Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Sennnumeeting kokemuksia?

Lähettäjä: :: 
Päivämäärä:   6.1.26 21:54:07

Oletteko käyneet? Voitteko suositella?

Re: Sennnumeeting kokemuksia?

Lähettäjä: rr 
Päivämäärä:   6.1.26 22:02:31

Oon käynyt useampana vuonna. Periaatteessa ihan ok mutta kallis.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   6.1.26 23:30:58

Onko sulla oma hevonen?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.1.26 00:04:00

Omalla hevosella, ihan jees. Jotain siitä kyllä puuttuu, ei ole sellainen leirimeininki, vaikka hyvää porukkaa onkin ollut aina. Jotkut käy joka kesä, joillekin riittää kerta.

Lähettäjä: ..... 
Päivämäärä:   7.1.26 10:01:49

Mikä juttu tää on?

Lähettäjä: Tiikeri 
Päivämäärä:   7.1.26 10:24:10

On hyvät puitteet käydä leirillä. Asiallista porukkaa ollut mukana, ja opetus ok, toki isot ryhmät.
Ruoka on perusruokaa ja ei siellä oikein muuta ennätä kuin ratsastaa ja syödä.

Lähettäjä: :: 
Päivämäärä:   7.1.26 12:25:41

Ei oo omaa. Ajattelin mennä opiston hevosella.

Päivämäärä:   7.1.26 12:46:06

Määki haluaisin kuulla, olin ite 15vnä junnumeetingissä omalla hevosella ja edelleen muistelen tosi lämmöllä. Oli ihan mahtava porukka ja samalla sai valmennusta omassa lajissa (koulu) mutta päästiin myös hyppäämään jopa maastoesteitä. Sit oli kaikki leirikasteet sun muut ja pidettiin porukalla hauskaa ja edellee ollaan yhteyksissä vaikka tästä tulee kohta 10v täyteen. Ainoo miinus minkä muistan oli et hevosille ei ollu tarhoja eli viikon olivat tallissa plus ratsastuksessa. Kerran taisivat pariks tunniks päästä tarhaan ja mulla on edelleen video jossa mun hevonen riehuu iha innoissaan tästä mahdollisuudesta.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   7.1.26 15:59:26

Opisto myynyt parhaat pois, eli jos tykkäät jyräävistä suokeista, niin miksipä ei.
On siellä kai vielä joku hyvä ja jos on oikein hyvä tuuri, niin voit saadakin sen.
Toivottavasti et ole kovin homeherkkä.

Päivämäärä:   7.1.26 16:01:09

Ennen sinne mentiin kehittymään, nykyään täteilemään ja fiilistelemään. Mitä aloittaja haluaa leiriltä?

Lähettäjä: Miiira 
Päivämäärä:   7.1.26 17:56:41

Miksi tuonne menisi joku kun ei ole Hilton? Tädeillä on hyvin rahaa ja varaa vaatia, mielummin etelään

Lähettäjä: mandariini 
Päivämäärä:   7.1.26 19:16:57

Kävin sennumiitissä useampana kesänä putkeen joskus varmaan vajaat kymmenen vuotta sitten, omalla hevosella joka kerta. Tykkäsin! Noina vuosina opetuksesta vastasi oikeasti hyvät valkut ja meininki muutenkin oli loistava! Treenattiin tosissaan mutta ei vakavasti ja sai oppien muodossa hyviä eväitä kotiin viemisiksi.
No tauon jälkeen kävin taas pitkästä aikaa viime kesänä miitissä, oman hevosen kanssa siis tälläkin kertaa, ja meno oli muuttunut kovasti entisestä. Eikä parempaan suuntaan, oli kyllä iso pettymys. Se varsinainen treenaamisen meno puuttui ihan kokonaan, homma tuntui enemmän joltain ratsastuskoulumenolta, vaikka meidänkin ratsastusryhmässä oltiin kaikki ihan oikeasti aktiivisesti treenaavaa ja kansallista kisaavaa porukkaa. Eli allekirjoitan myös tuon . kommentin, täteily ja fiilistely ei ole huonoja termejä kuvaamaan tunnelmaa. En mene enää uudelleen.

Lähettäjä: wot 
Päivämäärä:   7.1.26 20:42:46

milläköhän sennumeetillä mandariini on ollut koska viime kesänä ei ollut kyllä yhtään kansallista starttaavaa! olen myös ihmetellyt että miksi sinne on otettu ihan nobodyjä opettamaan?

