Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hevoshommia päivätöiden oheen

Lähettäjä: AK 
Päivämäärä:   3.12.25 09:01:52

Olen miettinyt että haluaisin tehdä päivätöiden ohella/korvata osan niistä jollain hevosiin liittyvällä. Ei valmennusta tai ratsutusta vaan jotain hyvinvointiin liittyvää, hieronta tms. Vaihtoehtoja on monia. Mietin että kannattaako lähteä opiskelemaan? Onko kysyntää ja mille? Riittääkö asiakkaita?

Re: Hevoshommia päivätöiden oheen

Lähettäjä: ö 
Päivämäärä:   3.12.25 09:17:05

Jos päivätyösi on hyvä tai edes kohtuupalkkainen, ei kannata. Kannattaa mielummin pitää hevoshommat harrastuksena ja hakee palkka paremmista töistä. Hevosalan palkkaus surkeaa.

Itse ratsutan päivätyön ohessa fiiliksen ja jaksamisen mukaan. Se on ihan jees, saa vähän lisatienistiä hepparahastoon ja pääsee ratsastaan erilaisilla hevosilla. Mutta ei siinäkä kauheesti tarjontaa ole ja millään 20€ ei kannata lähtee ajeleen ja käyttää aikaansa.

Lähettäjä: Liu 
Päivämäärä:   3.12.25 09:20:26

Hevoseni kengittäjä ja hieroja ovat molemmat päivätöissä muualla. Kengittäjä teki ennen 100% kengitystä, mutta sitten tuli selän kanssa ongelmia, meni muualle töihin ja kengittää enää muutamia vanhoja asiakkaita töiden jälkeen.

Hieroja taas ollut täysin toisella alalla, mutta halusi lisätyötä ja kouluttautui hierojaksi. Haaveilee siitä, että voisi vähentää päivätyön työaikaa tai alkaa jopa kokonaan yrittäjäksi ja elättää itsensä hieronnalla. En tiedä, kuinka paljon asiakkaita hänellä on, tuntuu että aina saa ajan haluamaansa ajankohtaan.

Lähettäjä: Myy 
Päivämäärä:   3.12.25 11:15:57

Itse teen 80% työaikaa ja hieron jonkun verran.
Jos hieronta oikeasti kiinnostaa, opiskele hierojaksi ja katso miten käy.

Lähettäjä: Keko 
Päivämäärä:   3.12.25 11:48:32

Itsellä päivätyö toisella alalla, jonka lisäksi opetan ratsastuskoulussa 2-3 iltana viikossa. Olen tyytyväinen tähän järjestelyyn, vaikka tosiaan nuo muutamat päivät viikosta on kirjaimellisesti töitä aamusta iltaan. Ja oikeastaan pidän tuosta opetustyöstä enemmän kun päivätyöstäni :D

Lähettäjä: Maiju 
Päivämäärä:   3.12.25 14:45:12

Minäkin opetan 3 päivää viikossa varsinaisen työn ohella.

Päivätyössä hyvät edut, arkityö, kuukausipalkka bruttona hieman yli 3t, liukuva työaika. "Heppatöillä" teen taskurahaa ja vakuuttelen itselleni että harrastus tuottaa edes jossain määrin :D

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   3.12.25 14:48:40

Tiedän useamman joka tekee noin. Lähinnä ne on hierojia ja kengittäjiä. Ei se ota jos ei annakaan.

Lähettäjä: Lilla 
Päivämäärä:   3.12.25 15:06:25

Meillä käy kalevalainen jäsenkorjaaja, joka laskuttaa aivan poskettoman summan hoidosta, mutta on niin uskomattoman hyvä, että kaikki maksavat taksan ilolla. Luulen hänen tienaavan ihan mukavasti, toki hän on opiskellut alaa niin pitkälle että pidemmälle tuskin pääsee.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.