Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Jos osallistut tallivuorojen tekemiseen, niin...

Lähettäjä: Pisara 
Päivämäärä:   13.1.26 11:18:29

Nykyään tuntuu olevan täysihoito-tallipaikka todella todella harvinaisuus, vaan omistajalta edellytetään osallistumista tallitöihin tekemällä aamutallia / päiväruokintaa / iltatallia.
Useimmiten näitä "työvuoroja" on ehkä kerran -kaksi viikossa, koska ne jaetaan hevosen omistajien kesken.
Kuinka hinnoittelet oman työpanoksesi? Tunti vai urakka?
Koska tämähän täytyy lisätä kuukausitallivuokraan, että siitä saadaan vertailukelpoinen.

Itse ajattelen niin, että minun työni maksaa 15€/h.
Iltatallissa menee noin tunti, ja teen iltatallia kerran viikossa, eli 4x15 = 60€/kk
Jos tekisin aamutallia kerran viikossa, jossa meillä menee n.1,5h, olisi tämä rahassa jo 90€/kk.
Eli todellinen tallivuokra olisi 500€ + kuivikkeet 80€ + väkirehut 100€ + tallityöt 60€ tai 90€ = 740€ TAI 770€

Miten te arvotatte oman työnne?

Re: Jos osallistut tallivuorojen tekemiseen, niin...

Lähettäjä: Liisa 
Päivämäärä:   13.1.26 11:33:22

Juu - en menisi tuollaiselle tallille.

On vaarana tapaturmat, joita voi tulla vieraiden hevosten käsittelyssä, ja niihin sitten ei ole vakutuusta kun teet "palkallista työtä" palkatta.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.1.26 11:46:45

Jep, en veisi hevostani tallille, jossa kaikenkarvaiset omistajat sähläävät.

Ammattimaisessa tallissa on ammattilaiset tekemässä. Ja tästä maksan mielelläni.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   13.1.26 11:53:32

Mä tienaan sen verran korkeata tuntipalkkaa, etten veisi tallille jossa pitää työvuoroja tehdä. Mulle on järkevämpi käydä palkkatöissä.

Lähettäjä: Diili 
Päivämäärä:   13.1.26 12:10:33

Mun työpanoksen voi ostaa rahalla. Mielelläni teen ja mulla on hyvä tallipaikka, johon sisältyy kaikki muu perustyö paitsi tarhan siivous. Muuhun en pysty tällä hetkellä sitoutumaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.