Lähettäjä: liekki 
Päivämäärä:   7.1.26 20:54:46

wot: siis mitä ihmettä :D olihan siellä.
T : toinen kansallista kisaava viime kesän miittiläinen. Ei vaan taidettu kanssasi selkeästi tutustua.

Minä olin viime kesänä ensimmäisen kerran ja aika haalea kokemus oli, odotin aika erilaista leiriä.

Lähettäjä: Muska 
Päivämäärä:   8.1.26 05:53:25

Mun mielestä sennumeeting on tosi kiva paikka.
Saa ratsastaa paljon, ja nauttia todella hyvistä puitteista.
Opettajat on asiallisia ja osaa hommansa.
Eikös sinne mennä omia taitoja kehittelemään eikä katsomaan mitä tasoa muut siellä ovat.

Päivämäärä:   8.1.26 09:41:25

Muska no sepä se, kun ei siellä enää kehitetä vaan fiilistellään. Ja minäkin olen oireillut tuolla homeesta, etenkin Lumpeen saunaosastolla hyvä, jos happea sain.

Ratsastaa SAA paljon? 6h 4pv aikana, toki jos muuten ratsastaa vain kerran viikossa, niin onhan se paljon..
Vähän ratsastusta, homeinen majoitus ja ruoka kouluruokaa, opetus mitä milloinkin, hevoset ihan perus, tästä SAA maksaa 600e.

Lähettäjä: :D 
Päivämäärä:   8.1.26 10:21:44

On siellä ainakin toinen toistaan pätevämpiä tätejä kirjoituksista päätellen.
Kerran viikossa ratsastus niin 6h 4 pv aikana tuntuu paljolta.
Montako tuntia sä meet sun omalla hevosella päivässä?

Päivämäärä:   8.1.26 11:23:56

D ei ole omaa enää, kysyisin niin päin, että montako tuntia Muska saa ratsastaa omallaan ;)

Päivämäärä:   8.1.26 12:49:03

Ratsastan omalla hevosellani kutakuinkin 6 kertaa viikossa ja noin 40 Min kerrallaan. Valmennuksissa käyn 2-4 kertaa kuukaudessa.
Kiitos kysymästä.

Päivämäärä:   8.1.26 16:43:05

Rajoittaako joku sitten sua kotona ratsastamasta yhtä paljon kuin just sennimiitissä?

Lähettäjä: Tämäpä tämä 
Päivämäärä:   8.1.26 16:50:56

”… no sepä se, kun ei siellä enää kehitetä vaan fiilistellään. ”

Samat mietteet. On todella harmi, että meetingit muutettiin entisestä valmennusleiristä tähän nykyiseen fiilistely-nautiskelu humppailuun :/

Päivämäärä:   8.1.26 17:21:42

Ei tietenkään rajoita.
Mut käykö teillä kotona valmentajat 2 kertaa päivässä pitämässä teille treenin? Ja saatte siinä välissä valmista ruokaa ja voitte olla keskittymättä muuhun kuin hevosiin ja siihen treenaamiseen?

Lähettäjä: Emmi 
Päivämäärä:   8.1.26 17:32:48

Minä haluaisin vähän tarkennusta tuohon mitä tarkoittaa fiilistely-nautiskelu?
Itse ajattelen että kaikki lähtee meistä itsestämme ja halusta oppia.
Onks siellä siis alkeistason tehtäviä, ja nautitaan vaan siitä että kaikki on hyvin ja jees jees vai mitä tämä fiilistely tatkoittaa?
Itse ajattelin ilmottautua mukaan meetingille. Toivottavasti vielä on paikkoja opiston hevosilla, sillä jouduin luopumaan omastani.
Mikä määrittää sen, kuka saa osallistua sennumeetingille tai muille kursseille? Kuinka taitava teidän mielestä pitäisi olla että kelpaisi samaan ryhmään?

Päivämäärä:   8.1.26 17:38:33

Muska rahaa vastaan kyllä kotonakin saa, samoin kuin missä tahansa leirillä. Et sinä Ypäjälläkään mitään saa, kun saamista tekstissäsi painotat, vaan ostat palveluja rahaa vastaan.

