|
Lähettäjä: --
Päivämäärä: 19.12.25 10:22:09
1. Järkevä ja fiksu tallinpitäjä. Suunnittelee asioita ennakkoon, viestii muutoksista ajoissa, kuuntelee asiakkaita mutta ei lähde mukaan ihan jokaiseen juttuun, minkä joku keksii. Sellainen jalat maassa-tyyppi. Miettii asiaa aina myös bisneksen kannalta.
2. Hyvä henkilökunta. Tämä liittyy myös tallinomistajaan siinä mielessä, että on kouluttanut kaikki. Hän myös luottaa henkilökuntaansa. Jos henkilökunta sanoo, että jokin asia on huonosti, siihen keksitään ratkaisuja. Ei kyttää tekemistä. Jokainen työntekijä on mukava ja avulias sekä fiksu ja kokemusta löytyy.
3. Karsinat ja tilat on siistit ja tilavat.
4. Heinät, rehut ja kaikki tulee ajallaan. Hevoset menee ulos ajallaan ja tulee sisään ajallaan. Tämä ei tosiaan ikävä kyllä ole mikään oletus, vaikka pitäisi olla. En tarkoita, että kaiken pitää tulla just minuutilleen, mutta jos normaalisti hevoset menee tarhaan n. 8 aikaan, niin ne menee 8-9 välillä eikä vasta kello 11. Sekin on koettu yhdellä tallilla.
5. Karsinat siivotaan hyvin ja kuivitetaan kunnolla
6. Kenttä ja maneesi pidetään hyvässä kunnossa.
7. Muut tallikaverit on tosi kivoja! Ei ole ketään, joka tuntuisi jotenkin ikävälle tai ahdistavalle ja kyseessä on kuitenkin suht iso talli.
8. Tallilla on valmennuksia ja tunteja. Saa tuoda myös omia valmentajia. Mulla alkoikin käydä yksi ja nyt myös tallin omistaja käy hänen valmennuksissaan välillä
9. Saatiin (ilman omaa pyyntöä) haketarha, kun hevoselle oli kertynyt hiekkaa. Olisin ollut valmis maksamaan siitä, mutta tallinomistaja itse ehdotti, jos siirrettäis mun heppa haketarhaan, joka oli jo olemassa <3
10. Hevosille mahdollista saada vapaaheinä
11. Tallivuoro hoitaa vedet tarhaan
12. Tallivuoro siivoaa tarhat
13. Tarvittaessa tallivuoro myös lääkitsee hevoset. Se ei ole oletus, mutta jos nyt vaikka omistaja sairastuu, niin antavat lääkkeet, kunhan lääkkeet on helposti saatavilla ja ohjeistetaan kunnolla.
Muutenkin ihanasti joustetaan suuntaan jos toiseen. Jokainen meistä tallilaisista yrittää auttaa myös tallinpitäjää/tallivuoroa. Tallille on jonoa, joten tallinomistaja voi valita asiakkaansa selkeästi.
|