Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  takapolvien kylmäys

Lähettäjä: ninna 
Päivämäärä:   12.1.26 19:36:53

Oletteko keksineet mitään järkevää tapaa kylmätä takapolvia, viittis tällee talvella letkulla kastella koko jalkoja päivittäin..

Re: takapolvien kylmäys

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   12.1.26 19:40:22

Tollanen kylmäyssysteemi tai sitten joku tee-se-itse viritelmä? En tiedä toimiiko tuo kuinka käytännössä.
https://www.hevari.fi/hevosen-takapolvien-kylmayssarja.html

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.1.26 22:24:47

Vedellä kylmäys on ainoa tehokas tapa. Jääpusseja on kaupallisillakaan ”housu” virityksillä todella vaikea saada pysymään tiivisti ihoa vasten polven päällä erityisesti jos hevonen yhtään liikehtii. Ja niitäkin varten pitää karva kastella läpimäräksi jos meinaa yhtään saada kylmennettyä muuta kuin ihan ihon pintaa.

Omalla kylmäsin joka ikinen päivä letkulla kesät-talvet läpeensä vuosia eikä se vesi aiheuttanut mitään haittaa/iho-ongelmia.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   12.1.26 22:50:57

Mä oon kans pohtinut että joku kun kehittäisi sellaiset kylmäysletkut joissa olisi takapolvien kohdalle myös jonkinlainen vesisuihku systeemi että saisi kaikki kohteet kerralla kylmättyä. Pesupaikalla kun on vain yksi vesiletku jolla kylmätä, niin ensin seisotat kylmäysletkuissa ajan x ja sitten vielä takapolvien kylmäyksessä ajan x. Tai sitten suhuutat sillä vesiletkulla vettä vuoronperään joka jalkaan ja takapolviin mikä on myös rasittavaa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.