Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Sisä-WC - ratkaisevana tekijänä?

Lähettäjä: Rakentamassa 
Päivämäärä:   27.12.25 19:49:50

Kun haet tallipaikkaa, kuinka tärkeänä pidät toimivaa sisä-WC:tä?

Re: Sisä-WC - ratkaisevana tekijänä?

Lähettäjä: _ 
Päivämäärä:   27.12.25 19:51:01

no jos uutta tallia tai remppaa tekisin niin en jättäisi vessaa tekemättä... Tallilla menee monesti koko päivä ja juoksevan lämpimän veden tarvitsee anyway, käsienpesumahdollisuudet jne...

Lähettäjä: Å 
Päivämäärä:   27.12.25 19:57:28

Mulle riittää huussi, mutta jos isompaa tallia rakennat niin kyllähän se wc on monille tärkeä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   27.12.25 19:58:50

Huussi käy jos sitä huolletaan asianmukaisesti eli ei haise YHTÄÄN.

Päivämäärä:   27.12.25 20:08:39

Huussi on pakkasella kamala. Pahin tallihuussi keikkui! Siinä sai pelätä vetääkö selälleen paskan kanssa samaan kasaan. Kyllä, arvostan sisävessaa. Jos olisi muuten täydellinen paikka niin huussi kelpaisi mutta ei niitä ole.

Lähettäjä: & 
Päivämäärä:   27.12.25 20:11:45

Jos koskaan aiot ottaa työntekijän tallille niin työturvallisuuslain mukaan työpaikalla tai sen välittömässä läheisyydessä pitää olla wc, taukotilassa pöytä ja tuoli, mikro (tai jokin muu ruuan lämmitykseen käypä laite), jääkaappi ja juomavettä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.12.25 20:48:46

Sisä wc luksus ! Mutta 10 vuotta olin tallilla ettei ollu wctä ollenkaan jonka jälkeen tuli huusi, eihän se kivaa ollut mutta pärjäsi.

Lähettäjä: Rit 
Päivämäärä:   27.12.25 21:53:58

Yleensä olen tallilla n. 4h (sisältäen matkat), joten hyvin harvoin käyn tallilla vessassa. Ehkä kesähelteillä, kun töissä on juonut paljon vettä ja menee suoraan töistä tallille, pitää käydä vessassa.

Minulle siis ei ole väliä onko ulkohuussi vai sisäwc. Joku pönttö kuitenkin olisi kiva, ettei tarvitse mennä puskapissalle, kuten yhdessä paikallisessa ratsastuskoulussa.

Sen sijaan juokseva (lämmin) vesi on ratkaiseva tekijä. Sillä ei ole väliä, saako veden sisäwc:stä vai tallin vesarista.

Lähettäjä: Niin 
Päivämäärä:   27.12.25 22:02:05

Ei rakentaessa kannata säästää (ainakaan vääristä asioista). Se sosiaalitilattomuus voi estää sen työntekijän ottamisen (tai työntekijän vuoksi on ostettava joku työmaaparakki pihaan) ja sen lisäksi olet aina altavastaajana tallivuokran suhteen. Muut tallit ottavat x euroa vuokraa ja sinä aina vähemmän, kun vessa puuttuu ja asiakkaat katsovat sen vuoksi tason puutteellisemmaksi. Vaikka se pytty ei olisi rakentamisvaiheessa paljoa maksanut....

Päivämäärä:   27.12.25 22:08:27

Ei lainkaan tärkeä, kunhan jossakin voin tarvittaessa hoitaa tarpeeni.

Työntekijän kohdalla käy huussi myös, ei tarvitse olla sisävessaa.

Lähettäjä: Pissis 
Päivämäärä:   27.12.25 22:31:03

Todella tärkeä. Ulkohuussit koettu ja ei enää kiitos.

Lähettäjä: Anita 
Päivämäärä:   27.12.25 22:48:37

Todella tärkeä, varsinkin jos tallimatka yli 20 km. En välttämättä joka kerta tarvitse, mut ennen pidempää maastolenkkiä tai valmennusta tykkään käydä.

Hyvin hoidettu huussi kävisi myös

Lähettäjä: GP 
Päivämäärä:   28.12.25 07:08:42

En käy usein tallilla vessassa ja olen ollut myös tallilla, jolla ei vessaa laisinkaan.

