Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hyvät asiat sun tallipaikalla

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.12.25 08:27:10

Kertokaa positiivisa, hyviä juttuja, mikä teidän tallilla on hyvin ja toimii, niitä syitä miksi olette ja pysytte tietyllä tallilla.

Meillä ensimmäinen ja tärkein asia on että hevonen selvästi viihtyy. Elää pihatto-oloissa hyvässä laumassa monimuotoisessa tarhassa. Heinää tulee eteen usein ja reilusti, nälkäkiukku ei ole meillä vieraana, mutta kilot pysyy silti balanssissa. Tallinpitäjä välittää aidosti jokaisesta asukkaasta ja huomaa herkästi kaikki poikkeavuudet joihin voi puuttua ennenkuin tilanne kehittyy liian pitkälle.

Re: Hyvät asiat sun tallipaikalla

Lähettäjä: Sinttinen 
Päivämäärä:   19.12.25 08:34:30

Kuivat hyvät tarhat, joissa katokset ja heinälaarit. Kesäisin hyvät laitumet.
Sula vesi tarhoissa talvella.
Hyvälaatuinen heinä ja sitä saa riittävästi.
Moderni talli, jossa isot karsinat ja hyvä talli-ilma (koneellinen ilmanvaihto). Paljon kuiviketta.
Luotettava hoito.

Olen todella tyytyväinen, hevonen asunut tuolla jo monta vuotta. Ihana tallinpitäjä, hoitaa vieraat yhtä hyvin kuin omansa. Tosin ei tee päätyökseen, vaan käy muualla töissä ja pitää muita lähinnä siksi, että me lomitellaan sitten tallilla, että hän pääsee itse välillä lomille ja kisareissuille.

Lähettäjä: Orkidea 
Päivämäärä:   19.12.25 08:45:43

Olen viihtynyt nykyisellä tallilla asiakkaana kohta kahdeksan vuotta. Vähän päälle 30 hevosen yksityistalli. Parasta on luotettava tallinpitäjä ja työntekijä, tiedän että mun hevonen hoidetaan aina hyvin ja ammattimaisella järjellä (esim loimitukset) ja ilmoitetaan kaikista poikkeuksista. Sopimuksissa lukevat asiat pitää, kaikinpuolin asiat vaan hoituu arjessa ilman että sitä pitää stressata. Voin olla esim päivän pois tallilta työreissulla hyvin mielin. Tallinpitäjä ei ärhentele tms, niin hevoset kuin ihmiset on siksi hänen ympärillään myös rauhallisia. Ei tarvitse esim pelätä (olen hetken sellaisillakin tallilla nimittäin ollut, jossa piti pelätä tallinpitäjän raivareita ja kuunnella häneltä tulevia öisiä (känni)ääniviestejä). Tallilla on oikeasti mukavaa olla, kun ilmapiiri on positiivinen ja reilu. Kaikki tulee toimeen keskenään, tsempataan toisia ja aidosti iloitaan toisen kisamenestyksestä, monista tallikavereista on tullut minulle ystäviäkin. Porukka ei juuri vaihdu (osa on tainnut olla tuolla yli 10 vuotta, vaihtunut vaan hevonen välissä), joten sekin varmaan tekee ilmapiiristä tosi lämpöisen.
Kuivikkeita ja hyvää heinää on riittävästi. Esim mun omalle hevoselleni sopii tosi hyvin vapaa heinä ulkona, kun ei ole lihomaan taipuvainen.
Tilat on kaikin puolin toimivat, niin boksit, hyväpohjaiset tarhat ja laitumet sekä treenipuitteet ja esim riittävä määrä parkkitilaa. Tykkääm, että aina pääsee treenaamaan johonkin ja omat valmentajat saa tulla, kentät ja maneesi hoidetaan hyvin. Plussaa autottomista maastolenkeistä. Ja toinen plussa lämpimästä pukkarista, jossa on kaikille tilavat kaapit omille vaatteille ja saappaille!
Sijainti myös mulle bueno, vain reilun vartin ajomatka kaupungista, missä asun ja olen töissä.
Ja mitähän muuta vielä mainitsisi :D Summa summarum, olen tosi tyytyväinen asiakas :)

Lähettäjä: R 
Päivämäärä:   19.12.25 08:51:41

Asialliset tilat, yleinen luotettavuus (pitäisi toki olla itsestäänselvyys mutta kokemus on opettanut ettei ole), aina vettä tarhoissa, aikanaan hyvin tehdyt tarhanpohjat, kivat maastot tallin läheisyydessä, tallimatkaa alle 10 min, mukava talliyhteisö jossa kaikki katsovat vähän myös toistensa hevosten perään, yleinen rauhallisuus kun hevosia vain 13 ja niistäkin osa saman ihmisen/tallinpitäjän.

Lähettäjä: Fyffe 
Päivämäärä:   19.12.25 08:59:51

Empaattinen ja hevosista välittävä tallinpitäjä.
Toimivat tilat tallissa.
Hyvä heinä ja siitä ei kitsastella.

