Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vuokraajan/hoitajan lahja

Lähettäjä: minäkin 
Päivämäärä:   8.12.25 14:23:20

Hei vuokraajat ja omistajat!

Mitä ootte antaneet vuokraajalle joululahjaksi? Vai ootteko? Ilmainen vuokrauskerta vai jotai muuta?
Entä sitten hoitajalle? Hevoseni hoitaja käy ilman että raha vaihtaa omistajaa ja hänestä on puolestaan aito hyöty, ihan korvaamaton apu. Mitä lahjaideoita? En todellakaan tiedä, onko esimerkiksi ruoka-allergioita.

Tai, jos vuokraat/hoidat hevosta, odotatko saavasi omistajalta lahjan? Mitkä lahjat on olleet kivoja?

Rahaa ei ole hullun lailla, joten mitään 50€:n lahjakortteja en pysty valitettavasti hankkia. Budjettiystävällisiä ideoita siis kehiin, kiitos!

Re: Vuokraajan/hoitajan lahja

Lähettäjä: hips 
Päivämäärä:   8.12.25 14:46:28

Villasukat, kahvi, glögi, suklaa, kahvila lahjakortti... nämä nyt ainakin ollut ihan mieluisia.

Lähettäjä: Meltsukka 
Päivämäärä:   8.12.25 14:47:09

Vuokraajalle lahja? Hieman kummallista. Ehkä jonkun itselle lahjaksi annetun karkkirasian voisin kierrättää. Vuokraaja antaa 20e vuokrauksesta ja sitten se menisi hänen lahjaansa... Meidän vuokraaja saa harrastaa aika ilmaiseksi kun hevosen kuluja katsotaan joten hyvän joulun toivotukset saa kelvata tänäkin vuonna. Eiköhän hevosen käyttö ympäri vuoden niin halvalla ole jo tarpeeksi lahja.

Lähettäjä: Q 
Päivämäärä:   8.12.25 14:54:56

Villasukat 30e ja kahvi/glögi maksaa nykypäivänä 10e joten en ostaisi ainakaan vuokraajalle. Itse joskus annoin hoitajille/vuokraajille kortin kylkeen jonkun ilmaisen näytteen jostain tuotteesta joita sain töistä.

Lähettäjä: Sanna 
Päivämäärä:   8.12.25 16:35:49

Vuokraajahan maksaa käynneistä, en antaisi/odottaisi mitään. Jos vanhanliiton kunnon hoitaja kyseessä, voisin jollain pienellä muistaa. Mutta luulisi että tässä tilanteessa tietäisi hoitajastakin jotain henk.kohtaista.

Lähettäjä: Höh 
Päivämäärä:   8.12.25 17:37:13

En osta lahjaa. Vuokraan äiti-lapsi-kombolle yhtä hevostani. Lapsi on mukava ja arvostaa minua. Äitiä olen pitänyt melkein ystävänä. Teen aika paljon heidän hyväkseen. Lapsella oli synttärit ja niistä puhuttiin viikkoja etukäteen. Ostin aika kalliin lahjan, joka oli juuri mitä lapsi toivoi. Heillä oli isot juhlat, mutta vaikka asumme aika lähekkäin, minua ei kutsuttu edes kahville. Olisin ilahtunut vaikka vain jälkikäteen kahvilla käynnistä, mutta ei. Emme siis varmaankaan ole edes ystäviä sitten.

Lähettäjä: Ralli 
Päivämäärä:   8.12.25 17:41:33

Minun hevosellani käy 11-vuotias hoitaja, jolle hevonen on aivan kaikki kaikessa, ha hän rakastaa sitä aivan yli kaiken. Olen miettinyt, miten häntä muistaisin, tai siis miten hevonen voisi häntä muistaa. Joku pieni juttu olisi kiva antaa.

Lähettäjä: p 
Päivämäärä:   8.12.25 20:28:17

Itse olen saanut lahjaksi pienen kuvataulun itsestäni ja hevosesta. Olin siis se vanhan liiton hoitaja, joka tarvittaessa tuli tallille sunnuntaiaamuna viideltä letittämään kisoihin.

Lähettäjä: söpis 
Päivämäärä:   11.12.25 00:38:31

en odota saavani mitään. oon silti saanut aivan ihania juttuja. Kun hoidin omani lisäksi toista ponia, sain lasin johon oli poltettu/kaiverrettu kuva poneista yhdessä. Se oli ihana lahja. Oon saanut myös paidan, lapaset, kerraston, herkkuja yms. Kaikki on olleet ihania. Mulla hyvä lahja olisi myös hevoselle ostettu, esimerkiksi uusi ratsastusvaruste vanhan kuluneen tilalle. Tai sitten hevoselle ostettu hieronta/ satulansovitus yms. Jos oikeen höveliksi heittäytyy, niin vuokraajalle ostettu valmennus on varmaan paras lahja mitä voit antaa.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   11.12.25 12:23:09

Selkeästi osalla vuokraaja vain rahan takia. Itse olen vain tyytyväinen että joku pitää hevostani kuin omaansa. Olen aina hankkinut lahjat vuokraajille. Iästä riippuen suklaata, leffalippuja, lahjakortteja, herkkukori jne. Olen saanut lahjan myös vuokraajalta.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   11.12.25 14:55:05

Jos hoitaja käyttää korvakoruja niin kultasia nappikorviksia saa 50 eurolla.

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   11.12.25 20:57:51

No tuolla keskustelun alussahan joku hevosenomistaja valitti ettei milläänpysty johonkin 50 e lahjakorttiin, on liian kallista kun rahatilanne niin huono - siis mitä? Kuinka persaukiset ihmiset täällä pitää omaa hevosta, nyt ei ymmärrä…

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   13.12.25 13:53:50

Mulla kultakimpale luottohoitaja, 25-vuotias. Nyt kolmatta vuotta, käy kolmasti viikossa ja ratsastaa 2x/viikko. Raha ei todellakaan vaihda omistajaa.

Nyt jouluksi annan hänelle S-ryhmän lahjakortin 100€.

Lähettäjä: Tuu 
Päivämäärä:   13.12.25 19:09:39

Mä olen vuokrannut tallitöitä vastaan eli raha ei vaihtanut omistajaa. Sain joskus viinipullon tai joulukukkasen, ne oli kivoja eikä maksa kovin paljoa. Onhan se kiva,,että muistetaan, kun aina ei ole edes pystynyt liikuttamaan mutta olen silti käynyt auttamassa.
En tosiaan haluaisi mitään hiton kuvataulua, missä aikuiset ihmiset sellaisia pitää :D

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.