Minulle ratkaisevin tekijä on hevosen hyvinvointi sen toimiva kokonaisuus hevosen käyttötarkoitukseen.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   28.12.25 09:13:12

Olen ikäni harrastanut hevosia ja just tajusin etten ole ijuuri koskaan edes tiennyt onko talleilla vessoja vai ei.

En tosin kulje tuttipullo mukana tai syö eväitä tunnin välein kun olen aina ollut perusterve.
Tallityöt on olleet pienillä max 12 hevosen talleilla tai ratsastamista niin edes silloin työvuorot ei kestä koko päivää

Vetelehtijät tarvitsee vessoja ja retkeilyfasiliteetteja, ja iso osa harrastajista on tallilla vain tappamassa aikaa eli kyllä sisävessat ja pukuhuone on monelle tärkeämpi kuin treeniolosuhteet puhumattakaan hevosten tarhoista ja tiloista. Niiden tarvii olla lähinnä nätit että saa kuvia.

Itse en haluisi joutua siivoamaan vessoja muiden jäljiltä.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   28.12.25 09:42:00

Näin ibs sairastavana ehdoton tekijä sisävessa:)

Päivämäärä:   28.12.25 09:50:51

Vessa pitää olla

Lähettäjä: Riu 
Päivämäärä:   28.12.25 10:00:47

Nyt on kyllä sanottava että melkoinen suoritus tehdä wc-käyntiensä väleistä noin kattava paremman ihmisen merkki. Hienoa tuplapiste, olet valioyksilö!

Se että ihmiset ovat monella tavalla tosi erilaisia on tietenkin täällä laajemminkin ottaen tuntematon käsite.

Lähettäjä: Myy 
Päivämäärä:   28.12.25 10:18:07

HYVIN hoidettu huussi käy.

Päivämäärä:   28.12.25 10:35:17

Sisävessa on kyllä ehdoton plussa, mutta kävisin ulkohuussissa, jos se olisi ainoa vaihtoehto. Näin viisikymppisenä tulee helposti varmistettua ennen ratsastusta, ettei rakko ole täynnä ;)

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   28.12.25 10:40:09

Ibd:tä sairastavana vessa on ehdoton tallia valitessa. Toki voi olla myös huussi.

Lähettäjä: Ria 
Päivämäärä:   28.12.25 10:58:49

Nykyaikana en enää lähtisi tallille, jossa ei ole sisävessaa.

Lähettäjä: aikuinen 
Päivämäärä:   28.12.25 10:59:42

Kun tallipaikkaa valitsen niin sisä-wc on kyllä tärkeä, tulee ehdottomasti ennen maneesiakin. Jos uutta teet niin älä nyt tästä säästä.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   28.12.25 11:04:59

Kyllä (sisä)vessa olis aika jees. Kyllä hätätilanteessa voisi kusella käydä siellä hevosensa karsinassakin, mutta kyllä vessassa olisi mukavampi käydä.

Lähettäjä: Metris 
Päivämäärä:   28.12.25 12:06:37

Hevosten karsinoihin (ja traikkuihin!) kuseksijat voisivat opetella käymään ihan rehellisellä puskapissillä. Hyi yök mikä juoponkusen haju tulee ihmisvirtsasta, kiva jonkun muun sitten astua siihen karsinassa ja viedä kengänpohjissa autoon ja kotieteiseen. Sietäisivät tapoineen Siperiaan.

Päivämäärä:   28.12.25 12:22:44

Jos on sisäwc se tarkoittaa että on pakko olla luotettavasti lämmitetty tila tätä varten ettei se jäädy pahallakaan pakkasella. Tämä on osa San kustannuksia.

Olin yhdellä tallilla jossa sisävessa pääsi jäätymään ja se ei ollut tallinomistajallle hauskaa.

Päivämäärä:   28.12.25 15:15:49

Joo on kyllä kuvottavaa, että joku edes suunnittelee tekevänsä tarpeensa hevosen karsinaan. Käytkö kotona olohuoneen nurkassa?

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   28.12.25 16:26:29

Tietenkin pitää olla sisä wc. Toki huussikin käy hätätilassa mutta omistajan kannattaa valmistautua myös siihen että se haiseva jätös pitää sieltä välillä siivota poiskin ihan itse.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   28.12.25 16:31:59

Todella tärkeänä. Olen harrastanut lajia jo 40 vuotta, ja aina tallilla on ollut sisävessa.

