Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kisojen pakkasraja?

Lähettäjä: Miettivä 
Päivämäärä:   31.1.26 14:58:40

Saako jokainen kisajärjestäjä päättää itse pakkasrajan vai onko SRL:llä joku yleinen hevosen hyvinvointiin liittyvä ohjeistus kisojen pakkasrajasta?

Olin ilmoittautunut koulukisoihin. Kutsussa oli pakkasraja -15°. Sama pakkasraja on tullut vastaan monessa muussakin kutsussa eri kisajärjestäjillä. Tieto koulukisojen siirrosta viikolla eteenpäin tuli pari päivää ennen kisoja. Siirron syynä luvattu kova pakkanen.

Vajaan 100km:n päässä samaan aikaan piti olla estekisat. Niitä ei peruttu. Luulin, että siellä on lauhempaa. En katsonut ko. paikkakunnan säätiedotusta. Nyt somessa tulee vastaan päivityksiä, kuinka on oltu estekisossa ja kisapaikalla ollut -22°.

Re: Kisojen pakkasraja?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.1.26 15:28:31

Meillä ainakin koulukisoissa tuomarit joutuu olemaan samassa lämpötilassa mitä ulkona kun taas estetuomarit saahaan lämpimään tuomaritorniin

Ohjeistukseen en ole törmännyt. Ohjeistukseen en ole törmännyt lämpötilasta eli riippuu varmaan ihan kisajärjestäjästä. Molemmissa lajeissa olen startannut kovemmassa pakkasessa

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   31.1.26 15:35:07

-15 on ollut hyvä raja, sillä pakkasen kiristyessä tulee helposti kulkuneuvojen kanssa ongelmia, ja kisajärjestäjillä ei välttämättä ole resursseja tai osaamistakaan auttaa näissä.

Toimihenkilöitä pitää miettiä myös, pakkastalkoilu tappaa vapaaehtoishommat äkkiä.

Lähettäjä: # 
Päivämäärä:   31.1.26 16:49:18

Kiva tuomarin istua perse jäässä tuomaroimassa. Samoin sihteeri joutuu istua kylmässä. Joo pukeutumiskysymys, mutta useampi tunti on jo liikaa. Vaikka pääset lämmittelemään luokkien välissä, ei se oo kivaa hommaa. Noissa siirretyissä koulukisoissa oli vain käytössä 1 tuomari.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.