|
Lähettäjä: torttu
Päivämäärä: 10.1.26 13:29:12
Joo, hevosen pito ei ole halpaa ja aina saattaa tulla yllättäviä kuluja, vuokrahevosten kanssa on se hyvä puoli kun nämä ei sitten kaadu omaan niskaan. Olen vuokrannut hevosta jolle tuli kuukauden saikku, ja silloin kävin 2krt/vko taluttelemassa sitä. Ja se että kemiat ei kohtaa, niin ei ole välttämättä aina sieltä kärjistetystä päästä. Voi olla, että jos on tottunut esim. tammoihin, ja vaikka suokkeihin niin se iso pv-ruuna saattaakin olla hyvin erilainen niin luonteeltaan kuin ratsastettavuudeltaan. Tai jos hevosella on ratsastanut vain omistaja viimeiset viisi vuotta, niin siinä on kaikki uuden äärellä kun vuokraajaehdokas hyppääkin selkään. Myös joidenkin hevosen omistajien ulosanti saattaa olla hyvin kärkästä, mitä itse ainakin tälläisenä miellyttäjänä vähän säikähdän. Tähän kemioihin voisi liittää myös talliympäristön, kaikki eivät viihdy kaikkialla. Vaikkakin vain vuokraa jonkun hevosta, olisi sen sallittavaa olla mukavaa myös sille vuokraajalle.
Olen tässä jo jonkun aikaa katsellut avoimia tallipaikkoja, ja myös niitä hevosia. Mutta mulla on ehkä mukana liikaa mitä jos- ajattelua.
|