|
Lähettäjä: .---
Päivämäärä: 2.2.26 12:54:54
Sinun tehtävänäsi aikuisena on asettaa rajat. Sinun vastuullasi on sen sinun lapsesi terveys ja turvallisuus. Kysymys oikeastaan on, MIKSI ET aseta rajoja? Vanhempana sinulla on jopa velvollisuus siihen.
Mä en ymmärrä miten vastuuttomia aikuisia tyttäresi ympärille on kertynyt ja toivon että tämä on oikeasti provo.
Itse en ikinä päästäisi tuollaiselle tallille lastani, kun oikeasti asiallisia ja turvallisia paikkoja on olemassa. Ja nyt kun mulla on omia hevosia, niin en edes ota noin nuoria yksinään hoitamaan ja ratsastamaan hevosia. Aina tulee olla vanhemman mukana, kun on kyse ala-ikäisestä (ellei mene mun hevosella ratsastuskoulun tunnille, sitten saa tulla ilman vanhempaa). Kypärät aina päähän.
Ratsastuksessa ei todellakaan aina voi poistaa riskejä, eikä nyt ihan kaikkia riskejä kuulukaan poistaa. Paras riskin poistohan nimittäin ois se, ettei astuis jalallakaan hevostallille. Mutta pääsääntöisesti isoja riskejä on helppo minimoida:
- Turvalliset ja koulutetut hevoset
- Terveet hevoset
- Ammattilainen opettaja
- Turvalliset varusteet (kypärä, housut, hanskat, satula, kengät, suitset jne.)
- Asialliset puitteet (siisti ja romuton kenttä, turvalliset maastolenkit, tilava talli)
- Muita ihmisiä paikalla kun harrastaa
jne.
Ihan yksityisetkin hevosenomistajat voivat olla todella hyviä auttamaan nuoria eteenpäin hevosurheilussa, vaikka eivät olisi ammattilaisia, jos he osaavat tunnistaa riskit ja minimoida ne ja jos he osaavat myös itse hakea apua ongelmiin -> Hyvä esimerkki nuorille.
|