|
Lähettäjä: --
Päivämäärä: 23.1.26 11:25:32
Eipä me hevosihmiset oikeasti erota muista ihmisistä. Ihan samanlaisia ollaan. Tottakai me huomaamme ne kommentit, jotka osuu omaan alaan. En mä esim. huomaa veneilystä ikäviä kommentteja, koska en seuraa sitä skeneä enkä ymmärtäisi siitä mitään.
Se on kovin inhimillistä syystä tai toisesta haukkua muita. Ei se hyvä tapa ole, mutta ihminen on ihminen, vikoineen kaikkineen.
Yleisesti netin huono puoli on se, että ihmiset tavallaan unohtavat, että juttuja lukee toinen aito ihminen. Emme näe toisen ilmeitä eikä eleitä. Harva kirjoittaisi niin raa'asti kun katsoisi toista silmiin. Itse olen pyrkinyt ihan tarkoituksella tekemään niin, että tälläkin palstalla kirjoitan yhden kerran viestin, en lähetä sitä, vaan pyrin lukemaan oman viestini uudelleen, ajatellen että se olisi osoitettu minulle itselleni. Kuinka hyvälle se viesti tuntuisi saada? Joskus olen todennut, että aika törpösti tulee ilmaistua asioita. Tulee tehtyä oletuksia ihmisistä yhden tai kahden lauseen tai jopa sanan perusteella.
"Mutta tiedätkö mitä? Täällä palstalla ei pesi muita kuin elämäänsä katkeroituneita, loputtoman kateellisia pessimistejä."
Oletko nyt tuota mieltä aidosti? Oletko itsekin katkeroitunut, kun kerta täällä käyt ja jopa kirjoitit? Itse en usko tuohon lauseeseen yleisesti. Meitä on monia, jotka oikeasti haluavat tsempata toisia ja olla mukavia. Silti meilläkin välillä läikähtää ja tulee kirjoitettua typerästi. Yleensä vaan ne kovimmat kiukuttelijat vievät huomion keskusteluissa. Monesti olen yrittänyt kirjoittaa tänne pehmeästi ja ne viestit ohitetaan täysin ja ihmiset jää vääntämään ketjussa jostain ihan ohi aiheen, kun joku sanoo tosi raflaavasti ja siihen vastaa moni.
|