|
Lähettäjä: --
Päivämäärä: 8.1.26 14:15:56
Nämä on asioita, jotka pitää tehdä minusta selväksi heti alussa, ennen kuin se vuokrauskuvio alkaa. Ihan ekana hevosenomistajalle/tallinomistajalle itselleen. Eli mitä itse haluaa? Onko joku tietty aika milloin tallilla saa käydä? Esim. heinien välissä kello 16-20 välillä? Jos itse alkaisin vuokraamaan hevosta tuo olisi kynnyskysymys, koska omissa töissä voi kestää välillä pidempään ja välillä taas pääsen aikaisemmin. Ja jos pääsen aikaisemmin, haluan käydä tallilla valoisalla. Ja jos talli on ns. kotimatkalla, niin en mä huvikseen ala töissä vitkutella tuntia pidempään, että sitten olen juuri minuutilleen tallilla kun on sovittu.
Toisaalta taas ymmärrän tallinomistajaa, jos talli on aivan siinä kotipihassa. Ei sinne nyt halua ulkopuolisia pyörimään milloin tahansa, varsinkaan jos ei vielä tunne ihmisiä. Osa kun ei ymmärrä pysyä siellä tallin puolella, vaan juostaan ovella ja tiedän tyyppejä jotka on ängenneet kahville, vaikka omistaja ei ole ollut lainkaan kiinnostunut sellaisesta.
Mutta joo, ihan ekana pitäisi miettiä mitkä on itselle ne reunaehdot. Voi olla, että niiden vuoksi vuokraajaa on vaikea löytää. Mutta sitten on ainakn selkeää, ettei tule vääränlaista ihmistä.
Itsellä nyt hevoset ratsastuskoulun yksäritallissa ja on silleen helppoa, että liikuttajat menee kun menee, kuhan menee tallin aukioloaikoina. Jos alkaisin itse nyt vuokraajaksi, niin tiedostan, etten voi sitoutua mihinkään arkisin 16.01-19.35 aikaitauluihin. Työajat ja päivät vaihtelee todella paljon ja hyvin nopeasti tilanteet myös muuttuu joskus. Toisaalta, olen taas kokenut hevosihminen ja pystyn hoitamaan tallin vaikka hevostenomistaja sairastuisi ja mielellään silloin autankin. Tiedostan siis, että kun mahdollisesti joskus vuokraheppaa etsin, en ole se joka käy tiettyyn aikaan ja en siihen voi sitoutua. Siihen voin sitoutua, että lupaan liikuttaa hevosen maanantaina, silloin sen myös teen. Mutta en voi luvata, että olen tallilla tasan 16.01.
|