Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Heinän ärsyttää ihoa?

Lähettäjä: j 
Päivämäärä:   31.1.26 20:34:24

Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta: viime aikoina heiniä laitaessa kädet alkaa kutista hirveesti. Tuntuu kuin kämmenselät olisi pienenpienillä haavaumilla. Käsien iho tuntuu ärtyneeltä, välillä suorastaan kipeältä, ja kun pesee kädet, tuntuu kirvelyä. Mitä ihmettä tää voi olla? Voiko heinälle jotenkin herkistyä vai mistä on kyse?

Re: Heinän ärsyttää ihoa?

Lähettäjä: Xyz 
Päivämäärä:   31.1.26 20:41:57

Mulla menee pakkasesta käsien iho niin kuivaksi, että tulee pieniä haavoja ihan olemattomasta. Ehkä sulla jotain samanlaista? Kannattaa kokeilla rasvata käsiä säännöllisesti jollain rasvaisella aika paksulla voiteella. Itse käytän apteekin Aqualania.

Lähettäjä: Vainiin 
Päivämäärä:   31.1.26 21:10:41

Mulla jotkut heinälaadut pistelee ihan sairaasti, pakko pussittaa hanskat käsissä. Riippuisko siitä kuinka kortista heinä on..?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.1.26 21:34:53

heinässä se siitepöly saa nokkosrokon ja hillittömän kutinan. tämän talven heinät tekee hulluksi. kasvot huuhdeltava välittämästi eikä paljain käsin parane koskea. hengityssuoja jakaessa. joo allerginen olen. en heinälle sinänsä vaan monelle siitepölylle jota viime kesänä oli runsaasti.

Lähettäjä: Miina 
Päivämäärä:   31.1.26 22:08:16

Kuivat kädet ja iho ärtyy kun heinä raapii sitä.

Lähettäjä: 6 
Päivämäärä:   31.1.26 23:04:55

Ikäni olen heinän kanssa pelannut ja muutama vuosi sitten allergisoiduin. Timotein tähkät aiheuttaa oireet. Kädet ja käsivarret ikään kuin aukeaa pienille haavoille ja iho turvottelee/kuumottaa. Kesät talvet pitkät hihat ja hanskat käytössä, niin selviän hyvin. Voi ehkä kokeilla helpottaako oireesi, jos otat zyrtecin tai vastaavan.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   31.1.26 23:05:51

Heinälle allerginen eikä puhettakaan että paljain käsin voin laittaa. Aina kinttaat ja pitkähihainen. Osa kutisee enemmän osa vähemmän. Huomaa aina kun on eri pellolta. Osasta lähtee ääni mutta onneksi harvoin.

Lähettäjä: ## 
Päivämäärä:   31.1.26 23:08:07

Jos on tosi pölisevää heinää, mulle käy samalla tavalla! Jotenkin se heinän pöly pistelee ja raapii ihoa. Kuiva iho oirehtii herkemmin eli rasvaus ja ihan hanskat vaan käteen.

Lähettäjä: j 
Päivämäärä:   31.1.26 23:10:23

Ok, kiitos vastauksista, täytyy selvitellä asiaa lisää. Tavallaan huojentavaa etten ole ainoa jolle on tullut tällaista.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   1.2.26 09:23:54

Mä pussitan aina hanskat kädessä, kesälläkin.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.2.26 09:29:08

mulla iho reagoi aina, kun on ekoja kertoja heinän kanssa kosketuksissa tauon jälkeen. mutta vasta siinä kohtaa, kun kastuu (vedestä hiestä) . jos laitat tpaidassa heiniä, niin kaikki ok, kunnes peset kädet. sitten alka hillitön kutina. tätä kestää muutaman päivän ja sitten iho tottuu heinään eikä enää kutise. ja sama aina, kun uusi ihoalue tulee esiin.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   1.2.26 10:11:18

Mulla tuli yliherkistyminen heinän pölylle 20 vuoden tallitöiden jälkeen. Nykyään on pakko suojata käsivarret, kädet ja kaulan iho, muuten saan kutisevia rokkoja ja iho punottaa ja turpoaa. Onneksi tähän on tottunut ja pärjään hyvin. Ota sinäkin käyttöön hanskat ja homma varmasti helpottuu.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.