|
Lähettäjä: Veeras
Päivämäärä: 2.1.26 15:57:18
Mä vannon akkupohjallisten nimeen!! Aivan paras keino varpaiden kannalta. Mulla tulee tosi kovia hermokipuja varsinkin toiseen jalkaan jos jalat pääsee palelemaan. Laitan usein vain yhdet merinovillasukat, toki nuo kengät on talvimallin ratsastuskengät ja niihin ne lämpöpohjalliset.
Näistä kannattaa valita sellaiset, joissa on kaukosäädin (en tiedä onko kaikissa, aiemmin ei ollut mutta tästä vuosia aikaa). Mulla nimittäin ainakin tarhaa siivotessa ja tallissa touhutessa tulee liian kuuma, laitan ne päälle vasta kun lähden ratsastaan.
Itsellä on merinovillahousut "pitkiksinä", mutta nää on itseneulotut. Aivan älyttömän hyvät! Varmasti merinovillakerrasto on tyhjää parempi. Niiden villahousujen kanssa saatan vielä jotkut toiset housut pistää alle jos oikein paljon pakkasta, ja Horzen topparatsihousut (perinteisellä mokkapaikalla ja henkseleillä, ihan parhaat!).
Mulla on yleensä sellanen paksu, korkeakauluksinen "karvafleece" päällä, oikein kovilla pakkasilla itseneulottu korkeakauluksinen merinovillapaita. Tässä se huono puoli, ettei saa avattua sitä paitaa kun ei ole vetskaria :D Eli tallissa touhutessa tulee helposti liian kuuma. Sitten tarttee olla korkeakauluksinen, paksu ja hyvä talvitakki päällä. Oon sellasta täydellistä yrittänyt etsiä tässä, mutta päädyin nyt siihen, että tämänhetkisestä takista leikkaan hupun pois, kun en pidä hupusta ratsastaessa, mut haluan vetoketjutaskut ja tietyn värisen takin :D Ja on oikeasti tärkeää se, että riisuu tallissa sen takin pois jos meinaa tulla hiki!! Muuten jäätyy taatusti heti kun lähtee ratsaille.
Ja ulkona ratsastaessa kypärämyssy on myös ihan ehdoton. Itse vihaan niitä, ja hyvää on vaikea löytää. Mutta jos menee edes pienellä viimalla ja pakkasella ilman, niin on samantien aivan järjetön päänsärky kun niska ja kallonpohja menee jumiin heti. Onneksi on nykyään tuollanen säädettävä kypärä.
Alku- ja loppukäynnit kannattaa toki taluttaa. Mutta ne hyvät varusteet on kyllä tärkeä juttu.
|