Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Grippi vai Mokka/tms paikat?

Lähettäjä: Kahvi 
Päivämäärä:   29.1.26 19:14:48

Ehkä joskus kysyttykin mut grippipaikat vai ’mokka’tmv paikat ja miksi?

Re: Grippi vai Mokka/tms paikat?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   29.1.26 19:26:34

Mokka. Gripit on ärsyttävät uutena kun liimaavat housut satulaan eivätkä ne suojaa housuja kulumiselta toisin kuin mokkapaikat.

Lähettäjä: pik 
Päivämäärä:   29.1.26 19:34:23

Sama mieltä, grippi näkyy herkästi satulan pinnassa ja lukitsee istunnan, mikä ei ole hyväksi.
Mokka parempi istunnan kannalta, ja vanhan ajan polvipaikat parhaimmat. Vielä kun satulassa on matala takakaari ja maltilliset polvituet, niin pääsee istunta kehittymään parhaiten.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.1.26 19:47:39

Mokka tai vaan polvipaikat

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   29.1.26 19:52:21

jos oma satula niin voi käyttää grippejä, jos muiden niin kannattaa kysyä satulan omistajalta lupa ennen grippejä.. voi jäädä jälkiä

Lähettäjä: Tip 
Päivämäärä:   29.1.26 20:14:04

Mokka tai nykyään olen löytänyt vain tekomokkapaikkoja.

Gripit saattavat tehdä jälkiä satulaan, ne saattavat tarrata liian tiiviisti satulaan tai ne saattavat ennen ratsastusta kerätä likaa ja sitten satulassa istuessa on liukkaat housut.

Yksi tallityttö oli (vastapestyt) griphousut jalassa taluttamassa alkeistunnilla kesähelteellä, kun hiekka vain pölisi. Gripit olivat keränneet kaiken hiekan itseensä, tallitytön mukaan ei ollut minkäänlaista pitoa satulassa. Sitä en sitten tiedä, miten grippeihin tarttunut hiekka vaikutti satulan pintaan. Tuliko naarmuja tms

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   29.1.26 20:47:20

Tämä nyt on ihan hölynpölyä että jää jäljet satulaan. Ratsastuskoulussa on varmaan melkein jokaisella grippihousut käytössä eikä satuloissa ole mitään pysyviä jälkiä. Normaalisti kun huoltaa nahkaa niin ei siihen mitään ikuisia jälkiä jää.

Toki jos on joku miljoonan satula mitä joku tarkastaa suurennuslasilla niin paras varmaan ratsastaa jossain villahousuissa. xd Tai satulan suojus satulan päällä.

Lähettäjä: Anita 
Päivämäärä:   29.1.26 21:03:07

Ehdottomasti Mokka tai mieluummin vaikka ilman paikkoja kuin gripit.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   29.1.26 21:33:17

Pikeurin housut ja GRIPEILLÄ:)

Lähettäjä: Liisa 
Päivämäärä:   29.1.26 21:34:26

Mokkapaikat. Gripit liimaa satulan ja tulee hiertymiä. Ikävä tunne ratsastaessa.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   29.1.26 21:43:49

Liisa:eikä tule jos on laadukas housu.

Lähettäjä: _._ 
Päivämäärä:   29.1.26 22:01:48

Mokka tai keinonahka paikat. Gripit aivan kamalia ja kipeyttävät lonkat, koska sitovat liian tiukasti satulaan.

Lähettäjä: jje 
Päivämäärä:   29.1.26 23:04:26

Mokka. Ei missään nimessä grippipaikkoja. Niitä ei käytä kukaan minun hevoseni satulassa istuessaan.

Lähettäjä: Veeras 
Päivämäärä:   29.1.26 23:26:13

Mun vanhaan satulaan jäi jäljet gripeistä. Eivät yhdellä pesulla hävinneet edes. En vielä ole löytänyt sellaisia grippihousuja, joissa ei tulisi hiertymiä - niissä on poikkeuksetta tosi ohut kangas ja usein vielä älyttömän isot saumat persuuksissa. Yksissä housuissa jopa nipisteli sisäreisissä keventäessä :D Aivan karmeat!

Eli itse ratsastan lähinnä "mokka"paikkaisilla. Eihän nykyään toki oikeaa mokkaa löydy, keinomokkaa ne kaikki on.

Lähettäjä: <3 
Päivämäärä:   29.1.26 23:34:14

Pikeurin housut (teko)mokkapaikoilla, ehdottomasti

Lähettäjä: Å 
Päivämäärä:   30.1.26 06:51:12

Jännä että näin moni vannoo ”mokka”paikkojen nimeen. Itse en ole ikinä tykännyt gripeistä, mutta nykyään on todella vaikea löytää muita kun suurin osa on grippejä. Toivottavasti valikoima taas laajenee noissa mokka/keinomokka housuissa.

Lähettäjä: jippii 
Päivämäärä:   30.1.26 16:30:58

Kangaspolvipaikoilla paras. Gripit ihan kamalin!

Lähettäjä: Veeras 
Päivämäärä:   30.1.26 16:42:05

Å, niitä on tosi vaikea löytää. Mä löysin aivan tuurilla Pikeurit oikean värisenä käyttämättömänä ja täydellisen kokoisena just syksyllä eikä ollut hintaakaan juuri. Jostain käytettyjen hevostarvikkeiden liikkeestä onnistuin löytään. Toisella tallilla käytän vanhoja bVertigoita, mutta niiden tilalle tarttee kans löytää uudet pikkuhiljaa ennenkö saumat antaa kokonaan periksi. Tosi huonosti on kokoja niistä mitä on myynnissä esim Horzella. Mä haluaisin vielä tietyn väriset, niin ei ole helppoa löytää.

