Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Nuoren hevosen lopetus

Lähettäjä: Surku 
Päivämäärä:   2.12.25 20:38:40

Olen tilanteessa, että minulla on loukkaantumisen vuoksi loppuelämän harrastuskäyttöä kestämätön nuori hevonen. Hevonen pystyy kyllä elämään kivuttomasti mutta ei kestä käyttöä. Pitkän pohdinnan jälkeen olen päättänyt lopettaa hevosen, ja tuntuu ihan hirveälle..
Vaihtoehtoina on lopettaa kaikki harrastaminen ja elättää loppuelämän lemmikkihevosta, tai laittaa hevonen pois ja mahdollisesti tulevaisuudessa hankkia uusi harrastuskaveri. Olen kysellyt tutuilta olisiko seurahevoselle tarvetta, mutta ymmärrettävästi nykyisessä taloustilanteessa paikkaa ei löydy. Vieraalle en uskalla tätä antaa.
Olenko ihan hirveä ihminen?

Re: Nuoren hevosen lopetus

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   2.12.25 20:45:39

Oikea päätös. Näin itsekin tekisin järjellä ajateltuna.

Lähettäjä: Taika 
Päivämäärä:   2.12.25 20:45:39

Et todellakaan ole. Laita vaan pois.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.12.25 20:48:43

Hevonen on luotu liikkumaan. Ajattelisin asiaa myös siltä kantilta, että teet palveluksen kun et jätä vain seisomaan. Klisee, mutta hevonen ei lopetuksesta kärsi. Eikä kenelläkään ole mitään sanomista siihen, mitä teet omalle hevosellesi. Sanomista varmasti tulee, mutta kukaan ei ole oikeutettu moittimaan toisen tekemiä valintoja. Hevosta ajatellen tehty päätös, on paras päätös.

Lähettäjä: hm 
Päivämäärä:   2.12.25 20:50:46

Joku viisas täällä joskus sanoikin, että siinä vaiheessa kun alkaa miettiä hevosen lopetusta, se on se oikea ratkaisu.

Päivämäärä:   2.12.25 20:56:00

Kohta tulee Mieshevonen vänkyttämään että eikö olisi ollut sama jos varsa olisi ammuttu kalvoihinsa...

Päivämäärä:   2.12.25 21:00:34

Olen lopettanut samasta syystä.

Päivämäärä:   2.12.25 21:07:21

Lopeta vain, ei hevonen siitä kärsi.

Lähettäjä: B 
Päivämäärä:   2.12.25 21:36:02

Vähän kyllä kyseenalaistan näiden "ei kestä mitään käyttöä mutta kivuton on" todellisuutta. Jos hevonen ei kestä käyttöä niin todennäköisesti sen kipukäytöstä ei enää vain huomata puutarhatonttuna. Poissa silmistä poissa mielestä.

Lopetus on aina oikein vaivaista hevosta kohtaan.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   2.12.25 21:47:47

Lopetus hyvä päätös, mutta onko vamma varmasti sellainen ettei kestä käyttöä? Avaa vähän. On montakin vammaa mistä eläinlääkärit antaa varovaisia lausuntoja ettei. tod.näk.kestä käyttöä, mutta maltillisesta kuntoutuksella on kestänyt hyvin tyytyväisenä harrasterstsun elämää. Kalliilla tallipaikalla ei ole kyllä järkeä seisottaa hevosta, millä ei pysty tekemään mitään.

Lähettäjä: Dd 
Päivämäärä:   3.12.25 10:35:42

Risa pois. Ei hevonen nauti jos ei voi liikkua täysillä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.