Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Motivaatiomonttu harrastuksen parissa

Lähettäjä: torttu 
Päivämäärä:   9.1.26 18:27:01

Mulla on nyt ollut muutaman vuoden ajan paha motivaation puute ratsastusharrastuksen parissa.. Omaa hevosta ei ole, olen vuokrannut aina. Nyt ehkä ongelma on ehkä se, että en ole löytänyt vuokrahevosta minkä kanssa pystyisi harrastamaan sillä tasolla kun haluaisin. Ja vaikka kävisin kokeilemassa hevosta jolla myös mahdollisuus kisata, niin sit ei välttämättä kemiat kohtaa hevosen/omistajan kanssa. Onko tähän nyt oikea vaihtoehto hankkia se oma hevonen, minkä kanssa saa tehdä just sitä mitä lystää? Taukoa on nyt ollut viime lokakuusta.

Ilmeisesti myös oman hevosen kanssa saattaa esiintyä tuota motivaation puutetta. Ja onhan se ihan kamala kankkulankaivo. Vertaistukea? Mikä on auttanut? Lajin vaihto? Täytyykö tässä lähteä kokeilemaan lännenratsastusta..

Re: Motivaatiomonttu harrastuksen parissa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.1.26 20:38:08

Itsellä 3 hevosta ja totaali motivaatio monttu. Annan muiden mennä ja hoitelen tallia itse. Tuskin herää motivaatio tai sitten herää. Aika näyttää, pakottamalla häviää viimeinenkin motivaatio.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   9.1.26 22:03:24

Missä päin olet eli minkä alueen vuokraheppoja katselet?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   9.1.26 22:05:37

Länkkä kuulostaa hyvältä :) Itse tahtoisin

Päivämäärä:   10.1.26 08:45:02

Kävin joskus kokeilemassa lännenratsastusta, eikä siitä oikein tullut mitään. Kuulemma monesti kouluratsastajat saa sen lännenhevosen lähinnä vain peruuttamaan :D pitäisi antaa ehkä uusi mahdollisuus

Ja Uudenmaan alueelta olen vuokrahevosia etsinyt ja vuokrannut.

Lähettäjä: liuske 
Päivämäärä:   10.1.26 12:13:05

Kai on itsestään selvää ettei vuokrahevosella saa "tehdä mitä lystää". Jos sitä haluaa, pitää ostaa se oma hevonen. Joka toki on sairaan kallista, erityisesti Uudellamaalla. Ja hevonen jolla voi kehittyä ja kilpailla ei irtoa viidella tonnilla.

Ja ainakin tonni kuussa menee omaan hevosen - jos ei tule ell-laskuja, ja ainahan niitä tulee.

Eli jos ei ole varaa omaan hevoseen, sitten täytyy tyytyä siihen mihin on varaa, ja toimia niissä puitteissa. Näin se vaan on.
Ja jos siihen ei ole motivaatiota, niin sitten vaan lopettaa ratsastuksen.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.1.26 12:31:28

Jos harrastaa toisen hevosella ja on korkeat tavoitteet niin täytyy olla sillä tavalla nöyrä, että ei vaan odota josko ne ”kemiat alkaisi kohtaamaan”. Tämähän usean mielessä tarkoittaa sitä, että omistaja tekee just niinkuin vuokraaja haluaa vaikka homman pitäisi oikeasti mennä toisinpäin.

Oikeasti pitää vaan hankkia sellainen koulutus ja työ jotta pystyy harrastamaan haluamallaan tavalla.

Lähettäjä: tämä 
Päivämäärä:   10.1.26 13:05:25

Lähettäjä.

Päivämäärä10.1.26 12:31:28

Jos harrastaa toisen hevosella ja on korkeat tavoitteet niin täytyy olla sillä tavalla nöyrä, että ei vaan odota josko ne ”kemiat alkaisi kohtaamaan”. Tämähän usean mielessä tarkoittaa sitä, että omistaja tekee just niinkuin vuokraaja haluaa vaikka homman pitäisi oikeasti mennä toisinpäin.

Päivämäärä:   10.1.26 13:10:18

Vaikka niitäkin on nähty, että jos on jouduttu laittamaan perästä viestiä, että lannat jääneet kentälle, kun säännöissä sanotaan että ne omat sotkut kuuluu siivota. Niin vuokraajat vastaa että: no tulenko heti siivoamaan? Ja näiden uhriutumista pitää sitten sietää... Nöyristellä ei tarvitse mutta tietty nöyryys ja asiallisuus pitää olla, kun asiasta sanotaan. Jos on oikeuksia on velvollisuuksia.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   10.1.26 13:26:28

Jos vuokraaja vastaa " tulenko heti siivoamaan" vastaisin vaan "tietenkin tulet."

Päivämäärä:   10.1.26 13:29:12

Joo, hevosen pito ei ole halpaa ja aina saattaa tulla yllättäviä kuluja, vuokrahevosten kanssa on se hyvä puoli kun nämä ei sitten kaadu omaan niskaan. Olen vuokrannut hevosta jolle tuli kuukauden saikku, ja silloin kävin 2krt/vko taluttelemassa sitä. Ja se että kemiat ei kohtaa, niin ei ole välttämättä aina sieltä kärjistetystä päästä. Voi olla, että jos on tottunut esim. tammoihin, ja vaikka suokkeihin niin se iso pv-ruuna saattaakin olla hyvin erilainen niin luonteeltaan kuin ratsastettavuudeltaan. Tai jos hevosella on ratsastanut vain omistaja viimeiset viisi vuotta, niin siinä on kaikki uuden äärellä kun vuokraajaehdokas hyppääkin selkään. Myös joidenkin hevosen omistajien ulosanti saattaa olla hyvin kärkästä, mitä itse ainakin tälläisenä miellyttäjänä vähän säikähdän. Tähän kemioihin voisi liittää myös talliympäristön, kaikki eivät viihdy kaikkialla. Vaikkakin vain vuokraa jonkun hevosta, olisi sen sallittavaa olla mukavaa myös sille vuokraajalle.

Olen tässä jo jonkun aikaa katsellut avoimia tallipaikkoja, ja myös niitä hevosia. Mutta mulla on ehkä mukana liikaa mitä jos- ajattelua.

Päivämäärä:   10.1.26 13:32:56

Tuossa olikin alapuolella topa Pähkinätytön tilan omahevospalveluista. Täytynee perhetyä kyseiseen konseptiin :)

Päivämäärä:   10.1.26 21:37:37

Hevosen omistajat on vaan niin selkärangattomia ja kakaroiden vietävissä, että ei ne enää vaadi niiltä mitään. Niille tulee muuten paha mieli. Jonkun on ne sotkut siivottava ja se on sen jonkun ajasta sitten pois... Sanotaanko että olen saanut näistä tarpeekseni...

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.