Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hevosalalla pärjääminen

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.2.26 16:50:42

10vuotta harrastanut ratsastuslajia ja olen huomannut että hevoskauppiasta ja tallinpitäjistä pärjää huijarit. Rehelliset ihmiset lopettaa. Toki on varmasti muutama kunnollinenkin porukassa. Mistä voi johtua??

Re: Hevosalalla pärjääminen

Lähettäjä: Sellaista 
Päivämäärä:   2.2.26 20:58:10

Kisakentillä myös ne oikein törkeät jostain syystä. Kilpakumppanien hevosille aiheutetaan ikäviä asioita. Jopa hyvin kohtalokkaita.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.2.26 22:07:33

Koska riittävästi kun pitää meteliä ja on vaikea persoona, niin muut ihmiset alkavat varoa ja myötäillä. Saavat sitä "valtaa" itselleen sitä kautta. Lisäksi myös raha on valtaa ja kyky puhua musta valkoiseksi. Ihan millä alalla vaan. Mutta kyllä se niin vaan on, että näilläkin jossain vaiheessa elämää lehahtaa tuulettimen ja isosti.

Lähettäjä: Hei 
Päivämäärä:   5.2.26 09:58:14

Olen huomannut saman. Tallinomistajat ovat hyväksikäyttäjiä ja tietävät että hevosen omistaja on riippuvainen hänestä. Kun halutaan joku pois niin keksitään ongelmia ja vastata kysymyksiin yms. Kyllä hevosmaailma on ihan sieltä ja syvältä. Paras kun hevonen omassa pihassa. Mä niin toivon että ihmiset tajuaa ja eivät harrastaisi näissä paikoissa ja varsinkin jos on tunnettu hevospiireissä niin kukaan ei uskalla vastustaa ja eivät nää että kaikki ei ole kunnossa. Ummistetaan silmät.

Lähettäjä: huhhu 
Päivämäärä:   5.2.26 10:46:25

Hei, olen todistanut kuvaamaasi tilannetta ja lisäksi täysin päinvastaista tilannetta, kyseessä vieläpä sama tallinomistaja.

Lähettäjä: . . 
Päivämäärä:   5.2.26 11:28:33

No ei se nyt kyllä noinkaan mene. Suomi on niin pieni maa että paha kello kauas kuuluu. Ongelma on se että koska ala on pieni, menekkiä on niin vähän että myyntikatteita on mahdoton saada järkevälle tasolle. Hevoskauppa on yleensä aina sivutoimi jollekin muulle.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   7.2.26 07:37:21

Hevosalan ilmapiirin haasteet eivät yleensä liity yksittäisiin ihmisiin, vaan olosuhteisiin. Ala on monelle sydämenasia, ja samaan aikaan toimeentulo ja resurssit ovat usein epävarmoja. Kun intohimo ja kuormitus kulkevat rinnakkain, keskustelut voivat kärjistyä tahtomattaan. Siksi olisi tärkeää muistaa, että suurin osa tekee parhaansa ja haluaa hevosille hyvää.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.