Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten ottaa etäisyyttä hevosen edelliseen omista

Lähettäjä: Leena 
Päivämäärä:   1.2.26 17:47:58

Miten ottaa etäisyyttä hevosen edelliseen omistajaan?
Ymmärrän hyvin, että hevonen on ollut edelliselle omistajalle tärkeä ja että hän haluaa kuulla sen kuulumisia. Aluksi lähetinkin viikoittain päivityksiä ja kuvia hyvässä hengessä. Ongelmaksi kuitenkin muodostui se, että vastaukset olivat lähes poikkeuksetta ohjeistavia – ei pelkkää kuulumisten kuittaamista, vaan jatkuvaa neuvomista.
Milloin pitäisi ratsastaa eri tavalla, milloin maastoilla vähemmän, milloin hevonen menee liian löysästi, milloin pitäisi käydä eläinlääkärissä, vaihtaa seppää tai jopa ratsastuksenopettajaa. Lopulta tämä alkoi tuntua kuormittavalta, joten lopetin kuulumisten lähettämisen.
Nyt hän on alkanut seurata minua Instagramissa, ja sama ohjeistaminen jatkuu sielläkin. En haluaisi olla epäkohtelias tai loukata, mutta samalla koen, että rajat ovat hämärtyneet. Tekisi mieli sanoa, että hevonen on nyt minun vastuullani ja toivoisin saavani elää sen kanssa omaa arkeani ilman jatkuvaa ulkopuolista ohjausta.
Onko muilla kokemusta vastaavasta tilanteesta? Miten olette asettaneet rajat asiallisesti mutta jämäkästi?

Re: Miten ottaa etäisyyttä hevosen edelliseen omista

Lähettäjä: // 
Päivämäärä:   1.2.26 17:52:34

Parasta on kun ei ole missään tekemisissä. Kun hevonen on vaihtanut omistajaa, se on vaihtanut omistajaa. Piste.

Lähettäjä: Jenna 
Päivämäärä:   1.2.26 18:00:58

Mulla on kaikki edelliset ja edellisten edelliset kiinnostuneita hevosten elämästä ja oloista. Kaikki oon myös toivottanut tervetulleiksi niitä meille myös katsomaan! Osa käynytkin, osa seuraa vaan somesta.
Yhtään hevosta en oo kyllä myynyt, eli en osaa sanoa roolista edellisenä omistajana.

Ei ongelmia puolin taikka toisin. Neuvoja oon ottanut vastaan ja kysynytkin ekojen kuukausien aikana, mutta sitten ne lopulta kotiutuu mun systeemiin.

Lähettäjä: Wrv 
Päivämäärä:   1.2.26 18:03:45

Blokkaa hevosta koskevat päivitykset siltä somessa.
Jos lähettää viestiä niin lyhyt vastaus tyyliin "hyvin menee".

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   1.2.26 18:04:23

Voit oikein hyvin sanoa että hevonen on nyt sinun ja pulinat pois.
Ohitan kaikki myynti ilmoitukset jotka alkavat haikein mielin tai haluamme olla osa hevosen elämää jatkossakin.

Lähettäjä: Ponski 
Päivämäärä:   1.2.26 18:10:23

Kuulostaa sen verran kurjalta, että blokkaisin entisen omistajan someista enkä pitäisi enää mitään yhteyttä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.2.26 18:15:18

Ymmärrän ohjeistamisen alussa jos on jotain ruokintaan tai kengitykseen liittyvää mitä pitää huomioida tai jos olet joku täysi alkeisratsastaja ja et tiedä mitä teet. Tosin miksi hän olisi myynyt hevosen tällaiselle ihmiselle alunperin (?).

Jos sinulla on valmennus, talli, kengitys jne asiat kunnossa niin voit myös laittaa viestin, että kiitos huolenpidostasi mutta nyt on päästy hyvään vauhtiin ja mikäli haluan neuvojasi niin pyydän niitä itse, enkä jatkossa lue/vastaa viesteihin. Olet tervetullut seuraamaan someani, mutta sen enempää yhteyttä en halua pitää. Tai sitten potkaiset sen myös sieltä somesta pihalle. Julkisen tilin pitoa kannattaa muutenkin harkita kaksi kertaa..

Itse ostan hevoseni vain ammattilaisilta ja en koskaan edes kyselisi "haikeinmielin myynnissä" ilmoitusten perään koska ongelmat seuraa.

Kuin myin omia hevosia niin en halunnut kuulla sanaakaan perästä päin, koska mitä tahansa uudessa kodissa tapahtuu niin minä en ole voinut siihen vaikuttaa. Myytyjä hevosia koskeviin kysymyksiin olen kyllä aina vastannut myös myynnin jälkeen.

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   1.2.26 18:22:53

Sanot vaan, että kiitos vinkistä tai huolenpidosta. Vaikka innostuisi entisestään niin aina sama vastaus. Eiköhän lopeta. Käy omaa luopumisprosessiaan läpi näköjään omalla tyylillään. Ilmeisesti jäi liikaa aikaa hepan jälkeen niin eiköhän tuo laimene kun saa arkeensa muuta mielenkiintoista.

Lähettäjä: jejw 
Päivämäärä:   1.2.26 18:54:57

Tarinat saa piilotettua haluamiltaan henkilöiltä ja kommentoinninkin kai estettyä? Tai sitten vain sanot suoraan, että jatkuva ohjeistaminen on raskasta ja sinua ei kiinnosta olla jatkuvasti moitittavana. Eli jos ei osaa olla nätisti, niin sinun on pakko estää hänet.

Jos sinulla on yksityinen tili, niin poistat siten vain seuraajista ja julkisella tilillä estät. Mutta siinä on sitten se, että julkisen tilin postaukset ja tarinat pystyy kyllä näkemään, vaikkei olisikaan kirjautunut ig:iin, joten jos haluat kontrolloida edes jotenkin sitä, kuka sisältösi näkee, sinun on pakko laittaa tilisi yksityiseksi.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   1.2.26 19:04:58

olisin varmaan niin tympeä, että laittaisin viestiä tyyliin "hei, tuntuu että yrität neuvoa ja määräillä minua hevosen kanssa. koen meidän välisen yhteydenpidon ahdistavaksi ja kuormittavaksi. ymmärrän että hevonen on sinulle tärkeä, mutta haluan hevostella rauhassa. päivittelen jatkossakin kuulumisia tänne someen ja näet miten meillä menee, mutta en aio enää olla yhteydessä sinuun."

tarvittaessa voit blokata, mutta toivottavasti älyää jättää sut rauhaan.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   1.2.26 19:11:40

Mikset vaan kuittaa ja kiitä ja totea, että hyvin menee näinkin ja abc ammattilaisen kanssa on katsottu, että nykyinen treenimääräruokintakengitys jne on sopiva sinun tavoitteisiis ja käyttöön nähden? Ärsyttäväähän tuollainen, mutta turha polttaa kuitenkaan välejä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.