Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Nuoren hevosen myynti, ei edes irtopalakuvattu

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.12.25 09:51:51

Paljon nuoria myynnissä, kohtuu kovaan hintaan 15-20te. Silti näitä ei ole edes vaivauduttu irtopalojen varalta kuvaamaan. Missä muussa säästetty?

Re: Nuoren hevosen myynti, ei edes irtopalakuvattu

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.12.25 09:55:58

En ole minäkään nuoriani kuvannut joita ei ole ollut tarkoitus käyttää jalostuksessa eikä ole näkynyt mitään turvotuksia.

Lähettäjä: ?d 
Päivämäärä:   8.12.25 10:34:49

Enemmän ihmetyttää ne, jotka on kuvattu muttei leikattu. Vaikka siis olisi aihetta. Kuka ostaa tuohon hintaan hevosen + leikkauksen riskit?

Lähettäjä: Nipsu 
Päivämäärä:   8.12.25 13:14:18

Irtopalat on varsin yleisiä. Kaikkia ei tarvitse leikata.

Lähettäjä: Xd 
Päivämäärä:   8.12.25 13:30:08

Ei ne valmiiksi otetut kuvat kuitenkaan kelpaa. Eli jos tarkoitus myydä ennen koulutusta niin sama jättää ostajalle kuvattavaksi kun haluavat kuitenkin itse kuvauttaa vaikka kuvat olisi otettu.

Päivämäärä:   8.12.25 13:47:45

Ja kuvat vanhenee jo 3kk aikana.

Lähettäjä: i 
Päivämäärä:   8.12.25 14:05:24

Irtopalakuvat ei kyllä vanhene, ja myös ratsastusikäisen hevosen kuvat säilyttävät informaatioarvionsa oikein hyvin 3kk jälkeenkin.

Jos olisin itse myymässä, niin totta ihmeessä kuvauttaisin kaiken ikäisen hevosen valmiiksi. Tietäisin sitten mitä olen myymässä ja olisi kaikin puolin sujuvampaa. Ostaja voi sitten näyttää kuvat omalle eläinlääkärilleen.

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   8.12.25 15:13:31

Minä olen viime vuosina kuvauttanut mahd irtopalat 2 vuotiaita, ennen työntekoa. Ei ole ollut irtopaloja, mutta joka tapauksessa esim 5vuotiaana ne toimivat ns nollakuvina, joihin voi verrata. Mikäli olisi irtopaloja, leikkaus sen mukaan tarvitseeko, pelkästään kuvien " putsaamiseksi" leikkaus ei ole järkevää, jotkut palat eivät ole merkittäviä.

Päivämäärä:   8.12.25 15:17:54

Informaatiota niistä vanhoista kuvista saa joo, mutta riippuen niistä paloista ne voi myös aiheuttaa muutoksia jo siinä 3kk jaksolla.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.