Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mikä on sitten hyvä merinokerrasto?

Lähettäjä: talviratsastus 
Päivämäärä:   3.2.26 15:55:56

Äkkisellä selailulla laadukkain olisi Ullmax 100% merinovillaa Merino Heavy Pant W-housut 79€ sekä siihen samaa sarjaa paita 79€. Melko kalliiksi tulee.

Toisena esimerkkinä Puuilon Polaari merinovillakerrasto 100% (kuulemma 100% merinovillaa) 59,90€. Varmasti ohuempaa kuin tuo ullmaxin paksumpi versio.

Sitten on näitä, missä on vaihteleva määrä polyesteria ja polyamidia. Ne vissiin kannattaa unohtaa ihan täysin? Mutta onko noi 100% kuinka joustavia? Itse lyhyt, mutta reittä ja pyllyä, joten esim. jotkut kari traan versiot ei todellakaan sovi päälle (kerran shoppaillut kerrastoja urheiluliikkeessä, ja homma jäi siihen kun kaikki oli ihan kamalia langanlaihoille tehtyjä puristimia)

Mitä suosittelette?

Re: Mikä on sitten hyvä merinokerrasto?

Lähettäjä: Maisu 
Päivämäärä:   3.2.26 15:59:12

Supsittelen Ruskovilla tuotteita.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   3.2.26 16:00:36

Svala! Erittäin laadukkaita ja kotimaisia.

Lähettäjä: talviratsastus 
Päivämäärä:   3.2.26 16:01:07

ohho, no nuo vasta kalliita onkin

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.2.26 16:21:45

kari traa paksuin malli lämmin, mutta kallis ja hajoaa.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   3.2.26 16:36:09

Mä olen tykännyt Devoldin paksuimmasta. Ennen oli nimeltään Expedition, nykyään kai jotain muuta ja hintakin on pompannut sietämättömäksi. Joskus saattaa alesta saada kohtuuhinnalla hajakokoja.

Lähettäjä: nak 
Päivämäärä:   3.2.26 16:46:22

Devold expeditionille ääni täältäkin, ainakin jokin aika sitten oli Bergfreundessa alennuksessa alle 60 eurolla aluspaita. Hyvä ja lämmin, ei kutita kuten jotkut halvemmat merinovillat saattaa tehdä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   3.2.26 16:59:24

Mulla Kari Traata, 100% merinovillaa, nämä melko paksuja eikä ole ainakaan itselläni hajonnut yksikään. ;) Tarpeeksi iso koko.

Toinen merkki mitä on niin on Ulvang, nämä ohuempia. Mutta ei ole nekään hajonneet.

Päivämäärä:   3.2.26 17:07:29

Mulla on Kari Traalta pari kerrastoa. On ihania eikä kyllä ole hajonneet. Tykkään myös kun voi ostaa housut ja paidan erikseen, kun en ole samaa kokoa paidan ja housujen osalta. Ostaisin vain 100% merinoa, muilla voi heittää vesilintua.

Lähettäjä: w 
Päivämäärä:   3.2.26 17:13:39

Mulla on ollut Kari Traat monta vuotta. Ovat aivan parhaat, mutta mulla ei noi housut kestä kuin yhden talven, paidat useamman. Lisäksi ostin tänä vuonna Finnwearin 100% merinoa olevat pitkikset, mutta nyt en löydä niitä mistään, vanha malli? Ne on tosi hyvät, samoin kuin Rukan. Ostin noi Puuilon merinot kanssa ja ovat ihan hirveät: joustamaton kangas, mitoitus ihan pielessä ja housuissa liian matala vyötärö. Lahjoitin ne pois- XL- koko meni M kokoiselle!

Lähettäjä: Koipeliini 
Päivämäärä:   3.2.26 17:31:23

Mulla käytössä Haltin paita 100% merinovillaa sekä Finnwearin pitkikset, joissa 50% villaa ja 50% lyoncelia. Lämpimiä ovat molemmat. Alesta ostettu, eli ei olleet kalliit. Pitkikset on erityisen hyvän malliset: korkea vyötärö, leveä vyötärökaitale ja pitkäjalkaiselle riittävät lahkeet.

Päivämäärä:   3.2.26 17:56:08

Etenkin pitkissä kalsareissa olisi hyvä olla 5-20% jotain keinokuitua. Villa ei ole mekaanisesti kauhean kestävää ja hankautuu helposti rikki. Kalsareissa siis nimenomaan haarat hajoaa. Tuo keinokuitu tuo mekaanista kestävyyttä ja syystä esim villasukkalangoissakin sitä on, muuten kantapäät olisi heti puhki.

Jos otat 100% merinokalsarit, niin ne kestää vain yhden talven.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.