Lähettäjä: Psyko 
Päivämäärä:   28.12.25 16:35:53

"Päivämäärä28.12.25 10:00:47

Nyt on kyllä sanottava että melkoinen suoritus tehdä wc-käyntiensä väleistä noin kattava paremman ihmisen merkki. Hienoa tuplapiste, olet valioyksilö!

Se että ihmiset ovat monella tavalla tosi erilaisia on tietenkin täällä laajemminkin ottaen tuntematon käsite."

Tämä. Normaali ihminen käy vessassa säännöllisesti ja se on terveen ihmisen merkki. Myöskin olisi suotavaa tallityöntekijälle saada mukavasti kelistä riippumatta suorittaa asiansa, kunnon lämmin vessa ja käsienpesumahdollisuus.

Päivämäärä:   28.12.25 16:38:56

Sanotaanko, että jääkylmä ulkohuussi on sellainen, mitä pitäisi vähän miettiä. Ulkohuussi ei haittaa YHTÄÄN kun on 10 astetta ja yli, mutta erityisesti pakkasella ei lainkaan hauska. Ja 0…10 asteessa se on sellainen ”no joo”.

Lähettäjä: Äh 
Päivämäärä:   28.12.25 16:40:10

Huussi ok, jos on siisti eikä tarvitse varoa osumasta paskatorniin istuessaan. Toki sisävessa on iso plussa, tai oikeastaan huussi on miinus.

Lähettäjä: Scg 
Päivämäärä:   28.12.25 16:40:26

Pitääkö sitä tallia rakentaa, jos perusasioistakin on tingittävä?

Päivämäärä:   28.12.25 16:41:26

En ollenkaan. Käyn siellä ehkä kerran vuodessa ja silloinkin voisin pidätelläkin. Juuri muutettiinkin sisävessallisesta tallista sellaiseen jossa ulkohuussi.

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   28.12.25 16:49:21

Melko tärkeä. Huussikin on ok, mutta onhan se pakkasella ikävä. Käyn lähes aina vessassa ennen ratsastusta.

Nimimerkki tuplapiste tuolla yllä on niitä Oikeita Hevosihmisiä, jonka mielestä tallilla pitää olla mahdollisimman alkeellista ja tallityötkin pitää tehdä mielellään rikkinäisellä talikolla pimeässä, koska kaikki muu on turhaa kermaper*seilyä.

Lähettäjä: q 
Päivämäärä:   28.12.25 17:27:26

Ihan ehdoton. Mä en itse kykene huussissa käymään.

Lähettäjä: The Cowgirl 
Päivämäärä:   28.12.25 17:33:17

Eläinlääkärikin käynee tallilla - siis lämmin vesi, vessa ja puhtaat pyyhkeet lienee ihan perusasioita?

Lähettäjä: Täti 
Päivämäärä:   28.12.25 18:11:33

Erittäin tärkeänä. Myös sitä että vesi tulee talliin, on pesupaikka hevosille mihin tulee myöskin lämmintä vettä.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   28.12.25 18:14:36

Mielellään sisävessa, jonkinlainen wc on ihan pakollinen.

Ei sen sisävessan tarvi välttämättä olla vesivessa, nykyään on erilaisia kompostoiviakin ym. käymälöitä.

Lähettäjä: hohhoijaa 
Päivämäärä:   28.12.25 18:26:33

Sisävessa joo ehdottomasti. Ja mielellään muutenkin juokseva, lämmin vesi tallissa. Olen ollut pienellä yksityisellä tallilla niin vuokraajana kuin myös ylläpitäjänä, jossa ei ollut edes ulkohuussia ja vettä ei tullut kuin juomakuppeihin. Todellakaan ei naurattanut avustaessa eläinlääkäriä joka olisi tarvinnut juoksevaa vettä. Tai suihkuttaa talvella haavaa. Periaatteessa talosta olisi voinut hakea, mutta siellä sisällä kaksi isoa vahtikoiraa, jotka eivät oikein tykänneet vieraista

Lähettäjä: Melba 
Päivämäärä:   28.12.25 18:35:57

Sisävessa ehdottomasti. Ihmiset käyvät tallilla hoitamassa hevosiaan tai osallistumassa tunneille myös esim. kuukautisten aikaan.

