|
Lähettäjä: Lulu
Päivämäärä: 6.12.25 10:54:38
Haastan vähän tuota ajatusta, että pitää vain pakottaa itsensä tallille. On ihan OK olla menemättäkin. Ei asiat ole ikuisia. Se, mikä on aiemmin tuonut hyviä elämyksiä, ei välttämättä tee sitä enää, eikä väkisin tarvitse yrittää.
Itse olen ihan vain tuntiratsastaja, mutta tajusin jokin aika sitten, ettei harrastus tuota samanlaista iloa kuin aiemmin. Ennen odotin tunteja ja suorastaan laskin päiviä seuraavaan. Nykyään tunti saattaa melkein unohtua tai huomaan ajattelevani, että vttu kun pitää taas tänään mennä - ei millään viitsisi ja olisi parempaakin tekemistä. Olen suorastaan iloinen, kun tulee joku pakollinen meno, jonka vuoksi voin hyvällä omallatunnolla perua tunnin. Tavallaan ei haluaisi luopua pitkäaikaisesta rakkaasta harrastuksesta, mutta samalla mietin, onko mitään järkeä jatkaa tavallaan jonkinlaisesta kieroutuneesta velvollisuudentunteesta. Olo on niin kevyt ja melkeinpä helpottunut, kun ei tarvitsekaan lähteä.
Hevosista tykkään edelleen, mutta se suorittaminen ahdistaa ja olen ymmärtänyt. että kaltaisiani fiilistelijöitä ei talleilla kaivata.
|