Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Loimen ja muiden unohtaminen

Lähettäjä: Geria 
Päivämäärä:   2.2.26 22:05:13

Mikä teillä on käytäntönä tallilla, jos unohdatte loimittaa hevosen vailla yöksi? Tai jos jää laittamatta yösuojat tmv? Hoitaako tallityöntekijä kuitenkin teillä nämä vai jääkö hevonen palelemaan yöksi?

Re: Loimen ja muiden unohtaminen

Lähettäjä: Piia 
Päivämäärä:   2.2.26 22:16:42

Että oikein yösuojat.

Lähettäjä: Sopimus 
Päivämäärä:   2.2.26 22:19:28

Hevonen hoidetaan sopimuksen mukaan. Jos maksan yöloimituksesta tai -suojituksesta, silloin tallin puolesta loimitetaan tai suojitetaan. Muuten ei.

Miten voi ”unohtaa” loimittaa hevonen yöksi? Klipatut, joilla on talliloimi, on talliloimi päällä 24/7. Tallin puolesta siihen päälle puetaan aamulla ulkoloimi ja riisutaan ulkoloimi illalla. Liikuttaessa talliloimi tietenkin pois, mutta liikutuksen jälkeen loimi puetaan päälle.

Meillä hevoset tulevat sisään n. klo 21, joten yleensä hevoset laitetaan (loimitettuna) liikutuksen jälkeen ulos.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   2.2.26 22:50:25

Mun hevoselle on tallinpitäjä pari kertaa unohtanut antaa väkirehut syystä x. :D eipä se ole katastrofi ollut, kyllä tuo pelkällä heinälläkin elää. Itse teen ruuat valmiiksi ja sangoissa karsinan edessä odottamassa.

Lähettäjä: Aava 
Päivämäärä:   2.2.26 23:35:21

Omalla tallilla tulee välillä viestiä että unohdettu sitä ja tätä tallipuhelimeen. Joskus jotkut unohtaa laittaa toisen loimen, jotkut taas tosiaan niitä suojia ja kolmas omat mössöt. Välillä tulee viestiä että unohtaneet laittaa vaikka hokit takaisin. Kerran jos toisenkin on unohdettu täyttää vesiastia. Otamme pyynnöt vastaan klo 21 asti, mutta sitten ei enää. Toki katsomme vielä kaikki hevoset läpi ennen tallin sulkeutumista, mutta ei siinä tule kurkittua oliko hevosella loimi vai ei…mutta omistajan vastuulla ja tämä on vaan extraa jos joku unohtaisi jostain syystä. Loimi jää helposti jos tulee ratsastaa, hevonen kuivattelee ja sää lämmin, unohtaa että halusi yölle loimen.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.2.26 23:41:35

Kuka kuivattaa hevosta ilman loimea ja loimittaa sitten kuivan hevosen? Ymmärrän ehkä kevät/syksy jos on ihan pieni kosteus hevosella ja päivällä on lämmin mutta yöllä kylmä. Mutta näin talvella, jos yöllä tarvitsee loimen niin kyllä kuivatuksessa pitää olla myös loimi, märkänähän sille hevoselle tulee kylmä ennemmin.

Meillä on aika pieni talli niin tehdään pieniä palveluksia, jos on hevosen hyvinvoinnin kannalta tärkeää. Mutta jos nyt on yösuojat, koska se on kivaa, en alkaisi laittaa. Kyllä mulla tallityöntekijänä on vähän sellainenkin fiilis, että jos omistaja ei itse muista jotain asiaa niin se ei voi olla erityisen tärkeää, tai jos se on, ylimäääräinen vaiva ollaan valmiita korvaamaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.