Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Valmennukset ja kisaaminen kun hevoset kotona

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.1.26 13:13:43

Te joilla hevoset kotitallilla tai muuten pienellä tallilla, onko valmentautuminen ja kisaaminen ollut teidän mielestä kuinka työlästä? Mulla ollut ikuisuuksia haaveena pitää hevosia kotona, mutta samalla haluaisin kuitenkin vielä myös kisata tavoitteellisesti (koulua). Mietin onko kuinka paljon hankalampaa kotiin saada valmentajia tai lähteä aina traikulla treeneihin vs että hevoset olisi jo valmiiksi valmentajan tallilla. Jos täällä on jotain vaativaa ja siitä ylöspäin kisaavia kotona hevosia pitäviä niin olisi ihana kuulla millaista teidän hevosarki on!
Tuntuu että usein pienillä talleilla asuu enempi maastoharrastajia tai muuten ei niin tavoitteellisia harrastajia, missä ei tietysti mitään vikaa, mutta ite vielä haluaisin kisata ja samalla mulla sattuu olemaan tämä haave maalaisromanttisesta pihapiiristä hevosineen... Tallin pystyyn pistäminen omalle pihalle ei kuitenkaan oo ihan pieni projekti, jos sitten alkaa tuntuakin että oma itselle mielekäs harrastaminen kovasti vaikeutuu. Miten esim etävalmennukset, onko ne oikeasti käyttökelpoisia jos hankkii hyvän kaluston kuvaamiseen?

Re: Valmennukset ja kisaaminen kun hevoset kotona

Lähettäjä: cilla 
Päivämäärä:   17.1.26 13:28:52

On mahdollista mutta vaativaa. Parhaat valkut ei yhden ratsukon takia tule kotitalleille kuin todella isolla rahalla, koska se ei ole heille mitenkään kannattavaa. Jonkun harrastelija"valkun" voit saada tallilla.
Eli jos oikeasti olet tavoitteellinen, niin 2x viikossa ajat jonkun hyvän valkun tallilla tai sinne missä hänen valmennus on.
Kyllä esim Rusalla käy ratsastajia joka viikko monta kertaa vkossa eri puolilta Uuttamaata Janne Berghin valkuissa.
Mutta juu, hevosia voi pitää kotona (toki tarvitset hyväpohjaisen kouluradan kokoisen kentän ja mieluusti jonkinmoisen maneesinkin) mutta se vaan vaatii enemmän vaivannäköä ja aikaa. Tai sitten paaaljon rahaa, kyllä ne parhaatkin isolla rahalla sun tallille tulee.

Paljon helpompaa on pitää hevosta valmentajan tallilla jos on tavoitteellinen kouluratsastaja.

Mutta jokainen löytää oman tapansa.

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   17.1.26 13:52:13

Terveisiä pieneltä kotitallilta! Valmentaja käy meillä ja välillä ajetaan valmentajan luokse. En ole kokenut raskaaksi. Päinvastoin on ihanan rauhallista. Sekä hevoseni että minä itse nautitaan!

Lähettäjä: huuhaa 
Päivämäärä:   17.1.26 14:29:02

Et saa HYVÄÄ valmentajaa käymään millään kotitallilla yhden ratsukon takia. Hyvillä on asiakkaita jonossa. He tulevat tallille jolla 8-10 ratsukkoa ja vetävät sitten koko päivän.
Toki jos haluat vähän harrastella niin se onnistuu ihan hyvin kotitallilla. Kyllä sinne joku HeA naapurintyttö tulee sua "valmentamaan".

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   17.1.26 14:34:08

Onko hevosesi nyt valmentajan tallilla? Voithan sinä kartoittaa omat valmennuskuviosi jo etukäteen. Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty.

Lähettäjä: Luvve 
Päivämäärä:   17.1.26 14:42:39

Kotona hevoset jo +10 vuotta, kisattu kolmessa lajissa kansallisella tasolla. Riippuu ihan sun valmentajasta ja suhteista valmentajiin. Mulla ainakin 2 Suomen kärkikouluvalmentajaa pysähtelee tarvittaessa kotona, kun ajavat ohi muualle päin Suomea valmentamaan, meillä toki sijainti loistava ison tien varressa. Muutoin ajetaan lähimaneesille tai lähikaupunkiin valmennuksiin, en ole kokenut rankaksi.

Meillä ei ole maneesia, hevoset treenataan monipuolisesti ulkona. Toki pohjiin panostetaan ja rahaa uppoaa. Mutta hevoset saa kotona elää hevosenelämää laumassa, en varmaan osaisi itsekään olla enää täysihoitotallilla :) Eli meille sopii. Ja tuloksia on tullut usealla eri hevosella useassa lajissa.

Riippuu ihan mitä itse arvotat, missä valmentajasi on ja missä aiot hevosiasi pitää!

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.