|
Lähettäjä: .
Päivämäärä: 2.1.26 06:54:42
”Entä mikä tyyli se on, että kädet ovat "pianonsoitto-asennossa", ranteet löysinä alaspäin? Tätä näkyy ihan osaavillakin ratsastajilla. Eikö enää opeteta pitämään nyrkkejä pystyssä?”
Mulla on löysät ranteet, taipuvat siis oikeasti 45 asteen kulmaan ja ennen ratsastin juurikin ”pianonsoitto-asennossa.” Kyllähän tästä huudeltiin, mutta vasta itselle toimivan mielikuvan jälkeen ranteet alkoi suoristua. Ja voin sanoa, että oikean mielikuvan löytymiseen meni vuosia. Ongelman korjaamista hankaloittaa myös se, että samanaikaisesti sulla on sata muuta asiaa, joihin täytyy keskittyä. Omasta tekemisestä hevosen tekemisiin.
Ja oikeastaan ongelmana oli myös se, että ohja on liian pitkä ja käden paikka kokonaisuudessaan väärä, eli juurikin tuolla etukaaren päällä. Ranteet oli pakko päästää ”pianonsoitto-asentoon”, jotta jonkinlainen tuntuma säilyy. Kun ranteiden asennon korjaamisen aloitin, ohjaa sai lyhentää reilusti sekä nostaa kättä ylöspäin. Ohja ei näyttänyt mitenkään liian pitkältä, eikä kukaan opettaja koskaan ohjeistanut lyhentämään ohjaa. Ja minä olen kumminkin aina ratsastanut ainoastaan osaavien opettajien tunneilla.
|