Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Suosittele talviratsastushanskoja

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.12.25 21:45:36

Saisi olla edulliset ja sellaiset, joilla pystyy kylmänäppinen ratsastamaan eristämättömässä maneesissa, kun on -15….-10 astetta

Re: Suosittele talviratsastushanskoja

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   30.12.25 21:58:10

Ei mitkään, jos sulla on Raynaudin oireyhtymä (valkosormisuus).

Muuten suosittelen vinyylihanskoja ratsastuskäsineiden alle (lämpimiin käsiin laitettuna), toimii!!

Päivämäärä:   30.12.25 22:33:07

Mulla ei onneksi ole, mutta muuten kylmät sormet. Pitäis käydä ostoksilla.. vinyylihanskat on hyvät, mutta tarvitsen niiden lisäksi lämpimät hanskat…

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   30.12.25 22:37:55

Roeckl Wynne

Lähettäjä: Baltic 
Päivämäärä:   30.12.25 22:42:55

Katso hiihtohanskoja gripeillä, ovat 100x lämpimämmät kuin jotkut ns ratsastushanskat. Itselläni on kylmiin päiviin Haltin fleece gripit, ei tule kylmä ollenkaan ja pysyy ohja kädessä

Lähettäjä: ----- 
Päivämäärä:   30.12.25 22:45:28

Hankkijan vuohennahkahanskat.

Päivämäärä:   31.12.25 00:27:04

Icepeakin toppahanskat on itsellä hyväksi todettu

Päivämäärä:   31.12.25 07:41:38

Täytyy lähteä Hankkijalla kåymään ku ehtii. Mutta onko muuten Puuilossa mitään? Kiitos kaikista muistakin suosituksista, rökkelitkin ehkä tsekkaan.

Lähettäjä: pilkunviilaaja 
Päivämäärä:   31.12.25 07:55:14

Pikkupakkasilla olen ostanut talvityöhanskoja mistä sattuu, mm. Puuilosta.
Ei ne oikein -10 asteessa enää riitä. Olen käyttänyt talviratsastuslapasia. Hiihtorukkaset ja sähkölämmitteiset ratsastushanskat vielä kokeilematta.

Päivämäärä:   31.12.25 08:11:47

Rökkelin wynneillä olen ratsastanut -20 asteessa ja tarkeni. Olen kans herkästi palelevaa sorttia.

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   31.12.25 08:31:27

Tämä ei nyt auta, mutta Roecklin vanhat primaloftit. Ne ovat jo lähes puhki mutta paljon lämpimämmät kuin mainitut Wynnet, jotka olen hankkinut tilalle. Voi miksi kaikki pitää aina muuttaa huonompaan suuntaan.

Lähettäjä: Kia 
Päivämäärä:   31.12.25 08:34:03

Lämmitettävät hanskat kuten Nevetgold on ihan parhaat. Minulla valkosormisuutta ja näiden oston jälkeen ei ole pakkanen haitannut

Lähettäjä: ----- 
Päivämäärä:   31.12.25 11:15:28

Sellaiset kertakäyttöiset lämmityspussit kädenselän puolelle hanskan sisään, jos ei pelkkä karvavuorellinen nahkahanska riitä.

Päivämäärä:   31.12.25 11:17:06

Kaikista kylmimpiin keleihin mulla on sellaiset keltaiset pukinnahkahanskat, missä karvavuori. Saa ainakin Puuilosta ja Tokmannilta.

Lähettäjä: Kuu 
Päivämäärä:   31.12.25 11:38:06

Mulla kans noi keltaiset nahkahanskat, eipä nekään oikein toimi. Lisäksi varsi on niin lyhyt ja lörppö, että kylmä ilma menee sieltä.
Hiihtohanskat voisi olla kokeilemisen arvoinen. Niissä on yleensä pidempi ranneosa.

Päivämäärä:   31.12.25 12:50:43

Niissä keltaisissa taitaa pienin koko olla 8… kun käytän yleensä 6,5-7 niin se on ehkä iso

Päivämäärä:   31.12.25 14:14:52

Ranteisiin voi neuloa lämmittimet, nekin auttaa tosi paljon kun saa kunnon paksun villan osittain hanskojen päälle. Tai pitkähihainen villapaita, jonka hihat vetää kunnolla käsiin alas asti.

