Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi ihmiset tarjoaa ylläpitoon kipeitä hevosia

Lähettäjä: U 
Päivämäärä:   1.2.26 21:14:50

?

Re: Miksi ihmiset tarjoaa ylläpitoon kipeitä hevosia

Lähettäjä: Niin 
Päivämäärä:   1.2.26 21:50:08

Niinpä, antaisivat samantein ilmaiseksi pois.

Eivät raaski lopettaa ja elättelevät että joku syöttää ja hoitaa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.2.26 23:33:28

oli yksikin myynti ilmoitus, missä jaloissa sanomista, ei liiku puhtaasti, mutta tarjottiin esteille. kannattaisi ainakin tutkia ensin mikä vika ja miettiä sitten mihin käyttöön...

Lähettäjä: Koo 
Päivämäärä:   2.2.26 00:43:02

Koska ihmiset ovat prseestä ja väistävät vastuutaan.

Lähettäjä: simppa 
Päivämäärä:   2.2.26 06:17:45

Juuri siksi, että ne ovat kipeitä. Ei haluta laittaa aikaa ja rahaa tilanteen selvittämiseksi ja kuntouttamiseen. Halutaan itse harrastaa ratsastusta, kun joku muu hoitaa hevosen ja maksaa sen kulut.

Sairas hevonen maksaa enemmän kuin terve.

Lähettäjä: Niin no 
Päivämäärä:   2.2.26 06:45:11

Tai haluavat pitää itsellä päätäntävallan laittaa pois ettei vaivainen joudu kiertolaiseksi tai väärään käyttöön.

Lähettäjä: Niin 
Päivämäärä:   2.2.26 07:50:31

Niin sekin. Ex-ravurien kohdalla on kuitenkin usein myös niin, että jotkut niistä ovat epäonnekkaan uransa päätteeksi kunnossa josta kestää melkein vuosi elpyä. Useimmiten kyse on jalkaongelmista, myös elimistön stressitilasta joka monella hoituu vaan sillä että saavat olla ja laidunnella, kenties kävelylenkkejä jos pää kestää. Lievemmät hankkari ja jännevammat paranevat ajan kanssa niinkin että hevonen kestää aivan hyvin seurahevosena tai maastoilumopona.
Riippuu siis millä tavalla ne on kipeitä, osa tarvitsee vaan aikaa.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   2.2.26 09:02:01

Niin no: Just näin.

Mulle tuli ylläpitoon "rikkinäinen". Ottajia oli jonoksi asti, mutta ne olisi kaikki halunneet omistajuuden, ja osa jopa suoraan sanoi että kuntouttaa ja myy eteenpäin. Hevonen tuli mulle, ja se on vain omistajan ja mun välinen luottamus että omistaja ei ota hevosta pois kun on parantunut käyttökuntoon. Omistajalla on se viimeinen sana, mutta toistaiseksi ei ole näinä vuosina puuttunut mihinkään, ja on suoraan sanonut ettei hevonen kestä hänen käyttöään, mutta kestää mun "puskapolle" käyttöä niin näin on hyvä. Hevosen pito on aina riski.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.2.26 09:17:03

Eivät raaski lopettaa ja elättelevät että joku syöttää ja hoitaa.

Haluavat luistaa vastuusta hevosenomistaja eivätkä raski tehdä sitä viimeistä palvelusta hevoselle eli asiallista lopetusta joten koettavat sälyttää riesan vaivaisesta hevosesta kuluineen jonkun muun niskoille.

Lähettäjä: Tmo 
Päivämäärä:   2.2.26 09:23:23

Syitä on melko varmasti yhtä monia kuin on vaivojakin. Moni vaiva olisi hoidettavissa, jos vain löytyisi rahaa hoitoon. Olisihan se ihanaa löytää ihminen, joka on valmis sijoittamaan tarvittavan summan, jotta hevonen saisi vielä monta hyvää lisävuotta – etenkin, jos oma budjetti on tiukilla.
Sitten on vaivoja, jotka vaativat ennen kaikkea aikaa. Mikäli itse haluaa harrastaa tavoitteellisesti, on mahtavaa, jos löytyy joku, joka haluaa liikuttaa hevosta kevyesti parantumisen ehdoilla. Näin hevonen saa taas uuden mahdollisuuden.
Toki on myös tilanteita, joissa omistajalla ei ole varaa tutkimuksiin, tai ongelmat saadaan hoidettua, mutta kotiolosuhteet uusivat vaivan yhä uudelleen. Silloin on hevosen edun mukaista etsiä sille olosuhteet, joissa se voi paremmin – esimerkiksi mahahaava ja muut vatsaongelmat tulevat tässä ensimmäisenä mieleen.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.