Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vuokralaisen kusikarsina

Lähettäjä: Fugu 
Päivämäärä:   1.1.26 14:32:15

Mulla pikku tallissa muutama vuokralainen puolihoidolla, siivoavat itse karsinat ja hankkivat omat kuivikkeet (nämä vuokralaisten kanssa yhdessä sovittuja asioita ja ovat itse ehdottaneet näitä).

Yhden hevosen omistaja ei kuitenkaan raaski ostaa hevoselleen kuiviketta riittävästi, joten karsina haisee kuselta ja siellä on jatkuvasti pelkkää märkää kuiviketta. Olen asiasta sanonut mutta muutosta ei tapahdu. Ilmeisesti rahat vähissä.

Onko ideoita miten toimia tässä tilanteessa? En toisaalta haluaisi irtisanoa koska sekä omistaja että hevonen ovat kivoja ja sopivat porukkaamme. Harmittaa kun tuo yksi karsina huonontaa talli-ilmaa ihan merkittävästi ja muut ihmiset ja hevoset joutuvat siitä "nauttimaan". Onko mitään muuta ratkaisua kuin irtisanoa?

Re: Vuokralaisen kusikarsina

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   1.1.26 14:34:12

Varoitus talli-ilman pilaamisesta ja sitten pihalle jos ei muutosta tule.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   1.1.26 14:36:36

On, sanot että kuiviketta oltava kunnolla huomisesta alkaen. Ellei toimi niin sinä kuivitat ja siivoat ja maksu lisätään vuokraan. Ei maksa yhtään enempää pitää sitä kunnon määrää. Saman verran sitä lantalaan menee.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   1.1.26 14:50:12

No nyt voi vedota hyvinvointiasetuksen kahteen eri pykälään, toinen vaatii riittävästi kuivikkeita ja toisessa vaaditaan, ettei ammoniakkipitoisuus saa nousta liian korkeaksi.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   1.1.26 14:53:22

Minä jouduin vastaavanlaisiin tilanteisiin kun päätin vuokrata osan tallistani omatoimihoitajille muutaman karsinan. Se oli huono päätös. Vaikka mitä oli sovittu niin todellisuus oli se, että omatoimilaisen aikataulut ja hevosten hoito oli niin suurpiirteistä, että ensimmäisenä siitä kärsi hänen omat hevosensa ja sen jälkeen me kaikki muut hevoset ja ihmiset sekä tallirakenteet. Irtisanoin sopimuksen ja pidän mieluummin karsinoita tyhjänä.

Lähettäjä: Peppi 
Päivämäärä:   1.1.26 20:30:07

No sanot suoraan, että karsina haisee ja kuiviketta liian vähän. Laita aikarajaksi vaikka viikko, että siihen mennessä pitää olla asia korjattu. Jos ei ole, niin vuokrasuhde loppuu.

Lähettäjä: hm 
Päivämäärä:   2.1.26 15:06:43

Sanoisin että tämä kokeilu loppui nyt, ja että jatkossa karsina siivotaan heille valmiiksi ja tallivuokraan tulee tämän ja tämän verran sitten lisää. En antaisi mitään koeaikoja enää, sillä voihan olla että heillä ei ole kiinnostusta karsinan siivoukseen, kaikilla nimittäin ei ole.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   2.1.26 15:14:55

Eikä ole ymmärrystä...

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.