Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Painorajan noudattaminen

Lähettäjä: Raja 
Päivämäärä:   29.1.26 06:21:16

Ottaa todella päähän. Painorajat ovat olemassa syystä, mutta omaa painoa vähätellään surutta – yleensä 5–15 kiloa todellista pienemmäksi, ja tämä tapahtuu säännöllisesti, ei vain satunnaisesti. Tiedän tämän varmasti, koska laitoin tallentavan tavaravaa’an selkäännousu jakkaralle kumimaton alle.

Oikeasti ärsyttää. Miten tämän asian voisi ottaa puheeksi asiallisesti mutta napakasti niin, että käy selväksi, että painorajoja on noudatettava ja valehtelu loppuu?

Re: Painorajan noudattaminen

Lähettäjä: yritö edes 
Päivämäärä:   29.1.26 06:52:32

Nämä provot vaan huononee täällä päivä päivältä,

Lähettäjä: yöt 
Päivämäärä:   29.1.26 06:59:39

Muuten olisi ihan uskottava provo, mutta tiedät itsekin, että jos vaaka ei ole kovalla ja vakaalla alustalla, se näyttää liian isoa lukemaa. Kokeile vaikka laittaa henkilövaaka paksun pehmeän maton päälle, voi näyttää aika paljonkin enemmän kuin kovalla lattialla.

Mutta aihe on sinänsä ihan ok. Ratsaille pyrkivät pitäisi kyllä käyttää vaa'alla, että näkisi, paljonko he painavat selkäännousukamoissaan ja voisi sen perusteella jakaa oikean hevosen.

Minä valehtelen painoni aina yläkanttiin, koska muuten joudun aina menemään pikkuponeilla. Mutta aina sekään ei auta, kun eräällä tallilla pidettiin alle 130 cm russ-ponin painorajana 65 kg, joten sillä tosiaan sitten meni ne, jotka oikeasti olivat reilusti yli 60-kiloisia ja kun minä väitin olevani 60 kg, niin minullekin sitä ponia laitettiin. Ehei... Haluan alleni lähes hevoskokoisen ponin tai ihan hevosen. Olen 163 cm ja selkäännousuvarusteissani 57 kg, mutta väitän olevani 60 kg. Sillä yleensä saan edes ison ponin, mutta hevosia minulle ei riitä, kun ne menee sitten 20 kg painavammille...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.1.26 08:10:51

"Ratsaille pyrkivät pitäisi kyllä käyttää vaa'alla, että näkisi, paljonko he painavat selkäännousukamoissaan ja voisi sen perusteella jakaa oikean hevosen."
Tai sitten tekee niin kuin maalaisjärkeä omaavat että ihan itse lisää ilmoitettuun painoon tietyn kilomäärän ratsastajan ja hevosen varusteista ja arvioi sopivan ratsun. Ei kukaan punnitessa laske mukaan muuta kuin oman painonsa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.