Lähettäjä: pilkunviilaaja 
Päivämäärä:   19.12.25 09:02:35

Olen erittäin tyytyväinen nykyiseen talliin. Toivon että se ei ikinä mene nurin.

Hyvä, maalaisjärkinen tallinpitäjä ja hänellä on myös hyvät, maalaisjärkiset sijaiset.
Hevoset saa AINA heinänsä ja väkkärinsä. Ruokintakertoja ei unohdeta.
Tallinpitäjää kiinnostaa heinän laatu ja siinä on erittäin harvoin huomauttamista. Tänä vuonna sulavuus huono, mutta oli vaikea heinävuosi ja kompromisseja piti tehdä. Hiivakohdat otetaan pois oma-aloitteisesti jos sellaisia on.
Tarhausaika on pitkä, se oli minulle tärkeää. Hevoset pääsee ulos myös talvella, ja vaikka on pakkasta. Tai vaikka sataa.
Tallin puolesta huolehditaan vesi ulos, sekin oli minulle tärkeää.
Loimet on puettu omistajan toiveiden mukaan. Niiden soljet ja tarrat on kiinni niin että ne pysyy päällä.
Tarhat on hyvät, ei mutaa. Hevosilla on mahdollisuus turpakosketukseen aidan yli.
Kenttä on hyvä ja sitä huolletaan.
Tämä ei ole suoraan tallinpitäjän ansio, mutta alue on sellainen että siellä on hyvät maastot, mikä on minulle tärkeää.

Hevoseni ovat myös tyytyväisiä ja rauhallisia. Tallin koko, tarhajärjestys, karsinajärjestys, rutiinit, hyväntuuliset ihmiset jne tekevät sen että hevoset viihtyvät hyvin. Tämä ei ole itsestäänselvyys.

Ainut mitä voisin vielä toivoa on maneesi, sitä ei ole eikä tule. Täytyy käydä ulkopuolisella maneesilla välillä.

Lähettäjä: Lanttu 
Päivämäärä:   19.12.25 10:18:04

Hevoset hoidetaan viimeisen päälle ja sovituista asioista pidetään kiinni. En keksi mitään moitittavaa.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   19.12.25 10:22:09

1. Järkevä ja fiksu tallinpitäjä. Suunnittelee asioita ennakkoon, viestii muutoksista ajoissa, kuuntelee asiakkaita mutta ei lähde mukaan ihan jokaiseen juttuun, minkä joku keksii. Sellainen jalat maassa-tyyppi. Miettii asiaa aina myös bisneksen kannalta.
2. Hyvä henkilökunta. Tämä liittyy myös tallinomistajaan siinä mielessä, että on kouluttanut kaikki. Hän myös luottaa henkilökuntaansa. Jos henkilökunta sanoo, että jokin asia on huonosti, siihen keksitään ratkaisuja. Ei kyttää tekemistä. Jokainen työntekijä on mukava ja avulias sekä fiksu ja kokemusta löytyy.
3. Karsinat ja tilat on siistit ja tilavat.
4. Heinät, rehut ja kaikki tulee ajallaan. Hevoset menee ulos ajallaan ja tulee sisään ajallaan. Tämä ei tosiaan ikävä kyllä ole mikään oletus, vaikka pitäisi olla. En tarkoita, että kaiken pitää tulla just minuutilleen, mutta jos normaalisti hevoset menee tarhaan n. 8 aikaan, niin ne menee 8-9 välillä eikä vasta kello 11. Sekin on koettu yhdellä tallilla.
5. Karsinat siivotaan hyvin ja kuivitetaan kunnolla
6. Kenttä ja maneesi pidetään hyvässä kunnossa.
7. Muut tallikaverit on tosi kivoja! Ei ole ketään, joka tuntuisi jotenkin ikävälle tai ahdistavalle ja kyseessä on kuitenkin suht iso talli.
8. Tallilla on valmennuksia ja tunteja. Saa tuoda myös omia valmentajia. Mulla alkoikin käydä yksi ja nyt myös tallin omistaja käy hänen valmennuksissaan välillä
9. Saatiin (ilman omaa pyyntöä) haketarha, kun hevoselle oli kertynyt hiekkaa. Olisin ollut valmis maksamaan siitä, mutta tallinomistaja itse ehdotti, jos siirrettäis mun heppa haketarhaan, joka oli jo olemassa <3
10. Hevosille mahdollista saada vapaaheinä
11. Tallivuoro hoitaa vedet tarhaan
12. Tallivuoro siivoaa tarhat
13. Tarvittaessa tallivuoro myös lääkitsee hevoset. Se ei ole oletus, mutta jos nyt vaikka omistaja sairastuu, niin antavat lääkkeet, kunhan lääkkeet on helposti saatavilla ja ohjeistetaan kunnolla.