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   28.12.25 18:39:47

Onkohan edes sellaisia paikkoja missä olisi tarjolla tallipaikkoja mutta ei sisäwctä tai huussia?

Päivämäärä:   28.12.25 21:41:04

"Jos on sisäwc se tarkoittaa että on pakko olla luotettavasti lämmitetty tila tätä varten ettei se jäädy pahallakaan pakkasella"

Totta. Vessaksi kelpaa kuitenkin melko pieni koppi ja jos ovi vessaan on edes puolilämpimästä tilasta käsin, niin ei tilan lämmityskulu ole mahdoton. Ja rakentaessa vessan sijainti kannattaa suunnitella keskelle rakennusta, ei mihinkään kylmälle ulkoseinälle.

Lähettäjä: Kop 
Päivämäärä:   29.12.25 08:01:43

Olen yli 10 v ollut talleilla, jossa on sisävessa, mutta en ole tänä aikana käyttänyt tallilla vessaa kuin jonkun max 10 krt. Ei tule kyllä yleensä vessahätää kesken kaiken

Lähettäjä: bettina 
Päivämäärä:   29.12.25 08:16:41

Kun rakennettiin uusi talli muutama vuosi sitten, niin ei edes mietitty rakennetaanko sisävessaa vai ei. Siis ihan totta kai rakennettiin, vaikka vaan omaan käyttöön tehtiin talli. Talliin tehtiin vesiboxi ja viemäröinti, ja niin totta kai myös se vessakin ihan jo sitä varten, ettei tarvitse itse juosta talolle jos tulee vessahätä kun on tallilla tai jos kengittäjän/eläinlääkärin/ valmentajan tarvitsee käydä vessassa. Valmentaja onkin sanonut, että ihanaa kun pääsee meillä vessaan, kun kiertää paikoissa joissa sitä mahdollisuutta ei aina ole. Sisävessa on nykyaikaa, kuka enää haluaa edes mitään ulkohuussia olla tyhjentämässä, yöks... Siinä tallirakennuskonkurssissa ei edes lisää kustannuksia juurikaan.

Joku mainitsi jäätymisestä. Nykyaikainen rakentaminen vaatii sellaiset eristämiset, ettei kyllä rakennukset pakkaselle mene. Meillä ainakin on talli on eristetty kuten asuinrakennus ja pysyy kovimmillakin pakkasilla plussan puolella, vaikka hevoset olisivat pitkää päivää pihalla. On myös ilmanvaihto lämmöntalteenotolla sekä mahdollisuus lämmittää sitä sisään tulevaa ilmaa, että ei siellä kyllä vedet jäädy...

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   29.12.25 08:35:12

Viimeksi kuluneet reilu 10 vuotta olen ollut tallipaikoilla (kahdella eri tallilla), joissa ei ole sisävessaa. Asiallinen ulkohuussi kyllä löytyy.

Päivämäärä:   29.12.25 08:48:53

Sisävessa on super,mutta hoidettu!!! huussi käy myös hyvin.
Siis yhdellä tallilla huussi oli niin täynnä ettei voinut istua tai muuten osuu.. nykyisellä oikein hyvin hoidettu, ei haise ja tyhjätään todella usein.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   29.12.25 09:09:39

Kyllä itse näen sen todella ratkaisevana tekijänä. Sairastan IBD:tä joka siis on nykyään kansantauti Suomessa, lisääntyy vaan. Mikään ei ole kamalampaa kuin kylmä huussi parhaimmillaan lähestulkoon istuen toisten ulosteiden päällä, kun ei ole viitsitty/ehditty tyhjentää.

Päivämäärä:   29.12.25 09:38:57

Rankempana menkkapäivänä pitää todellakin käydä vaihtamassa tamponi tallikäynnin aikana, ja mieluummin sen hoitaa sisävessassa.

Lähettäjä: Kit 
Päivämäärä:   29.12.25 10:17:03

Siisti ulkovessa ok

Lähettäjä: Marjorie 
Päivämäärä:   29.12.25 13:22:05

Vesivessa plus käsienpesumahdollisuus ihan ehdottomia. Älä säästä näistä, jos uutta meinaat tehdä.

