Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Haussa maailman lämpimimmät talli/ratsastuskengä

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   5.1.26 22:50:47

Nyt kaikilta viluvarpailta parhaat vinkit jakoon. Ja nyt kaipaan nimenomaisesti vinkkejä kengistä, jotka pitävät ikijäiset varpaat yhdessä osassa. Tähän mennessä siihen on pystynyt ainoastaan puuilon depaulin lämpösaappaat, mutta ne on niin paksut, että ratsastaminen on vähän hankalaa. Esim. Muck bootit tai horzen Polar saappaat eivät ole läheskään tarpeeksi lämpimät ja kaikki "talvi"jodhpurit voidaan suoriltaan skipata myös. Muiden kehonosien lämmitykseen en kaipaa apua, niiltä osin asia on kunnossa. Ja tietenkin käytössä on erinäisiä kertakäyttölämmittimiä, mutta haluaisin elää vähän kestävämmin joten päivittäinen kertislämmittimien käyttö on vähän epäkäytännöllistä.

Re: Haussa maailman lämpimimmät talli/ratsastuskengä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.1.26 22:57:36

Oletko kokeillut folio-pohjallisia kenkiin? Jalustimet hohkaa kylmyyttä, niin niistä oli mulle apua. Eikä ole iso investointi, jos ei sun kohdalla toimi.

Päivämäärä:   5.1.26 22:59:30

Sen takia mulla käytössä freejumpit :) ovat muovia, niin ei hohka kylmää

Lähettäjä: Aargh 
Päivämäärä:   5.1.26 23:03:22

Ladattavat pohjalliset, ihan pelastus. Jalat pysyy oikeasti lämpimänä.

Päivämäärä:   5.1.26 23:05:04

Sorelit. Caribou kaikista lämpimin, en tosin ole ratsastaessa käyttänyt, niin en uskalla jalustimeen mahtumisesta sanoa. Ulkokuoren materiaali (nahka) ei ehkä paras jokapaikan tallikengiksi, mutta toki ulkona toimii, kun kaikki on jäässä niin mikä sitä nahkaa pilaisi.

Carnival sitten asteen kevyempi, ja ainakin koossa 40 mahtuu hyvin ”tavalliseen” jalustimeen. Nämä ovat olleet luottokengät ja pitävät mainiosti myös veden, mutta nyt viiden talven kovan jälkeen oli todettava, että ovat niin kuluneet, että eivät ole enää niin lämpimät, kun ovat joskus olleet.

Päivämäärä:   6.1.26 07:48:46

Akkulämmitteiset sukat tai pohjalliset

Lähettäjä: Hm 
Päivämäärä:   6.1.26 12:58:56

Muoviset jalkkarit. Lisäksi mulla käytössä Kuoman "Kawaii" kengät. Alla merinosukat + villasukat + lämpöpohjalliset.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   6.1.26 13:37:54

Tiedän että et halunnut tätä vastausta mutta mulla todella lämpimät talviratsastuskengät, ovat yhtä kokoa isot ja sisällä oikea karva. Ei palele vaikka 25-30 pakkasta.

Lähettäjä: Eilen 
Päivämäärä:   6.1.26 14:03:30

Sievin Aslak -saappaat tai vastaavat oikeat talvityösaappaat. On ne hintavat mutta silti ostin uudet kun edelliset vastaavat reilu 10 vuoden käytön jälkeen kuluivat pohjista puhki.

Lähettäjä: Zei 
Päivämäärä:   7.1.26 13:48:31

Tallihommissa testattu eilen Sorelin Joan Of Arctic kengät. Kyllä tykkäsin. Ratsastaessa hiukan isot ratsastussaappaat, joihin mahtui ohut pitkävartinen villasukka ja komposiittijalustimet. Softshell housut, alla kahdet pitkät kalsarit toiset merinoa ja toiset teknistä materiaalia. Korvilla "ear bag" korvanlämmittimet. Näillä olen mennyt reilu 10 vuotta. Käsissä tallihommissa lampaannahkarukkaset, ratsastaessa pehmeää nahkaa olevat ratsastushanskat (sormikkaat).

Lähettäjä: rob 
Päivämäärä:   7.1.26 14:15:21

Mulla aiemmin ollut vuosia Sorelin Caribout. Ne on lämpimät, mutta painavat ja kannattaa ottaa yksi koko normaalia suurempi. Nyt kuitenkin ostin Timberlandin Muklukit ja ne on vähintäänkin yhtä lämpimät, mutta myös tosi kevyet ja mukavat. Suositus näille!

Päivämäärä:   7.1.26 14:45:42

Onko näissä täällä ehdotetuista vaihtoehdoissa kunnon vuori myös varvasosassa? Yleensä kaikissa kengissä se lämpövuori on vain varressa ja varpailla sitten joku ohuempi :( kuomia on usein ehdotettu myös, mutta niistä ei ole kokemusta ja näyttävä aika ohuilta.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   7.1.26 15:12:52

Kuomilla itse vetänyt monta talvea.

Koko sellainen, että mahtuu villasukka. Ja villasukka suoraan ihoa vasten.
Eikä kannata "tumpata" ihan täyteen kenkää jotta jää tilaa ilmalle.

Sama sellaiset "nakinkuori" vaatteet on paljon kylmemmät kuin vähän väljemmät.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.