Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Parhaimmat talviratsastussaappaat

Lähettäjä: Pakkasukko 
Päivämäärä:   1.1.26 10:51:28

Mitkä on olleet toimivimmat,lämpimät talviratsastussaappaat ulkokentällä ja maastossa ratsastukseen? Jos myös löytyy joku oikeasti lämmin jodhpurkenkä,joka helposti menee minichapsien/saappaanvarsien kanssa,niin sellainenkin kiinnostaa. Lähinnä kuitenkin kiinnostaa nuo ihan talviratsastussaappaat,katsoin että Hööksiltä löytyi joku kohtuuhintainen malli ja Mountain Horselta useampi eri hintaluokkaa. Jos on joku todennut hyväksi talviratsastussaappaan,joka ei ole liian kömpelö,pysyy ehjänä ja kuosissaan,eikä vetskaritkaan hajoa heti,niin kerro ihmeessä!

Re: Parhaimmat talviratsastussaappaat

Lähettäjä: # 
Päivämäärä:   1.1.26 10:54:27

HKM Country Arctic -saappaat on niin lämpimät, että niitä voi aika harvoin käyttää.

Päivämäärä:   1.1.26 11:32:50

Eivät olleet edes hintavat,onko noissa vetskarit kestäneet/pysyneet ylhäällä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.1.26 13:18:57

Mulla on Ariatin Wythburnit. Vedenpitävät, mutta käytän vain pakkasilla (silloin tallitöissäkin), muuten liian kuumat. Kärki pyöreä, niin mahtuu villasukkaa tarpeen mukaan. Ei vetskaria, vaan nauhat, saa vartta helposti säädettyä sukkien mukaan. Ainoa vika on, että ostin ne lyhytvartisemmat, ja pituus osuu jollain jalkkaripituuksilla ärsyttävästi siiven reunaan, eli nyt ottaisin täyspitkät.

Lähettäjä: # 
Päivämäärä:   1.1.26 23:59:50

Mun HKM saappaissa on vetskarit pysyneet ehjinä. Olivat ainakin omissa sellaiset järeämmät paksut. Pinta on sellaista nahkeaa rasvanahkaa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.1.26 09:41:53

Mulla Mountain Horsen Veganza-malli, jossa pystyi samalla tapaa valita varren leveyden (narrow, regular tai large), niinkuin heidän muissakin saappaissaan. Vertailukohteena vuosien takaa joku MH:n ”vakiovarrellinen” saapas joka tuntui suurinpiirtein valuvan jalasta pois. Tämä nykyinen ostos on osoittautunut oikein hyväksi, vähän vaati opettelua kun pohja on paksu (verrattuna normisaappaisiin) niin tuntui aluksi tunnottomalta jalkaan.

Lähettäjä: TT 
Päivämäärä:   2.1.26 10:48:25

Muck Boot Colt Ryder Ratsastussaapas on oikeasti lämmin. Retkitukusta itse ostin.

Päivämäärä:   3.1.26 08:25:16

Noita Mountain Horzen Vacanza saappaita oon kans miettinyt. Lähinnä on arveluttanut onko se jalkaterän osa lämpimämpi kuin perussaappaissa?
Muck bootit on olleet itsellä,oli lämpimät,mutta pidin niitä tosi kömpelöinä eikä niitä tullut sitten juurikaan pidettyä.

Lähettäjä: HS 
Päivämäärä:   3.1.26 10:52:12

Kalliimmat, mutta oikeasti lämpimät on Suedwindin merinovuorelliset saappaat. Mulla oli aiemmin nuo HKM Arcticit, mutta jalkaterän istuvuus oli huono, joten jäivät käyttämättä. Suedwindeistä otin numeroa isomman jalan koon, niin ovat ihan passelit ja lämpimät ohuen merinosukan kanssa. Lesti ei ole kovin leveä.

Lähettäjä: B 
Päivämäärä:   3.1.26 11:03:46

Kannattaa kiinnittää huomiota siihen, ettei osta nilkasta liian väljiä saappaita. Minulla on jotkut Horzelta tai Hööksiltä aikaa sitten ostetut talvisaappaat, jotka ovat olleet tosi hyvät. En tiedä onko nahka alkanut nyt väsyä vai mitä, mutta kävellessä nilkan takaosa on alkanut mennä terävälle vekille sisäänpäin. Nyt noilla ei pysty kävellä enää yhtään, kun hinkkaavat akillesjänteen päälle rakon. Jos saapas olisi nilkasta istuvampi, niin tätä ongelmaa ei varmaan olisi. Olen pitänyt noissa aina saapastukia kun eivät ole jalassa, mutta ei näemmä auttanut.

Lähettäjä: Jääpuikko 
Päivämäärä:   3.1.26 14:57:32

Busse laval pure wool-saappaita voin lämpimästi suositella jos haluaa ihan treenisaappaat. Lämmin villavuori koko saappaan matkalta, yhtään ei jäädy varpaat, eikä ole tönköt.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.