|
Lähettäjä: miu
Päivämäärä: 31.1.26 22:52:02
Saisin lainata aikalailla kaikkia omistajien varusteita, (toki itselläni omat sopivat ratsastusvarusteet). Lähtökohtaisesti niin, että minulla omat mitä tarvitsen ja omistajat "lainaa" mitä hevonen tarvitsee.
Käytännössä joskus ollut niin, että lainasin omia saappaitani omistajalle kun hänen menivät rikki ja minulla sattui olemaan käyttöön soveltuvat :D.
Jos raippa joskus unohtunut olen lainannut. Samoin kypärän kanssa tarjouduttu lainaamaan jos tarve.
Turvaliiviä saisin lainata, mutta koko ei ole ihan täysin sopiva, ostin alkuaikoina oman (tavallisen) maastolenkeille ja päiville jolloin saattaa olla lomien tms jälkeen spookympi.
Molemmilla hevosilla, joilla olen nyt ratsastanut on huomioliivit ja huomiovalot ym ollut omistajan puolesta. Myös otsalamppua saisin lainata, mutta päädyin jonkin ajan päästä ostamaan oman hyvän. Tämä ei ollut pakollista.
Kannukset (sovittu yhdessä mitkä ok ja milloin) löytynyt omasta takaa tai olen vastaavanlaiset ostanut. Saisin lainata, mutta en halua koska niitä voi joutua säätämään hiukan erilaisten saappaiden mukaan enkä halua muokata toisten varusteita.
Sadetakkia saisin lainata myös (jos se on silloin tallilla eikä vahingossa muualla), mutta ostin tähänkin oman, jotta on aina kun tarve. Jos omistaja säilyttää esim kumppareita ja sadetakkia tallilla, niin hyvin voi ystävällisesti minusta kysyä saako niitä lainata esim tarhan putsauksen ajaksi sateella.
Totesin että ratsastan niin paljon ja usein, että parempi mennä omilla varusteilla, eikä kuluttaa toisen vaikka saisinkin
|