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   30.1.26 17:19:38

Tori.fi
Nytkin monet Pikeurit siellä mokkapaikoilla myynnissä

Lähettäjä: 111 
Päivämäärä:   30.1.26 17:32:10

ja tässä vaiheessa kysyn miksiköhän...

Lähettäjä: Aino 
Päivämäärä:   30.1.26 20:50:10

Grippipaikat eivät yleisesti ottaen ole kovin tahmaisis tai liimaa satulaan tai jätä satulaan jälkiä, tämä on testattu usealla satulalla ja eri merkkien housuilla.

Ei-tahmaisia: Euro-Star, Pikeur, Ariat, ELT, Mountain Horse, Kingsland, Schockemöhle, LeMieux, Montar

Tahmaiset: Maya Delorez

Lähettäjä: kuluttaja 
Päivämäärä:   3.2.26 12:20:08

Gripit on silkkaa voittoa tuotemerkin omistajille, koska siinähän jää ompelutyö pois. Grippi vain painetaan tekstiiliin. Hienosti markkinoitu "istuntaa" avustavana :-)
Ja pistelee makoisasti ilman satulaa ratsastaessa koska reiät

Lähettäjä: xyz 
Päivämäärä:   3.2.26 12:26:40

Mokka taikka grippi, joka ei nouse ihan haaroihin asti eikä silloin liimaa satulaan eikä aiheuta hiertymiä. Esim. B Vertigolla on Tiffany- ja Chiara-mallit, joissa grippi ei tule ihan ylös asti mutta on silti "kokopaikka".

Lähettäjä: äm 
Päivämäärä:   3.2.26 12:55:56

Mokka tai paikattomat. Mulla on herkkä iho, joka ei kestä gripeistä tulevaa kitkaa.

Lähettäjä: Mari 
Päivämäärä:   5.2.26 17:32:14

Ehdottomasti mokkapaikka. Gripeissä housut liimaantuu satulaan ja minä heilun niiden housujen sisällä ja hierryn joka paikasta auki :D Lisäksi en tykkää, miten grippien kanssa ei pysty samalla tavalla liikkumaan satulassa. Tai siis liikunhan minä, niiden housujen sisällä, mut se ei oo haluttu asia.

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   5.2.26 20:26:13

Mistä enää löytää kangaspaikkaisia housuja? Ennen kaikilla esteratsastajilla oli tällaiset, mutta nyt löydän vain gripillisiä.

Päivämäärä:   6.2.26 08:55:11

Kertokaas miltä merkeiltä löytyy vielä tekomokkapaikkaisia housuja?

T. vanha

Päivämäärä:   6.2.26 13:21:36

Aika moni merkki tekee ilman grippejä. Tai ostaa käytetyt gripit niin nehän on kangaspaikkaiset, jos grippiä ei ole jäljellä :D

Mun veikkaus on, että parin vuoden sisään alkaa tulla mokkapaikkaisia housuja enemmän tarjolle, kun ihmiset kyllästyy grippien huonoon kestoon ja muihin grip housujen ongelmiin. Nyt jo löytyy yksittäisiä malleja taas esim hööksiltä, jolta en muista jossain vaiheessa löytyneen mokkapaikkoja ollenkaan, tai korkeintaan joku yksi musta ilman mitään parempaa suunnittelua.

Ja siis sellainen mikä tuli yhdellä ratsastuskoululla vastaan oli satuloiden istuimien nahan repeytyminen istuimen reunasta. En ollut sitä nähnyt ennen grippipaikkoja edes vanhoilla, vanhoilla satuloilla. Näistä yksi satulaseppä sanoi, että pehmeämpi nahka ei kestä grippejä istuimessa ja lopputulos oli tuo.

Lähettäjä: *-* 
Päivämäärä:   6.2.26 14:37:51

Inhoan niitä tahmeita grippejä, tuntuu ihan siltä, että housut on satulassa kiinni ja itse liikun siellä housujen sisällä XD

Lähettäjä: vanha mamma 
Päivämäärä:   6.2.26 16:18:11

"Jännä että näin moni vannoo ”mokka”paikkojen nimeen."

Ne ovat ne ainoat oikeat.
Minulla oli ainakin 20 vuotta vanhat mokkapaikkaiset housut, joista jouduin luopumaan kun ne vähitellen lahosivat. Paikat otin talteen mutta en ole osannut ommella niitä uudempiin pöksyihin joissa gripit ovat kuluneet pois.

Meinaan ostaa uudet mokkapaikkaiset, jos jostain löydän sopivat. Melko kallis hintakaan ei ole ongelma, koska ne oikeasti kestävät kymmenen kertaa kauemmin kuin nykyiset mallit.
Pitää varmaan käydä liikkeessä jossa näitä olisi myynnissä.

Torissa on joo myynnissä, seuraan sitä koko ajan. Koot vaan ovat vääriä, tai sitten väri. Ruudullinen ei ole ollut mun juttu ja valkoiset miellän niin kisahousuiksi että en tykkää arkena käyttää.

Lähettäjä: Nojuu 
Päivämäärä:   6.2.26 18:53:18

Ehdottomasti mokkapaikat, harmillisen huonosti tarjolla. Aina kun osuu silmiin niin tilaan

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.