Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Eteen alas ratsastus (Klimke)

Lähettäjä: Miia 
Päivämäärä:   21.1.26 21:56:31

Klimken klinikalla ratsastettiin hevosia paljon eteen alas, alussa ja lopussa ja tehtävien välissä esim. onnistuneen tehtävän jälkeen Klimke sanoi ”yes, let him strech!”

Tästä kuitenkin puhutaan aika vähän ja osalle klinikan ratsukoista oli selkeästi vaikeaa/uutta. Opettaako valmentajasi/ratsastuksenopettajasi antamaan hevosen venyttää? Ei siis vain löysin ohjin keventelyä vaan niin että hevonen venyttää maata kohti kroppansa läpi.

Re: Eteen alas ratsastus (Klimke)

Lähettäjä: Väsy 
Päivämäärä:   21.1.26 22:00:20

Kyllä, etenkin lopussa hevosen ollessa läpiratsastettu ja rento onnistuu. Alkuun voi olla vaikeampaa.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   21.1.26 22:11:47

Stretch

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.1.26 22:28:36

Tottakai. Ainahan näin on ollut.

Lähettäjä: .,. 
Päivämäärä:   21.1.26 22:32:15

Minulle opetettiin jo ratsastuskoulussa ratsastamaan loppuverkassa hevoset eteen alas ja nimenomaan venytykseen pyrkien. Eikö tämä oikeasti olekaan kaikille päivän selvää?!

Lähettäjä: Sessi 
Päivämäärä:   21.1.26 22:39:24

Meillä ei saa, hevonen kuulemma juoksee liian etupainoisena jos vetää päätä alaspäin ja rasittaa etujalkoja liikaa.

Lähettäjä: Evb 
Päivämäärä:   21.1.26 23:00:05

Joo, mutta minä olen oppinut ratsastamaan 90-luvulla, ja lukenut saksalaiseen tyyliin perustuvia oppaita jo silloin.

Totta on, etteivät monet edes tiedä koko asiasta nykyään. Meidän tallilla on teinejä, jotka eivät ole kuulleetkaan eteen-alas ratsastuksesta tai pohkeenväistöstä, mutta silti kysellään gramaaneja lainaksi. Olen sanonut suoraan ettei ole ja vaikka olisikin, ne pitäisi iskeä tynnyriin ja polttaa.

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   21.1.26 23:20:00

Olen Saksassa oppini saanut ja myös paikoissa, joissa Rainer vaikuttanut, ei suoranaisesti mitään uutta tullut, mutta nautintoa kyllä <3 Isänsä tyttö.

Lähettäjä: mies 
Päivämäärä:   21.1.26 23:31:35

Eteen-alas oikein ratsastettuna ei hevonen ole sen etupainoisempi kuin tuntumallakaan, jos se on oikein ratsastettu.3

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.1.26 23:55:03

Miten se tehdään?

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   21.1.26 23:59:40

Oikeaoppinen eteen-alas ratsastus vaatii sen että hevonen kantaa itsensä. Jos se ei onnistu ja ratsastaa ”eteen alas” tulee kaataneeksi koko hevosen ja ratsastajan painon etujaloille, mikä ei todellakaan ole hyvä.

Lähettäjä: . . 
Päivämäärä:   22.1.26 00:11:16

No alku- ja loppukäynnit ovat yleensä tätä varten.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.