Muutenkin ihanasti joustetaan suuntaan jos toiseen. Jokainen meistä tallilaisista yrittää auttaa myös tallinpitäjää/tallivuoroa. Tallille on jonoa, joten tallinomistaja voi valita asiakkaansa selkeästi.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   19.12.25 10:52:18

Riittävä määrä kuiviketta ja heinää. Molempia saa käyttää sen verran kuin tarvii.
12 h ulkoilua päivässä
Kesällä mahdollisuus päästä laitumelle
Hyväpohjainen maneesi ja kenttä.
Tallissa ei missään haise home - en pidä tätä itsestäänselvyytenä valitettavasti
Tosi mukava talliporukka
Uittopaikka lähellä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.12.25 11:51:37

- Yksilöllinen hoito (mm. mahdolliset lisäjuotot, omat heinät, suojitukset jne)
- Mahdollisuus tarhata kaverin kanssa hyväpohjaisessa tarhassa
- Riittävä heinämäärä, kullekin tarpeen mukaan. Ei pihistellä
- Isot ja hyvinhoidetut laitumet pihapiirissä
- Tallinpitäjä kertoo heti havainnoistaan, jos hevosessa mitään poikkeavaa (kuten juominen, syöminen, käytös)
- Mukava talliporukka

Lähettäjä: G 
Päivämäärä:   19.12.25 11:53:29

Jaa a...
Porukka on mahtava
Muuta ei..:D

Lähettäjä: äm 
Päivämäärä:   19.12.25 13:00:50

- Ammattitaitoinen hoito
- Paikat pidetään kunnossa
- Riittävästi heinää ja kuiviketta
- Heinäautomaatit karsinoissa
- Mahdollisuus tarhata laumassa
- Maneesi
- Hyvät, autottomat maastoreitit
- Mukava porukka

Päivämäärä:   20.12.25 08:52:23

Hyvät puitteet hevosille
Mukava tp
Hinta

Lähettäjä: Pena 
Päivämäärä:   20.12.25 09:01:13

Tallinpitäjä joka auttaa,kuuntelee,toimii ja on käytettävissä.
Tallintekijä on äärettömän taitava hevosten kanssa ja aina on kaikki tiptop.
Tekijää myös kiitetään
Meijän tallilla ei ole mitään tätinurkkaa tai juorukerhoja.
Kaikki viihtyy ja autetaan kaikki kaikkia.
Kerran viikossa käydään maneesilla ja porukalla mennään aina joku tarjoutuu apulaiseksi.
Nurkat siistit ja tilaa on!
Osattu suunitella tilat kaikkia ajatellen.
Toki! Niitä miinuksia on.
Niin kesälaitumet on pienet ja niissä ei ole ruokaa kokokesäksi. Mutta hevoset on sitten tarhoissa yötäulkona ja tallinpitäjän mies ja poika käy niittää ruohoa. Eli vihreää on kuitenkin.
Terveisiä! T mini ja satu

Lähettäjä: Hyvin suunniteltu 
Päivämäärä:   20.12.25 15:19:41

Omassa tallissa kaikki toiminnot (karsinat, hoitopaikat, pesari, satulahuone, taukotila, heinät, rehut, kuivikkeet ja lantala) saman katon alla. Tilaa on jopa niin, että trailerinkin mahtuu säilyttämään sisällä.

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   20.12.25 15:27:20

Kaikista tärkeintä: hevonen viihtyy ja kaikki sen perustarpeet (lauma, tarpeeksi tilaa, mahdollisuus tehdä valintoja eli syödä, juoda ja levätä silloin kuin itse haluaa ja siellä missä itse haluaa) täyttyvät. Itse en kaipaa mitään hienouksia, kunhan vain voin olla varma, että hoito on hyvää ja luotettavaa ja tallinpitäjä oikeasti haluaa hevosten parasta ja välittää niistä aidosti. Ja tämä meillä toteutuu ihan 100 %. Lisäplussana mukava ja rento porukka, jossa jokainen saa harrastaa rauhassa omalla tavallaan.

Lähettäjä: % 
Päivämäärä:   20.12.25 16:04:02

Ruuhkattomuus ja hyvä tallihenki. Hevoset tarhaa pitkään ja laiduntaa laumoissa. Aina vettä ulkona ja riittävästi heinää. Tallille on mukava tulla.

Lähettäjä: & 
Päivämäärä:   20.12.25 19:27:33

Ihana rauhallinen maalaistalli/kotitalli, mulla kaksi hevosta siellä, toinen starttaava lv ja toinen herkkisratsuni PRE.

Ykkösluokan hoito ja infoaminen heti asioissa, hyvissä ja ikävemmissä asioissa. Heinä priimaa kuivaheinää, väkirehureuokinta tarvittaessa 3x vuorokaudessa. Superfiksu tallinpitäjä, jolla ois maalaisjärkeä jakaa vaikka puolelle maailmaa.

Kesäisin hyvinhoidetut laitumet. Loimittaa sään mukaan, ja ei pidä hevosia myöskään pakolla ulkona kellon ympäri, jos paahtava helle, rähmää taivaalta/ muuta häiriötekijää.

Täysihoito hänellä 600€/kk/polle. Pois ei olla lähdössä muutaku haudan kautta.

Päivämäärä:   20.12.25 20:34:23

Hevonen voi hyvin. Pystyn vaikuttamaan yllättävän paljonkin hevosen elämään keskustelemalla siitä tallinpitäjän kanssa. Talli olisi täydellinen, ellei talliyhteisö olisi niin mätä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.