|
Lähettäjä: &
Päivämäärä: 26.1.26 10:43:30
Yhden lopetti metsästäjä ja käytti omille koiralleen lihaksi. Oli todella nopea, hevonen tippui kaurat vielä suussa. Siinä mielessä helppo, ettei tarvinut kuin napata riimu pois ja lähteä märisemään kotiin. Metsästäjä vei ruhon omilla vehkeillään pois ja hoiti loppuun.
Toisen lopetti ell ja haudattiin omille maille. Kaikki meni tosi hyvin, mutta toki kesti pari minuuttia että sydänäänet hävisi kokonaan (tuntui ikuisuudelta). Tästä rankkaa teki se, että itse piti vielä kaivaa kuoppa ja haudata heppa. Oli kamalaa.
Riippuu paljon mikä sinulle on tärkeää ja millaisessa paikassa hevonen tällä hetkellä asuu. Minulle on tärkeää että lauma voi käydä hyvästelemässä, joten valitsen tästä lähtien aina kotiin lopetuksen. Tuttu, oikeasti taitava metsästäjä joka vie ruhon mennessään on minusta helpompi, mutta jos en tunne niin eläinlääkäri ja hautaus. En mielellään lähtisi kuljettamaan lopetettavaksi mihinkään. Kerran olen ollut mukana teuraaksi vietäessä ja itselläni ei kantti sitä omien kanssa kestä.
|