Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kaikenmaailman valmentajia

Lähettäjä: petsie 
Päivämäärä:   23.1.26 12:12:58

Törmäsin instan ihmeellisessä maailmassa mainokseen valmentajasta, joka sanoo valmentavansa "istuntapainotteisesti". Kävin sitten katsomassa videoita ja voihan hirvitys miten hän itse ratsastaa. Hirveä veto hevosen suuhun, pomppii satulassa niin, että maisemat vilkkuu satulan ja pepun välistä ja en ole ihan varma mitä oli tarkoitus saavuttaa. Hevonen kuolaimen alla ja sillä joku vahva kuolain suussa ja näytti todella raskaalta. Ihailevia kommentteja sitten videoilla, kun "oot niin taitava". Mitä ihmettä, eikö ihmiset ymmärrä?

Voiko siis kuka vaan alkaa valmentaa, jos joku ymmärtämätön maksaa valmennuksesta? Joku riepomaan hevosraukkaa kovalla kädellä ja rytkimään selkään ja ymmärtämättömyyksissään tehdään pahaa hevoselle. Ei tuolla tavoin saada vietyä hevosta eteenpäin tai hevosystävällisesti ratsastettua kevyeksi ja pehmeäksi ja avuille. Voihan jeesus maria sentään. Kuka tahansa voi pystymetsästä alkaa valmentajaksi jos pokkaa riittää?

Re: Kaikenmaailman valmentajia

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.1.26 12:26:34

Valmentajan nimike pitäisi suojata liiton puolelta jotta olisi edes joku käry tasosta

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   23.1.26 12:35:55

” Lähettäjä.
Päivämäärä23.1.26 12:26:34

Valmentajan nimike pitäisi suojata liiton puolelta jotta olisi edes joku käry tasosta”

Tarkoitatko, että valmennuksia saisi pitää vain SRL:n valmennuskoulutuksen käynyt henkilö? Entäpä tilanne, jossa koulutettu master-ratsastuksenopettaja pitää ratsastuskoulutuntien lisäksi valmennuksia rats.koululla asuville yksäreille? Eivätkö ne olisi valmennuksia, jos master-opettaja ei ole käynyt valmentajakoulutusta?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   23.1.26 12:37:25

Katsokaa aluevalmentaja Jasmin Sikströmin SM rata 2015.

Siinä teille ratsastusta.

Lähettäjä: ölkja 
Päivämäärä:   23.1.26 12:50:47

Minä en ymmärrä näitä, jotka väittävät ratsastavansa istunnalla ja kuitenkin istutaan miten sattuu ja kiskotaan hevonen ohjilla läjään ja ollaan omalla istunnalla hevosen liiketta vastaan eikä sitä tukien.

Kun minä sanon ratsastavani istunnalla, niin se tosiaan tarkoittaa sitä, etten käytä ohjia. Käytän persluita ja hevonen tekee kaiken ajatuksen voimalla. Ohjat ei ole välttämättä edes tuntumalla ja minä saatan mennä kädet reisillä. Mutta hevonen kulkee oikein päin, kantaa itsensä, on jäntevä mutta rento ja täysin kuulolla. Menen aina alku- loppu- ja väliverkat näin ja saan kaikilta kehuja kun "ratsastan niin hienosti". Eli annan hevosen vertyä ja kantaa itsensä itse.

Lähettäjä: Jube 
Päivämäärä:   23.1.26 12:53:22

Lähettäjä: ?

Mistä sen voi katsoa?

Lähettäjä: Ylva 
Päivämäärä:   23.1.26 13:12:37

Puhutaanko nyt tästä salimimmistä?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   23.1.26 14:05:44

CMH

Lähettäjä: huh 
Päivämäärä:   23.1.26 14:07:09

Salityyppi tosiaan. Myötähäpeää. Ja kakarat hypettää.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.1.26 16:31:55

” Kun minä sanon ratsastavani istunnalla, niin se tosiaan tarkoittaa sitä, etten käytä ohjia. Käytän persluita ja hevonen tekee kaiken ajatuksen voimalla. Ohjat ei ole välttämättä edes tuntumalla ja minä saatan mennä kädet reisillä. Mutta hevonen kulkee oikein päin, kantaa itsensä, on jäntevä mutta rento ja täysin kuulolla. Menen aina alku- loppu- ja väliverkat näin ja saan kaikilta kehuja kun "ratsastan niin hienosti". Eli annan hevosen vertyä ja kantaa itsensä itse.”

Tämähän ei ole tavoiteltavaa, että olet kädet sylissä ja kadottanut tuntuman. Tuntuman on oltava pehmeä ja hevosen leuan rentoutunut. Ja istumalla ratsastus ei tarkoita persluita. Tavoitteenahan ei ole ajaa hevosta istuinluilla, nopeaa jalkaa unohtamatta, ja pidätteet tulee itseasiassa keskivartalosta. Hienoa, että hevosesi kykenee kantamaan itseään, mutta omia taitoja täytyy silti hioa;)

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.