Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kohta uusi keräys tulilla?

Lähettäjä: 7 
Päivämäärä:   13.1.26 08:26:47

Nyt hevos-ressukka operoidaan ja kohta täytyy kerjätä lisää rahaa? Kuinka paljon rahaa kannattaa hoitamiseen laittaa... moni välittää hevosestaan syvästi, mutta hyväksyy myös realiteetit ja ei laita hevosen pelastamiseen ainakaan moninkertaisesti sen arvoon nähden. M. vertaa hevosen lopettamista siihen että jos lapsi sairastuu lopettaa sen :'D koko touhu on aivan absurdia.

Re: Kohta uusi keräys tulilla?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   13.1.26 08:28:42

Itse en pistäisi yli kymppitonnia hevoseen vaikka se onkin rakkain maailmassa. Joskus lopettaminen on paras ratkaisu. Mutta mun hevonen onkin muutaman tonnin puskapolle. Tsemppiä Marille ja toivottavasti kaikki päättyy nyt hyvin

Lähettäjä: .äu 
Päivämäärä:   13.1.26 08:29:28

Jos jollain on liikaa rahaa niin antaa mennä vaan! Ei ole keltään pois.

Lähettäjä: Elsa 
Päivämäärä:   13.1.26 08:32:38

Tässä on nyt sellainen tilanne, että on itse syyllistynyt jo eläinsuojelurikkomukseen kuljettamalla sairasta eläintä ilman kuljetuslupaa ja luvattomalla kalustolla. Kaiken lisäksi hevonen oli vasta 3-vuotias ja sairastunut kuljetuskuumeeseen. Hän siis itse kidutti hevosensa lähes kuoliaaksi ja maksatti laskun seuraajalapsilla.

Lähettäjä: Elsa 
Päivämäärä:   13.1.26 08:35:09

Hevosen lopettaminen heti sen jälkeen kun kerjännyt rahat hoitoon ei näyttäisi somessa hyvältä

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   13.1.26 08:37:45

Kuinka monta aloitusta tästä samasta asiasta täytyy tehdä. Kyllä on jollain Kelan tukemalla liikaa aikaa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.1.26 08:44:40

:) Kuten sinulla kun tulet tänne heti kommentoimaan

Lähettäjä: :)) 
Päivämäärä:   13.1.26 08:59:02

Kerää tai ei kerää se ja sama. Unohdetaan se keräys, mutta tässä tiivistyy nykyajan hevosenpidon ongelmatmä.

On ammattilaisten tehtävä hoitaa pitkät kuljetukset. Miten on näin vajavaisilla tiedoilla ja taidoilla lähdetty hevosia kuskaamaan. Miten on tullut mieleenkään lähteä Ranskasta eteenpäin?!?! Miksi ei ole hommattu tallipaikkaa Ranskasta mihin voi jäädä toipumaan?

Tässä on mennyt niin monta asiaa pieleen ja yksinomaan omistajan osaamattomuuden piikkiin.

Itselläni on ollut hevosia 20 vuotta, mutta ei kokemusta pitkistä matkoista edes hoitajana/mukana olevana apuna. En ikipäivänä lähtisi sohlaamaan tuonne itsekseni. Ulkomailta tuodut hevoset ovat tulleet ammattilaisten kyydissä.

Ja samaa voi soveltaa ihan hevosenomistajiin muutenkin. Uskotaan mielummin omiin kykyihin, somesta löytyneeseen kaveriin ja hyvä hyvä valmentajiin kuin oikeisiin pitkään hevosalalla töitä tehneisiin ihmisiin.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   13.1.26 09:15:08

"Tein itse ja säästin"

Lähettäjä: Bb 
Päivämäärä:   13.1.26 09:16:31

Mitään järkeä tuossa ei ole, ja ihan omaa tietämättömyyttä ja piittaamattomuutta. En ymmärrä miksi se hevonen piti alun perin raahata mukaan? Missähän pikkuponi on? Mutta tyhmä ei ole se joka pyytää vaan..

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   13.1.26 09:17:05

Kenenkään ei oo pakko lahjoittaa ;)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.1.26 09:27:43

Ihme jeesustelua. Ammattilaisilla niitä kuljetuskuumeita vasta onkin eikä luvissa tai kalustossa ole yhtään mitään vikaa. Ihan päivittäistähän hevosten kuljetukset Euroopassa on eikä mikään harvinaisuus. Itsekin olen pari hevosta Ranskasta tilannut.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   13.1.26 09:35:04

Miten hevosen ennuste, toipuuko se niin että sillä voi harrastaa normaalisti edes?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   13.1.26 10:07:07

Elsa

Omansa kuljettamiseen ei lupia tarvita.

Lähettäjä: ö 
Päivämäärä:   13.1.26 10:17:30

Mitä tässä on siis käynyt? En ees tie kenestä kyse eikä kiinnostakkaan, mutta kilparatsastajana joka haaveilee ehkä vuoden päästä ekaa ulkomaanmatkaa (esim ruotsi tai puola), kiinnostaa kyllä oman opin kannalta mitä tässä tehty, mitä tapahtunut, mitä tehty väärin? Miten olis voinu välttää sairastumisen?

Yleisesti toki tiedän perusasiat pitkistä uljetuksista, juottamisen, ilmanvaihdon, taukojen jne tärkeyden

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.