Mulla on myös villaiset neulotut paksut kolmisormilapaset, jotka pidän alku- ja loppukäynnissä käsissä (pitkin ohjin). Liukkaat tietysti, mutta auttaa paljon kun voi taskusta tarvittaessa vetäistä käsiin lämmittämään hetkeksi.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   31.12.25 14:18:49

Luotan tuplalapasiin. Kouluohjien kanssa ei kätevimmät, mutta palaohjien kanssa pitelee reippaampaakin hevosta maastossa.

Lähettäjä: t 
Päivämäärä:   31.12.25 14:21:27

Hiihtohanskoille täältäkin suositukset.

Päivämäärä:   31.12.25 14:47:12

Olen nyt tällainen "ennen kaikki oli paremmin" narisija, mutta ne keltaiset Hankkija/Puuilo -hanskat on nykyään varmaan jotain tekokuitua - sormet jäätyvät saman tien.

Lähettäjä: Evy 
Päivämäärä:   31.12.25 15:59:23

Roecklin talviratsastushanskat, ja niihin sisälle ohut merinosormikas. Tästä vielä lisää lämpöä saa kun laittaa kämmenen puolelle kertakäyttö-lämpöpakkauksen, niin se on siinä nyrkin sisällä ja lämmittää myös sormenpäitä.

Mulla on myös jotkut vanhat toppa-kolmisormihanskat, eli sellainen jossa on peukalolle ja pikkusormelle oma paikka ja loput 3 sormea on omassa osiossaan. Siihen vielä ohut merinosormikas sisään, niin kädet hikoaa -20 asteen pakkasessa. Mutta on kyllä kömpelöt.

Lähettäjä: XoXo 
Päivämäärä:   31.12.25 16:05:28

Hiihtohanskoilla ei tarkene edes kuntohiihtäjä.. Harvemmat niistä oikeasti paksuja ja lämpimiä. En voi suositella. Yhdet melko lämpimät pyöräilyyn tarkoitetut Craftin 3-sormihanskat olen löytänyt. On paljon paksummat kuin hiihtoon tarkoitetut.

Lähettäjä: XoXo 
Päivämäärä:   31.12.25 16:07:15

Ja 3-sormihanskalla tarkoitan eri kuin ratsastukseen tarkoitettua pikkurilli yksin. Eli ohjasote on erilainen.

Lähettäjä: zz 
Päivämäärä:   31.12.25 16:19:07

Halpaa ei, mutta akkuhanskat nevercoldin ottariot ja kämmenselän päälle villakynsikkäät niin selviää valkosormisuudestakin kärsivä.

Päivämäärä:   31.12.25 16:26:14

Baltic:Laitatko tarkemman mallin tai linkin hanskoihin?

Päivämäärä:   31.12.25 17:05:17

Minä käytän ihan mitä vaan rukkasia, vähän reilun koon kun ottaa eikä ihan jäykimpiä tönkköjä niin hyvin saa pikkurillin käännettyä oikealle puolelle ohjaa ja saa normaalin ohjasotteen. Pysyy sormet lämpimänä kun ovat yhdessä, eikä omissa eriöissään. Aito lammas paras.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   31.12.25 17:25:37

Mulla normi Uvex talvimalli ja siinä liian iso karvarukkanen päällä. Aloitan aina niin alkukäynnit, ehkä jopa keventelyt jos sormet tuntuu vielä kylmiltä. Vaikka on vähän villimpi hevonen, ei ole ollut ongelmia vaikka rukkanen on ns. normimallia ja ohjasote siis väärä. Sitten kun alan ratsastamaan, otan karvarukkaset päältä pois. Olen tosi jäätyvä sormista ja nimeomaan tämä auttoi, etten vaihda hanskoja kesken vaan hankin tarpeeksi isot toiset päälle

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   1.1.26 18:36:02

??

Lähettäjä: Väke 
Päivämäärä:   1.1.26 19:32:52

Tokmannin toppahanskat!

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.