Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä pyytää vuokraa hepan vuokrauksesta?

Lähettäjä: Mitä pyytää 
Päivämäärä:   19.1.26 14:38:56

Kertokaa mielipiteet. Alue Kymenlaakso!

Jos vuokraa hevosta, mikä ois kohtuullinen kerta vuokra tai kuukausi maksu?

Hevonen on nuori. Selästä menty kaikki askellajit ja taitaa perusasiat. Treenataan kokoajan eteen päin.

Tallilta löytyy kenttää ja myös maneesi, eli puitteet hyvät. Mahdollisuus osallistua oma kustaiteisesti myös valmennuksiin.

En eti ratsuttajaa, mutta ratsastuskokemusta pitää olla ja hyvä kehonhallinta ja nuorista kokemusta.

Mikä siis teidän mielestä ois kohtuullinen vuokra hinta esim kuukaudessa, jos kävisit 1krt/vk? Entä 2krt/vk?

Re: Mitä pyytää vuokraa hepan vuokrauksesta?

Päivämäärä:   19.1.26 14:39:57

Lisättäköön viel, että tallille hyvät kulkuyhteydet myös julkisilla ja muutenkin hyvällä paikalla.

Lähettäjä: Moi 
Päivämäärä:   19.1.26 14:49:44

Meillä ei maksa mitää. Pirkanmaalla

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   19.1.26 14:54:10

Voisin kysyä samaa aika samanlaisin speksein!
Nuorehko hitaasti tehty hevonen joka on kiltti ja innokas. Menee kaikki askellajit, pysähtyy, peruuttaa, väistää käynnissä, raviväistöjä aloiteltu. Tosi makee ratsastaa ja kivat liikkeet, kun asiat osuu kohdalleen toimii kuin ajatus ja opettaa todellakin ratsastamaan kun on todella tarkka ja herkkä istunnalle. Meillä vain kenttä joka pidetään kunnossa niin hyvin kuin vain voidaan. Kivat monipuoliset maastot ja pelloilla voi myös mennä. Hevonen ihan samanlainen ratsastaa niin maastossa, kentällä kuin pellolla. Ehdottoman tätiturvallinen vaikka nuori onkin, sopii myös junnulle ja kuljettaa kiltisti myös lapsia, mutta niille ei kyllä anna mitään ilmaiseksi. Hyvät varusteet ja hyvin hoidettu hevonen. Kuitenkin tamma jolla on välillä omiakin mielipiteitä.

Päivämäärä:   19.1.26 15:01:43

Moi: ok, kiva. Hevosen pito tosi kallista ja itse en vuokraa ilmaiseksi.

Lähettäjä: kyy 
Päivämäärä:   19.1.26 15:09:15

No siis, vuokraajan näkökulmasta vaikuttaa tosi paljon se hevosen osaaminen. Nuoresta osaamattomasta en maksaisi mitään. Perusasiat osaavasta ehkä 10e/krt, mutta todennäköisesti en alkaisi vuokrata ihan raakaa. Jos oikeasti osaava ja koulutettu, voisin maksaa 25-40e/krt, riippuen siitä taitotasosta, puitteista ja kuinka usein kävisin.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   19.1.26 15:11:34

Jos hevonen ei osaa muutakuin perusasiat, ei siitä kukaan maksa sitä mitä omistaja maksaa...

Päivämäärä:   19.1.26 15:27:09

Lisää mielipiteitä saa sanoa. Ja minun mielestä myös puitteet vaikuttaa.

Itse jos miettisin jonkun hepan vuokrausta, niin jos hevonen oikeasti osaava He A/ vaativia liikkeitä osaava ja puitteet hyvät mm. Maneesi, itse voisin maksaa jopa 30-40e/krt ja ilman maneesia ehkä 20-30e

Jos taas puhutaan esim nuoresta, perusasiat omaavasta hepasta (ei ravuri) ja puitteet hyvät kuten se maneesi, niin itse voisin maksaa 20-30e/krt ja jos ei oo maneesii, silloin ehkä se 10-20e/krt

Jos ihan raakile, tyyliin ei ratsastettu/ selässä vain käyty, en pakosti maksaisi mitään. Mutta varmaan harvemmin tälläiselle vuokraajia etsitäänkään.

Itselleni siis vaikuttaa ne puitteet ja mitä hevosen kanssa saa tehdä ja onko valmennus mahdollisuuksia jne.

Lähettäjä: Muuli 
Päivämäärä:   19.1.26 15:35:35

No taitava ratsastaja ei tuon kanssa itse kehity vaan hevonen kehittyy. Puitteet vaikuttaa joo mutta itse maksaisin raakileesta max.15 e kerta. En kyllä edes vuokraisi, kun ei kiinnostaisi.

Ps.ihan oikeasti edes joku yhdyssana oikein....

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.1.26 15:54:23

Kyllä täällä pk-seudulla maksetaan noista ns. raakileistakin ja sellaisillekin etsitään monesti vuokraajia.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   19.1.26 15:56:37

Rehellisesti: en vuokrasi koska hevonen kehittyy, minä en. Maksan vuokraajana hevosen taitotasosta ja siitä, mitä sen kanssa voi tehdä.

Mutta jos nyt hinta pitäisi tehdä, niin ilman tallitöitä max. 15e, itse voisin vilkaista 10e kerta.

Ymmärrän ajatuksen, että ilmaiseksi ei viitsi antaa muille ja että haluaa rahamäärällä suojella hevosta sopimattomilta vuokraajilta, mutta tosiaan ei minua kiinnosta maksaa rahaa jollekin, jonka pitäisi etsiä ratsuttaja.

Lähettäjä: moi 
Päivämäärä:   19.1.26 16:01:23

mulla ravi hevosia niin joku käy väliin niiden selässä

Lähettäjä: moi 
Päivämäärä:   19.1.26 16:02:13

on ihan hyvä juttu

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   19.1.26 16:13:36

Itse entisenä vuokraajana, nykyisenä omistajana ajattelen, että mitä enemmän omistajalla on "vaatimuksia", sitä vähemmän hevosesta maksetaan.

Esim. Ratsastajan pitää olla osaavampi kuin hevonen, omistaja kertoo miten ratsastetaan (=mitä saa tehdä omana päivänään) tai mitä muuta vuokrauspäivään kuuluu kuin hevosen harjaus ja ratsastus.

Oman kokemuksen (=omat vuokraamiset, alueen ilmoitukset ja tallikavereiden kommentit) mukaan näyttäisi olevan, että 20€ saa simppelin perus-puksun ok-puitteilla (jopa maneesitallilla, jos hevosen taso ei ole kummoinen!), ja sitten taas vahvan hea-tasoisen puokin, jolla saa ratsastaa "tosissaan" ja käydä valmennuksissa maksaa n. 35€+. Alle 20€ maksaa osaamattomat/ex-ravurit/jos pitää tehdä jotain tallihommaa lisäksi.

Jos on nuori, josta on tarkoitus tulla muutakin kuin perus-puksutin, miettisin pariin kertaan vuokraajaa. Riittävän osaava tuskin haluaa kouluttaa maksusta, ja omistaja tuskin haluaa sellaista vuokraajaa, joka on valmis maksamaan "mitä vaan". Ja vaikka sanotkin, että et etsi ratsuttajaa, niin sen tyyppistä ratsastajaahan kuitenkin haet, eli jolla on kokemusta nuorista, hyvä kehonhallinta, riittävä osaaminen jne.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   19.1.26 16:19:50

Taitava ei halua maksaa raakileella ratsastamisesta ja toistaitoista ei kannata päästää selkään.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.