Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mikä kuolain ?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.12.25 19:43:38

Epätoivo.... hevonen kuluttanut kuolaimen takia ekat kulmahampaansa, jotenkin saa kielellä nostettua kuolaimen hampaisiin. Komipala on ainut millä toimii, ei tykkää yhtään suorista kuolaimista eikä sylintereistä, nämä ei osuisi hampaisiin mutta on äärettömän levoton kielestään. Kuolaimeton vielä opettelun alla. Mitä mä lähden tekemään ja kokeilemaan hevosen kanssa ?

Re: Mikä kuolain ?

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   24.12.25 20:55:43

Jouheva tai Equiara sovittamaan / kysy heiltä testikuolainta?

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   24.12.25 20:57:57

Mikäs se häkkyrä oli mikä laitettiin hevosen suuhun ja jonka piti just suojata hampaita tjs.? :D

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   24.12.25 21:12:12

Kuolaimen nostaja voi olla hyvä, esim Fagerilta löytyy

Päivämäärä:   24.12.25 21:48:32

K, eikai pieneen ja ahtaaseen suuhun enää mitään häkkyröitä mahdu.

:) tätä jo testasin eikä siitä kyllä minkään sortin apua ollut.

Lähettäjä: Puu 
Päivämäärä:   24.12.25 22:19:05

Kuinka paksua kuolainta olet käyttänyt? Kokeilisin selvästi ohuempaa kolmipalaa, vaikka ihan bridongia. Tai onttoa kuolainta, jolloin kielen päälle tulisi vähemmän painoa.

Päivämäärä:   24.12.25 22:34:04

Puu, meillä ollut nyt 10mm kolmipalat käytössä, tämä katsottiin aika optimiksi elläinlääkärin kanssa.
Fagerin lukkiutuvaa kolmipalaa olen myös pohtinut, siinä paksuin kohta 14mm. Myös turtle tactionia olen yhdeksi vaihtoehdoksi miettinyt vaikka on suupielestä aika paksu.

Lähettäjä: Äö 
Päivämäärä:   24.12.25 22:35:01

Missä käytössä hevonen on? Ex-ravuri?

Päivämäärä:   24.12.25 22:35:37

Ex-ravuri kyllä. Nykyään eläkkeellä eli harrastekäytössä.

LähettäjäPäivi 
Päivämäärä:   24.12.25 22:43:10

ÖÖ miten kuolain voi olla niin alhaalla jotta osuu kulmahampaisiin vai tarkoititko poskihampaita ??

Päivämäärä:   24.12.25 22:45:14

Päivi, joo meni sekaisin siis ekoihin,alimmaisiin poskihampaisiin.

Lähettäjä: Tt 
Päivämäärä:   25.12.25 05:27:10

Meillä auttoi suitsien vaihto micklemeihin ja kuolaimena ns turtle top. Edelleen jos tehtävät vaikeutuu alkaa puljaamaan ja nostaa kuolainta hampaiden väliin, mutta rauhottunut selvästi. Ostin myös toiset micklemit ja näihin sen fagerin uusimman joustavan kumikuolaimen kielentilalla että saa vaihtelua. Tällä myös ahdas suu, mutta nämä mahtuu silti hyvin

Päivämäärä:   25.12.25 09:00:11

Tt, kiitos kokemuksesta. Onko teillä tutkittu enempää miksi kuolain nousee hampaisiin ? Tilasin juuri turtle tactionin testiin.

Lähettäjä: Tt 
Päivämäärä:   25.12.25 09:14:27

Ei ole, nuorempana opittu tapa epäsopivien kuolaimien kanssa sekä selkeästi alottaa nostelun kielellä kun aivot raksuttaa vaativissa tehtävissä tai alkaa stressaantua

Päivämäärä:   25.12.25 09:16:38

Samaa olen vähän oman hepan kohdalla ajatellut, lisäksi varmaan raviaikoina juossut kieli sidottuna.

Päivämäärä:   26.12.25 15:35:04

Nostelen vielä

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   26.12.25 15:37:32

Fager Matilda omalla vastaavalla käytössä, kuolaimennostajan tai Micklemien ja klipsujen kanssa.

Lähettäjä: Möömö 
Päivämäärä:   26.12.25 16:20:01

Kokeile LG Bridle. Meillä sen kanssa parhaat kokemukset kuolaimettomista vaihtoehdoista.

Päivämäärä:   26.12.25 16:38:26

- tätä kuolainta olen itse katsellut. Täytyy kokeilla noita micklemien klipsuja oisko niistä apua.

Möömö, pelkkä kuolaimeton ei tosiaan ole vaihtoehto kun hevonen on vielä projekti jolla ollaan menty vasta pari kertaa kuolaimetta.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.