Päivämäärä:   29.12.25 13:43:54

Tallilla jossa oma hevonen on ei alkujaan ollut mitään vessaa. Talli hyvin näkyvällä paikalla, että mitään puskapissapaikkaa ei ole (esim. Avolantalan vierestä menee tie ja muutenkin naapureita ympärillä tai avointa peltoa). Joten ennemmin sitten käytiin karsinassa kusella jos kusihätä yllätti. Nykyään tallin varustehuoneen nurkkaan on asennettu pönttö ja käsienpesuallas. Joten ei sen vessan tarvitse sen kummoisempi olla kuin pöttö huoneen nurkassa ja ovessa lukko että ei kukaan paukkaa sisään kun joku just pöntöllä.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   29.12.25 17:33:03

Jos nyt reiluun aikuiseen ikään ehtineenä kaipaisin tallipaikkaa niin joo pitäisi olla sisävessa. Ei niin ettenkö olisi kökkinyt lantalassa tarpeillani, mutta en enää jaksa harrastaa sillä tyylillä.

Lähettäjä: Dsa 
Päivämäärä:   29.12.25 19:36:25

Rakentajan kannattaa ottaa huomioon, että nämä ovat vuoden 2025 mielipiteitä. Se rakennettava rakennus on luultavasti käytössä vielä 2045 vuonnakin ja arvattavasti silloin vaatimukset sisävessan suhteen ovat vieläkin jyrkemmät kuin tänä päivänä. Ei kannata rakentaa uutta saman tien "vanhaksi", et jättäisi taloakaan enää ulkohuussin varaan.

Päivämäärä:   29.12.25 20:43:32

Itselle olisi ratkaiseva tekijä. Sisävessa ja lämmin juokseva vesi pitää olla.

Päivämäärä:   29.12.25 23:13:48

Omasta tallistani purin sisä-wc:n pois. Vastaan, että ei ole ratkaiseva tekijä minulle.

Lähettäjä: luksusta 
Päivämäärä:   30.12.25 03:43:04

Ulkovessakin käy eli en pidä tärkeänä ollenkaan. Pääasia, että on vessa. Läheskään kaikilla talleilla ei ole.

Lähettäjä: Wea 
Päivämäärä:   30.12.25 06:34:59

Siis nykyaikana ulkohuussi jos uutta tallia rakennat? Että alkaisit vielä vapaaehtoisesti toisten ulosteita lääräämään eli tyhjentelemään jotain löyhkääviä kuspaska-astioita? Mieti nyt itsekin ja tee se sisävessa!

Lähettäjä: Milina 
Päivämäärä:   30.12.25 06:41:20

Meillä on tallissa lämmin wc-tila, mutta siellä pönttönä pakastava kuivakäymälä (hajuton ja näyttää ja tuntuu liki kuin tavalliselta vessanpöntöltä). Juokseva vesi tulee vessatilassa pieneen lavuaariin kyllä. Tallin pohjana toimii kunnostettu ja talliksi remontoitu vanha navettarakennus, jossa sopiva tila oli valmiina, vain pönttö puuttui. Siksi päädyttiin tällaiseen ratkaisuun. Pikkuinen, mutta toimiva ja sopivilla maalivalinnoilla ja sisusteilla siitä sai aivan söpön. Vaatteiden vaihtoon meiltä löytyy oma pukkaritila ison lämpimän varustehuoneen yhteydestä missä on penkit, tilaa, toinen lavuaari käsien pesuun ja asiakkaille omat vaatelokerot, joten esim vaatteita ei kenenkäään tarvitse siellä kompaktin kokoisessa vessakopissa vaihdella!
Alunperin ihan minun oman mukavuuden lähtökohdista sisävessa talliin tuli, mutta kyllä asiakkaat ja meillä vierailevat valmentajat sitä kovasti arvostaa.

Päivämäärä:   30.12.25 07:02:21

Ei ole minulle mitenkään tärkeä asia. Ulkohuussi käy oikein hyvin.

Lähettäjä: Asiakas 
Päivämäärä:   30.12.25 07:14:24

Tämä keskustelu antaa kyllä kuvan missä meillä mennään. Olen katsellut ilmoituksia tallipaikoista muista maista ja useissa mainitaan mahdollisuus ladata sähköautoa. Täällä mietitään huussin tekoa.

LähettäjäPäivi 
Päivämäärä:   30.12.25 11:49:19

Mulla on pikkunen pihatalli( 6+1 karsinaa) vesiboksi ja lämmin vesi löytyy mutta ei vessaa.Ja talli on ollut jo parivuotta tyhjänä asukkaat 3 kpl pihatossa....