Emmi, ainakin ennen ryhmät jaettiin taitotason mukaan, eli löytynee ryhmä myös sinullekin. Sitä en tiedä miten ihan aloittelija otetaan ryhmään mukaan, kun ainakin ennen sennumiitti oli nimenomaan valmennusleiri. Toisaalta kuten jo todettu, niin ei ole ollut sitä enää vuosiin.

Päivämäärä:   8.1.26 17:50:36

. Piste, okei olet fiksumpi ja taitavampi ratsastaja kuin minä. Voitit.
Onnellista aikaa sinulle hevosten parissa!

Päivämäärä:   8.1.26 19:04:09

Kiitos samoin Muska, ja kiitos kunniasta, en tiennyt meillä olevan kilpailu. Hieno tapa kyllä päättää keskustelu, toimii varmasti myös työelämässä :)

Lähettäjä: nohku 
Päivämäärä:   8.1.26 19:27:25

Lähettäjä: Emmi
Päivämäärä: 8.1.26 17:32:48

Minä haluaisin vähän tarkennusta tuohon mitä tarkoittaa fiilistely-nautiskelu?
Itse ajattelen että kaikki lähtee meistä itsestämme ja halusta oppia.
Onks siellä siis alkeistason tehtäviä, ja nautitaan vaan siitä että kaikki on hyvin ja jees jees vai mitä tämä fiilistely tatkoittaa?

Ennen meetingeissä oikeasti treenattiin hyvien valmentajien silmän alla (ainakin omilla hevosilla, olen ollut aina vain oman hevosen kanssa eli en osaa sanoa mikä meno ollut opiston hevosilla ratsastajilla) samanhenkisten seurassa, nykyään meno enemmän ratsastuskoulumaista ja juurikin jotain hyvän mielen hakemista oikean treenaamisen sijaan. Tuntuu että koko noiden miittien teema on opiston taholta vaihdettu ns tätileireilyyn entisen aikuisten ratsastajien valmennusleirin sijaan.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   8.1.26 20:54:21

Just niinku nohku ja muutkin jo sanoneet, valmennusleiri on muuttunut vain leiriksi.

Lähettäjä: Emmi 
Päivämäärä:   8.1.26 21:13:30

Kiitos vastauksesta. Kuulostaa hyvältä joten pistän varauksen menemään.
Toivottavasti mukana on positiivista porukkaa.
Ilkeily ja yleinen tyytymöttömyys on harmillista. Ja onneksi jokainen voi valita missä leirillä aikaansa viettää.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   8.1.26 21:19:41

Joo se on just mitä kukakin pitää hyvänä, toiselle hyvä on kunnon treeni, toisille rentoilu.

Lähettäjä: tea 
Päivämäärä:   9.1.26 07:58:02

Lähettäjä: ....
Päivämäärä: 8.1.26 20:54:21

Just niinku nohku ja muutkin jo sanoneet, valmennusleiri on muuttunut vain leiriksi.

Jep. On menettänyt sen tarkoituksensa, sen voisi nimetä uudelleen ihan vaan normaaliksi aikuisten ratsastusleiriksi eikä mainostaa ”valmentautumisena laadukkaista puitteissa”

Lähettäjä: kenkä 
Päivämäärä:   9.1.26 09:46:29

kyl meil oli ihan laadukkaat treenit viime kesänä ja ihan oikee valmentaja piti. se on kyl totta et suurin osa oli meitä tätimallin kotiratsastajia :D

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   9.1.26 09:56:49

Heh, viimekesänä oli mukava porukka ja kiva leiri kaikkiaan. Hyvät treenit ja minusta valmentajatkin olivat passelit.
Mukaan vaan!

Lähettäjä: xyz 
Päivämäärä:   9.1.26 14:52:44

Joo kyllä oli viime kesän leirillä hyvät valmentajat ja hyvät treenit, ainakin itselle tosi sopivat, enkä todellakaan ole mikään rentoilu-fiilistelijä tuolla hinnalla. Leirinä muuten paljon vaatimattomampi kuin vanhoina hyvinä aikoina, mutta ihan ok kuitenkin kun olennaista itselle on se treeni.

Tulevan kesän leirit ovat omalta kannalta todella huonoon aikaan, täytyy katsoa lähempänä, saisinko kesäkuun alun onnistumaan.

Terkkuja vaan viimekesäisille lähettelee moniponitäti! ;)

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.