|
Lähettäjä: .
Päivämäärä: 20.12.25 14:36:43
Olin menossa pitämään ratsastuskoululle tunteja ja tallille tullessani huomasin, ettei yksi hevonen ollutkaan tarhassa tai karsinassa. Kävelin kentälle ja siellä olikin yksi asiakas ratsastamassa tällä hevosella, hänen kaverin katsoessa vierestä.
Menin heidän juttusille ja kysyin mistä tässä oikein on kyse. He väittävät että tämä oli täysin sovittu juttu talliyrittäjän kanssa. Epäilin väitettä, ja heille sanoinkin, että yrittäjä olisi kyllä ilmoittanut minulle tällaisesta järjestelystä. Asiakas kaverineen väittivät, että tämä on sovittu juttu ja hän jatkaa sitten suoraa tunnille hevosella. Minua alkoi ärsyttää kaksikon käytös. Tämä asiakas ratsasti hevosella ihan kivasti, mutta alkoikin sitten läpsiä sitä pitkällä kouluraipalla päähän niin, että raipan pää osui hevosta silmiin. Hevonen alkoi seota ja lopulta tarrasin hevosen ohjaan kiinni ja revin ratsastajan selästä alas. Ratsastaja jäi maahan makoilemaan ja vein hevosen talliin.
Tästä muutaman päivän kuluttua näin viraalin somejulkaisun itsestäni, jonka kuvassa pidin vauhkoa hevosta ohjista kiinni ja ratsastaja huojui selässä. Kuvassa ei näkynyt kasvojani kokonaan, mutta tunnistin itseni vaatteista ja tilanteesta. Kuvatekstissä kerrottiin kuinka hevosalan ammattilaiset kohtelevat hevosta kaltoin ja väkivaltaisesti jne. Kommentit olivat täynnä vihaa minua kohtaa sekä minua vaadittiin ammuttavaksi navetan taakse ym.
Tästä vähän ajan kuluttua löysin itseni talliyrittäjän luota keskustelemassa tilannetta auki kyseisen asiakkaan kanssa. Ja sitten mä heräsin. Tarina ei kerro, miksen soittanut yrittäjälle heti, tai miten se päättyi. Muita? :D
|