Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Loimien peseminen

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   10.12.25 12:15:44

Tai siis pesettäminen. En ole vielä kysynyt kyseisestä firmasta, mutta ainakaan eivät sivuillaan mainitse kyllästämisestä.

Pitääkö loimet kyllästää pesun jälkeen? Minulla on todella hyvin sadetta pitävät loimet ja en haluaisi pilata niitä. Alkavat vaan olla aika törkyisiä.

Re: Loimien peseminen

Lähettäjä: Juuh 
Päivämäärä:   10.12.25 12:25:39

Pesetän loimet loimipesulassa ja sen jälkeen kyllästän ne itse suihkeella

Päivämäärä:   10.12.25 12:26:30

Haluatko suositella jotain tuotetta tuohon?

Lähettäjä: Juuh 
Päivämäärä:   10.12.25 12:44:35

Olen käyttänyt Puuilossa myytävää suihketta. Olikohan merkki Eclipse. Tarkoitettu hevosten loimille.

Hevonen ollut nyt 5 vuotta, joten vanhimmat loimet on ostettu uutena 5v. sitten. Pesty kerran vuodessa ja pesun jälkeen kyllästetty. Pitävät edelleen hyvin vettä.

Lähettäjä: Liisa 
Päivämäärä:   10.12.25 13:16:11

Loimet kyllästetään pesulassa pesun jälkeen ja sen jälkeen kotona kyllästetään pariin kertaan (motonet, biltema tai puuilo venekuomun kyllästeellä). Testataan alkusyksystä sateessa, että pitää vettä. Sen jälkeen käytetään pihatossa.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   10.12.25 13:55:05

Meillä kaikki ulkoloimet Horsewaren, on Ramboa, Rhinoa ja Amigoa. Muutamat 0g ja 100g irroitettavalla kaulakappaleella pesen hevosvarusteille tarkoitetussa kotikoneessani, paksummat vasta kesällä painepesurilla ulkona. Jos likaantuvat ulkopinnalta, harjaan pintaliat pois, sisäpuolelta pyyhin joskus kostealla tarvittaessa. Loimissa on kaikissa silikonikumiset (itsetehdyt) irrotettavat häntälenkit.
Vanhimmat ovat yli 30v, kyllästää ei ole tarvinnut koskaan.

Päivämäärä:   10.12.25 13:56:05

Hups, tuli 10v liikaa, ovat yli 20v.

Päivämäärä:   10.12.25 14:13:27

Nämä minun loimet on myös horsewaren, joku taitaa olla bucaksenkin. Mutta ilmeisesti kyllästäminen ei olisi sitten ihan välttämättömyys.

Päivämäärä:   10.12.25 14:57:44

^^ Nuo minun Amigoni yhtä lukuunottamatta ovat niitä vanhoja ja niiden laatu oli kyllä nykyisiä parempi. Tämä viimeisinkin ( muutaman vuoden vanha, ostin käytettynä) pitää kyllä kaatosateen pesujen jälkeenkin ilman kyllästämistä, mutta on selvästi huonolaatuisempi, vaikka on 1600D.

Lähettäjä: irik 
Päivämäärä:   11.12.25 21:42:02

Ei välttämättä aleta suhhuuttaa millään aineella. mutta saatetaan laittaa huuhteluainelootaan kyllästysaine, joka leviää loimen pintaan huuhteluveden mukana. Mutta vesipiheissä koneissa tämä tietenkään ei toimi kunnolla joten varmistakaa, että koneissa käytetään riittävästi vettä.

Minulla on oma kone, jossa pesuaineluukku koneen päällä ja saan letkulla koneeseen lisävettä. Laitan lisävettä pesuun sekä jokaiseen huuhteluun, kun kone käyttää muuten niin onnettoman lirauksen vettä... Yleensä pesen esipesun kanssa, jolloin esipesussa on todella paljon vettä, ja pahimmat liat huuhtoutuu jo siinä, niin varsinaisessa pesussa koneessa pyörivä vesi on sitten puhtaampaa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.