Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten freesata Ume trailerin ulkopinta?

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   10.12.25 00:57:52

Tehdäänkö näihin esim jotain kattavia teippauksia vai mikä auttaisi? Koppi on toimiva ja hyvä, mutta valkoinen väri kellertää ja sivussa olevat tarrat repaleisia. Miten siis freesata tästä ulkoisesti yhtä hyväkuntoinen kuin mitä on sisältä?

Re: Miten freesata Ume trailerin ulkopinta?

Lähettäjä: Jepuli 
Päivämäärä:   10.12.25 19:16:36

Yliteippaus on yks vaihtoehto. Googlaamalla löytyy tietoa.
Halvin vaihtoehto on maalata itse. Lopputulos on sitten just niin hyvä kuin tekijä.
Hyvä jälki vaatii huolelliset pohjatyöt, pohjamaalin välihionnat ja pintamaalin. Lasikuituun sopivan maalin löytymisessä kannattaa kysyä asiantuntijoilta esim venetyypit.

Lähettäjä: kfkfr 
Päivämäärä:   11.12.25 09:22:04

Teippien poisto, kunnon pesu, hionta/myllytys, joku jolla puhdistetaan pinta. Teippaaminen on nykyään todella yleistä, mutta moni myös maalaa. Jos traikku on muuten hyvässä kunnossa, niin kannattaahan se freesata. En itse ainakaan haluaisi mitään rähjäisen näköistä käyttää :D Toki jos vaihdat väriä, niin se vaatii kai muutoskatsastuksen. Mutta jos sillä saa itselleen hyvän mielen, niin mikä ettei. Olen miettinyt, pitäisikö oma traikku maalauttaa, kun sen sai valmistajalta/maahantuojalta vain tylsinä värivaihtoehtoina, mutta vielä en ole alkanut rellestää... :D

Lähettäjä: Urposläp 
Päivämäärä:   11.12.25 11:04:52

Pysyyköhän yliteippaus umen traikussa, jonka ulkopinta on sellIasta kalansuomu-pintaa eli ei tasainen lasikuitu.

Traikku on muuten oikein hyvä ja meille sopiva, mutta rumahan se on #

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   11.12.25 13:58:29

Mulla just tommonen kalasuomu pinta umeåssa, tehtiin kesällä teippaukset, ei tosin yliteippausta vaan tekstiä + kuvia. Hyvin on pystynyt, ei mitään ongelmaa. Vanhojen teippien poistoon kannattaa varata riittävästi aikaa ja hyvä kuumailmapuhallin. Vajaan parikymmentä vuotta ku ehtivät siinä olla nii on tiukassa poistaa :D

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.