Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Terapiaponi

Lähettäjä: Täydellinen 
Päivämäärä:   29.12.25 18:08:58

Minulla on yksi täydellinen terapiaponi. Mutta, voi olla ettei terveys kestä vain enään kauaan :(

Nyt mietin onko tälläisiä olemassa muilla, löydänkö vastaavaa mistään.

Eli ei ikinä pukittele tai lähde käsistä. Ei pure eikä potki hoitaessa. Aina kuin kotonaan kaikissa tilanteissa. Selkään voi laittaa kenet vaan, kulkee aloittelijoillakin maastossa. Ei kiiruhda toisten hevosten perään, osaa olla yksin tallissa tyytyväisenä. Pysyy paikallaan siinä mihin jättää vaikkei olisi kiinni. Maastossa ei pelkää juuri mitään. Ei kerää pöllö energiaa eikä hulluttelua tuulisella ilmalla.

Onko tälläistä tulevaisuudessa myynnissä? Tai oletko itse löytänyt tälläisen. Toivon että sanotte että näitä kyllä on.

Re: Terapiaponi

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.12.25 18:22:55

Lapsuuden lempihevoseni oli tuollainen. Tai kyllä se saattoi kokeneemmilla ratsastajilla pukitella, mutta aloittelijoilla tai vammaisilla (sillä pidettiin juurikin terapiaratsastusta) ei koskaan. Ei todellakaan koskaan, jotenkin se tiesi, että näitä ei voi pudottaa. Säikähtänyt se ei koskaan kenelläkään, vaikka muut hevoset olisivat säikkyneet niin tämä ei. Se oli myös äärettömän kiltti hoitaa.

Ja unkarilaisella tallilla oli pieni pyöreä poni, tallin ratsastusterapeutin luotettava työkaveri, joka kuntoutti vakavasti sairaita ja vammaisia lapsia.

Kyllä näitä on.

Päivämäärä:   29.12.25 18:51:23

” Mutta, voi olla ettei terveys kestä vain enään kauaan :(” Rikkinäinen poni ei kyllä ole mikään terapiaan soveltuva eläin. Se että ei pukittele on kyllä ihan lähtökohta ratsulla jos on terve, koulutettu ja varusteet sopivat, ei mikään erityisansio,

Jos voi olla, että terveys ei enää kauan kestä…

Päivämäärä:   29.12.25 19:04:46

vanhuudenvaivat ne terapiaponeillekin tulee että turha siinä vinkua soveltumattomuudesta.

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   29.12.25 19:40:45

Onhan näitä koko ajan myynnissä, mutta ne maksavat rahaa. Nämä ovat niitä kaikkien haluamia ratsuja ensiponeiksi, lasten ratsuiksi, äiti-tytär hevosiksi yms.

Päivämäärä:   29.12.25 20:04:23

Tämä poni ollut tälläinen ikänsä, eli terveenä myös.

X mutta onko? Olen muutamia näitä nähnyt, jotka lopuksi on niitä että tarvii aina juoksuttaa vapaapäivien jälkeen tai jumittaa kun maastoon pitäisi yksin lähteä yms.

Lähettäjä: Check 
Päivämäärä:   30.12.25 11:13:41

Minulla on tuollainen, mutta ei ole myynnissä. Ja vaikka tämä on toimiva, rauhallinen ja kiltti kaikissa olosuhteissa, saattaisi siitäkin tulla hiukan röyhkeä jos se saisi kaiken periksi tai olisi epävarmalla ihmisellä. Totuus on se, että kaikissa tilanteissa toimiva poni täytyy itse kouluttaa sellaiseksi. Toki lähtökohtana on oltava hyvä hermorakenne ja sopiva luonne, mutta harva hevonen tuollaiseksi syntyy.
Näitähän juuri ostoilmoituksissa usein haetaan. Ja ollaan valmiita maksamaan muutama tonni, koska kyseessä ei ole mikään kisakireä tykki.
Eli paras tapa on ostaa nuori hyvähermoinen ja tasaisen luonteen omaava poni ja kouluttaa se sopivaksi. Hývin harvoin näitä kultakimpaleita on myynnissä. Ainakaan jos ovat terveitä ja sopivan ikäisiä.

Päivämäärä:   30.12.25 19:01:49

Check olet varmaan kyllä oikeassa. Tämä nykyinen on itseasiassa minun kouluttanut, toki siintä näki jo varsana että oli hyvin säyseä kaveri.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   30.12.25 19:11:32

Minusta hyvältä vaikuttaa Kaisu Västinsalon nuori poni Secreto Carino. Käsittääkseni ruunattiin nyt syksyllä. On siis hänen kasvatti.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   1.1.26 10:35:10

https://markkinat.hevostalli.net/ilmoitus/1395852.html

Päivämäärä:   1.1.26 14:33:19

Tuo russi kuulostaa hyvältä

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.