen tallin asiakkaana tiedän tallin joutuneen ottamaan näihin kantaa.

Päivämäärä:   8.2.26 11:27:33

"Voisikohan sellaisen listauksen tehdä täällä, vai poistuuko sellainen heti? Esim. Nimi, poni vai hevonen, joku arvio tasosta?"

Ei kukaan jaksa. Haloo.

Päivämäärä:   8.2.26 11:28:38

"Veikkaan, että Primuksen käytännön takana ovat ihan vaan oppilaat typerine vaatimuksineen. Kun tunteja ei myydä tietyn opettajan tunteina, ei oppilailla ole mitään syytä vaatia rahoja takaisin, jos jollain tunnilla onkin sijaisopettaja tai syystä tai toisesta alkuperäinen opettaja vaihtaa työpaikkaa tai opetuspäiviä. Toisen tallin asiakkaana tiedän tallin joutuneen ottamaan näihin kantaa."

Taitaa olla käytännön takana ihan vaan omistaja/t typerine vaatimuksineen.

Lähettäjä: Es 
Päivämäärä:   8.2.26 13:28:11

”Veikkaan, että Primuksen käytännön takana ovat ihan vaan oppilaat typerine vaatimuksineen.”

Hyvä asenne, että asiakkaat ovat typeriä :D
Kummasti se toimii kaikilla muilla talleilla, että tiedät kenen opettajan tunneille menet. Ei kukaan siitä valita että ope on sairaana tai irtisanoutuu. Jos ope vaihtaa opetuspäiviä kesken kauden, järkevä omistaja pyrkii järjestelee asiat niin että asiakkaat ovat tyytyväisiä.

Se että järjestelmällisesti salaillaan kuka opettaa milloinkin, tarkoittaa vain että tietyn opettajan tunneille ei riitä asiakkaita jos hänen aikataulut kerrotaan etukäteen.

Päivämäärä:   8.2.26 13:50:39

"Ei kukaan siitä valita että ope on sairaana tai irtisanoutuu. "
Kyllä valittaa. Ja se on fakta.

Päivämäärä:   8.2.26 14:09:02

"Kyllä valittaa. Ja se on fakta."

Ehkä siellä Primuksella sitten. Missään muualla ei. Ja se on fakta.

Päivämäärä:   8.2.26 15:21:48

"Ehkä siellä Primuksella sitten. Missään muualla ei. Ja se on fakta."
Pistä ihmeessä pää puskaan ja kiukuttele ihan kuinka paljon haluat. Se ei tosiasioita muuta.

Päivämäärä:   8.2.26 15:26:46

Kyllä tässä ihan jollain muulla on pää puskassa ja kiukuttelee. XD Niin vissiin asiakkaat kuin omistajatkin.

Lähettäjä: Heh 
Päivämäärä:   8.2.26 15:55:04

Kyllä kaikissa muissa ratsastuskouluissa saa open tietoon… Monesti jo Hopotista / muusta julkisesta varausjärjestelmästä tai viimeistään kysymällä tallilta ennen kuin sitoutuu… ihan voi itse testata.

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   8.2.26 17:58:00

^^ jep. Jokaikisessä muussa suomalaisessa ratsastuskoulussa opettajat on tiedossa ilman ongelmia.

Lähettäjä: via 
Päivämäärä:   8.2.26 19:00:30

No ihan sama mitä on muissa kouluissa. Primuksella systeemi on tämä. Ottakaa tai jättäkää. Aika moni ottaa koska tunnit on täynnä. Rats koulun omistaja saa laatia millaiset säännöt haluaa, ja asiakkaat sitten valitsee.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   8.2.26 19:26:46

Itseasiassa ei ole tunnit täynnä.

Lähettäjä: € 
Päivämäärä:   8.2.26 20:03:50

Itse asiassa tunnit eivät ole täynnä, vaan niitä on yhdistelty.

Lähettäjä: xlfbmdg 
Päivämäärä:   8.2.26 21:42:19

No eiköhän asiakkaita riitä sittenkin. Kun kyse ei ole omistajan toimeentulosta vaan harrastuksesta.

Päivämäärä:   8.2.26 21:44:30

Vai että harrastus. :D Eikai kukaan halua kuitenkaan muiden harrastusta maksaa, että varmasti on tavoite saada edes "omat pois" ja mieluusti vähän päälle.