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   30.12.25 13:37:11

Olen jättänyt tallipaikan väliin, jossa oli pieni kamala kemiallinen WC sisätiloissa.

Ulkohuussi sopii kesämökillä, mutta käyn tallilla myös talvella. Käyn vessassa aina ennen ratsastusta. Kyllä se on tärkeä. Katson myös tallipaikkaa etsiessä, että WC on edes suurinpiirtein puhdas.

Lähettäjä: Aikuinen 
Päivämäärä:   30.12.25 13:43:29

"LähettäjäAsiakas

Päivämäärä30.12.25 07:14:24

Tämä keskustelu antaa kyllä kuvan missä meillä mennään. Olen katsellut ilmoituksia tallipaikoista muista maista ja useissa mainitaan mahdollisuus ladata sähköautoa. Täällä mietitään huussin tekoa."

Tämä. Miksi hevosharrastus ja erityisesti tallitöiden tekeminen pitää olla Suomessa niin alkukantaista.

Lähettäjä: Mummo 
Päivämäärä:   30.12.25 13:49:12

"Lähettäjä: Asiakas
Päivämäärä: 30.12.25 07:14:24

Tämä keskustelu antaa kyllä kuvan missä meillä mennään. Olen katsellut ilmoituksia tallipaikoista muista maista ja useissa mainitaan mahdollisuus ladata sähköautoa. Täällä mietitään huussin tekoa."

Tässä todellakin sitä perspektiiviä mietintöihisi. Maailma muuttuu ja ihmisten vaatimukset kasvavat.

Oikeasti jos uutta teet, niin tee nyt ihmeessä se sisävessa, jos haluat, että asiakkaita on joskus tulevaisuudessakin

Lähettäjä: Pönttö 
Päivämäärä:   30.12.25 21:41:17

Sisäwc voi olla muutakin kuin vesiwc. Vaihtoehtoja on nykyään valtavasti. Meillä on nykyään tallissa pakastava wc. Se ei tarvi viemärikytkentää, vain sähkön. Sitten meillä on vessassa tietenkin perus käsienpesuallas, mutta sehän on helppo tehdä koska kai kaikkiin uusiin talleihin kuitenkin vesi tulee ja on edes pieni lämminvesiboileri?

Mutta mieti vessassakävijöiden määrää. Jos kävijöitä on paljon, sitä tarvii tyhjentää usein. Meillä oli ennen polttava wc, jossa virtsan piti mennä ns. etureikään ja isomman tavaran ja paperit 'takareikään". Kaikki ihmiset eivät osanneet käyttää muuta kuin vesivessaa eli tavaraa oli väärissä paikoissa. Se vaati paljon ylläpitohuoltoa. Mikään ei ole turhauttavampaa kuin yrittää opettaa aikuisia ihmisiä tekemään jätöksiään oikeisiin reikiin. Jos olisi ollut vain omaa väkeä niin tuo polttavan wcn kanssa oltaisiin pärjätty mainiosti.

Lähettäjä: Wea 
Päivämäärä:   30.12.25 22:06:09

Olisiko vesivessa helpoin, niin ei tarvitse ”opettaa” ihmisiä vessakäynteihin tai mihinkään reikien oikeaoppisiin täyttöihin …? Ei se viemäröinti tallin rakennuksessa enää niin iso investointi voi olla, että homma siihen kaatuu.

Päivämäärä:   31.12.25 00:36:06

Heh, täällä on näköjään pari tyyppiä, jotka olisivat saaneet täydet pisteet takavuosien heppalehtien "oletko hyvä hoitaja?" -testeistä. Ainakin yhdessä muistan kysytyn, noita tarvitseeko sinun käydä vessassa :D Ja parhaat pisteet tuli toki siitä, kun ei tarvinnut...

Meillä on tallilla jonkun sortin kuivakäymälä(?), siis saman katon alla, ei tarvitse pihan perälle lähteä. Mielestäni se on ihan näppärä, siisti ja hajuton, ja eipä tarvitse pelätä putkien jäätymistä vaikka se onkin tallin ns. viileällä puolella. Ainoa miinus on, ettei siellä ole vesipistettä, mutta kädet saa toki pestyä sosiaalitilassa tai vaikka pesarilla. Sen verran mukavuudenhaluinen olen, että lämmin vesi täytyy olla.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.