|
Lähettäjä: Blackbird
Päivämäärä: 4.1.26 18:10:26
"sellaiselle joka haluaa vaan ratsastella ja fiilistellä ilman mitään tavoitteita"
Tällaisia talleja löytyy tästä pk-seudulta varmasti useampia. Eikä se, ettei ole valmennus- tai kilpailutoimintaa, poissulje ratsastajien omia tavoitteita, kuten vaikka tulla tasapainoisemmaksi, nopeammaksi, eleettömämmäksi ratsastajaksi, joka vaikka kykenee ratsastamaan erilaisilla hevosilla. Se, että jollain tallilla tarjotaan kilpailumahdollisuuksia, ei välttämättä pysty kehittämään ratsastajaa heB tai heA tasoa korkeammalle. Jokainen ratsastuskoulu rajaa toimintansa, tarjontansa ja siten myös "asiakaskuntansa" itse.
Itse todellakin tykkään siitä, että täällä toiminta on vain ratsastuskoulutunteja, jotta hevoset pystyvät tekemään maltillisesti tunteja. Jotkut ratsastajat hakevat koulultaan juurikin sitä valmentautumis- ja kilpailumahdollisuutta, "huudetaan" samaan aikaan hevosten hyvinvoinnin ja ennenkaikkea niiden tuntimäärien perään, mutta eivät tajua, että ovat itse juuri niitä, jotka kuormittavat hevosia enemmän.
Kannattaa todellakin käydä katsomassa ja kokeilemassa ja muodostaa itse oma mielipide. Tallilla on tosi ihana ja lämmin henki, apua aina saatavilla, asiakaspalvelu nopeaa, tilat melko hulppeat noinkin pieneen toimintaan. Hevosia hoidetaan tosi hyvin, niillä on pitkät lomat, niitä läpiratsastetaan säännöllisesti, varusteet on sopivat ja ehjät, myös laadukkaat. Ja jokaisella omat. Tallilla on tosi selkeät hevosten varuste- ja hoito-ohjeet, mitä en ole nähnyt muilla talleilla, joissa olen käynyt.
|