Lähettäjä: ähky 
Päivämäärä:   9.2.26 00:52:33

Varmasti haluaa omansa pois, mutta omistaja kuuluu Suomen kaikkein varakkaimpiin ihmisiin, tai siis hänen mies, niin että tuskin niin väliä tuottaako koulu ja minkä verran. Kyseessä on todellakin rouvan harrastus, siis ratsastuskoulun pitäminen. Ja silloin voi järjestää toiminnan ja luoda sellaiset säännöt kuin itse haluaa.

Päivämäärä:   9.2.26 07:25:19

Finderin mukaan kannattavuus on erittäin hyvä, että ei kannata murehtia.

En ihan ymmärrä tuota kommenttia opettajasta, ei muutkaan koulut pysty takaamaan että tietty ope opettaa koko kauden. Omalle kohdallekin on muualla sattunut kaksi kertaa opevaihdos heti alkukaudesta :/
Primuksella on helppo käydä rästimässä muilla tunneilla, jos vakiotunnin ope ei miellytä.

Päivämäärä:   9.2.26 07:27:53

Joo voi perua mielin määrin omia tunteja ja varata toiselta.

Päivämäärä:   9.2.26 07:48:18

Olen vuosien varrella ihmetellyt aina tätä omistajien harrastus-kommenttia. Ainakin tämä etäomistaja on niin hampaat irvessä homman kanssa, että mikään hyvän mielen harrastus tämä ratsastuskoulun pito ei selvästi ole.

Lähettäjä: hip 
Päivämäärä:   9.2.26 08:29:52

Kannattavuusluvuista ei voi päätellä mitään varsinkaan tällaisessa tilanteessa, kun omistaja todennäköisesti pääomittaa firmaa reilulla kädellä :)

Kävin Primuksella hetken, mutta nopeasti sen huomaa ilmapiiristä ja ihan kaikesta, että asiakastyytyväisyydellä tai työntekijöiden tyytyväisyydellä ei ole mitään merkitystä. Ainoastaan muutamilla oikeasti rikkailla asiakkailla on väliä.

Päivämäärä:   9.2.26 09:28:58

"Olen vuosien varrella ihmetellyt aina tätä omistajien harrastus-kommenttia. Ainakin tämä etäomistaja on niin hampaat irvessä homman kanssa, että mikään hyvän mielen harrastus tämä ratsastuskoulun pito ei selvästi ole."

Jep. :''''''DD

Päivämäärä:   9.2.26 09:31:44

Melko avokätiset rikkaat kun ovat valmiita rahoittamaan muiden harrastamista! Epäilenpä suuresti.

Lähettäjä: mies 
Päivämäärä:   9.2.26 10:19:27

Moni harrastaa eri asioita "hampaat irvessä"

Ja jos jossain koulussa käy tietyn tyyppisiä asiakkaita, niin mitäs pahaa siinä on? Toki ihmettelen, kuinka joku voi tietää tuntikaveriensa varakkuudesta, mä en ainakaan tiedä miten rikkaita mun tuntikaverit on tai ei ole.

Lähettäjä: hip 
Päivämäärä:   9.2.26 11:46:44

Helposti se selviää esim. googlaamalla henkilön nimi, että onko hän vaikkapa Suomen top-50 tulolistalla tai miljoonayrityksen suuromistaja.

Tietysti koulu saa ottaa asiakkaakseen vain erittäin hyvätuloisia tai palvella vain heitä, eihän siinä ole mitään väärää! Sellainen varoituksen sana vaan, että tavallisen hyvätuloisen (joka haluaisi laittaa ratsastuskouluharrastukseensa vaikka 800e/kk) ei kannata pettyä, jos ei saa niitä laadukkaita hevosia alleen tai pääse laadukkaaseen opetukeen. Siitähän tässä ketjussa oli kyse.

Lähettäjä: Bansku 
Päivämäärä:   12.2.26 08:41:13

Osta Nikalle 5 kerran kortti, mitä mainostavat. Etköhän siinä saa käsityksen ja luulen että päädyt sinne :)

Lähettäjä: msdlc 
Päivämäärä:   13.2.26 19:53:19

Molemmat koulut on ihan jees, toki hengeltään erilaisia. Itse miettisin Solbackaa ja siellä koulutunteja, siellä on hyviä Master-kouluopeja.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.