Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Nuorten hevosten osto näkemättä ulkomailta

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   2.2.26 10:59:36

Mitä ottaa huomioon, jos ostaa nuorta hevosta/ponia ulkomailta? Eli siis 3-4-vuotiaita, mahdollisesti vielä sisäänratsastamattomia.

Itse en ole siis ostamassa, mutta kiinnostaa prosessi ja mitä kaikkea siinä tulee miettiä?

Re: Nuorten hevosten osto näkemättä ulkomailta

Lähettäjä: Anna 
Päivämäärä:   2.2.26 11:12:50

No itse olen nyt nähnyt vierestä kun 3 kpl 4 vuotiaita laitetaan monttuun isojen rankaongelmien takia eli ovat alkaneet oireilemaan vasta kun aloitettu liikuttamaan hieman enemmän. Eli näillä tiedoilla kuvaisin selän ja kaulan

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   2.2.26 12:20:03

Osta sen hintainen hevonen, että ei hirveästi harmita jos menee suoraan monttuun.

Ja ammattilaisen laittamaa nuorta ostaessa muista, että käsittely ja olosuhteet siellä ammattitallilla on hyvin erilaiset kuin jossain suomalaisella täysihoitotallilla. Se juuri sisäänratsastettu nuori ei pysy samanlaisena aivan itsestään, vaan vaatii kovasti työtä. Nuoresta hevosesta ne "ammattilaisen asetukset" katoaa hyvin nopeasti, kun rutiinia ei ole. Olen saanut kunnian seurata sivusta tapausta, jossa ostettiin hieno ammattilaisen sisäänratsastama nuori ulkomailta, rahdattiin se isolla rahalla suomeen, se pysyi hyvänä ehkä kuukauden ja sen jälkeen alkoi ongelmat kun suomalaisen tätiratsastajan taidot ei riittäneetkään ylläpitämään opittua, saati sitten viemään hevosta eteenpäin.

Lähettäjä: Br 
Päivämäärä:   2.2.26 12:42:28

Mä ostin näkemättä 4v ja sisäänratsastetun.Teetätin laajan ostotarkin ja vielä suomen päässä ell tsekkasi kuvat ja videot ja hevonen autoon ja suomeen.Terve oli, mutta oli näitä "pika koulutuksen" tuotoksia eli sai aloittaa sisäänratsastuksen alusta ja selkään nousun. Nyt on käytökseltään ok.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.