Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Horseware Fieldsafe-loimet, kokemuksia?

Lähettäjä: Kertakäyttöinen? 
Päivämäärä:   30.11.25 17:58:55

Onko kenelläkään kokemusta Horsewaren uusista Fieldsafe-loimista? Kestävätkö tarrat käyttöä? Jos olen oikein ymmärtänyt, kaulakappale on kiinni loimessa pelkällä tarralla (ei metallilenkki + tarra kiinnitystä kuten yleensä) ja mahavyöt ovat loimessa kiinni pelkällä tarralla.

Horsewaren loimista minulla yleensä lakkaa ensimmäisenä toimimasta tarrat, kun niihin menee karvoja, pölyä, hiekkaa jne. Loimet onneksi pysyvät kiinni, vaikka tarrat eivät toimi (disc closuresta ei ole kokemusta). Kaulakappaleita olen joutunut uusimaan, kun tarrat eivät ole enää pitäneet.

Ideana Fieldsafe hyvä, mutta aiemmat kokemukset tarrakiinnityksistä antavat aihetta epäilyyn kestävyyden ja käytettävyyden suhteen.

Re: Horseware Fieldsafe-loimet, kokemuksia?

Lähettäjä: rke 
Päivämäärä:   30.11.25 18:03:27

Miksi et puhdista niitä tarroja?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.11.25 18:30:16

Mulla ainakin

Päivämäärä:   30.11.25 18:31:41

Oho ylempi viesti lähti kesken, mutta siis mulla ainakin kyseiset kiinnitykset on Rambo-loimissa kestänyt tosi hyvin, ei mitään ongelmaa. Tarrallahan ne on niissä metallilenkeissäkin kiinni ja ainakin näissä Ramboissa tuo pelkkä tarrakiinnitys on huomattavasti vahvempi kuin se metallilenkkiin kiinnitettävä tarra.

Lähettäjä: Pia 
Päivämäärä:   1.12.25 09:43:55

Itse en tykkää noista tarrallisista kaulakappaleista. Tarrat on niin hyvät ettei niitä sitten meinaa saada irti :). Rambon mahakappaleissa ne vielä menee, kun niitä ei yleensä irti tarvii ottaa.

Lähettäjä: Fifi 
Päivämäärä:   1.12.25 14:48:02

Jos tarra on niin hyvä ettei aukea millään, niin mikä loimessa on niin safe?

Lähettäjä: £ 
Päivämäärä:   1.12.25 15:35:16

Jos hevonen nyt sattuu jotenkin jäämään loimensa kanssa kiipeliin, niin se ehkä hepo vetää pikkuisen isommalla voimalla mahavöiden tarrat auki verrattuna ihmisen sormivoimiin.

Päivämäärä:   3.12.25 06:17:35

mun jossain rambossa oli vuosia sitten jo tarralliset mahavyöt. kerran jäi hevonen kiinni loimeensa, mutta eipä auennut tarra mahavyöstä, vaan ompeleet vähän purkautui vyön kiinnityksestä. rambo niin paljon vanhempaa kuin amigo, että amigo olisi varmaan revennyt. mutta nykylaadulla kyllä varmaan se vyön kiinnitys irtoaa ihan itselläänkin, laatu surkeaa nykyään.

Lähettäjä: Hippihei 
Päivämäärä:   3.12.25 08:21:02

Näitä en ole uskaltanut kokeilla, mutta Amigoista (myös plus) kyllä solkien ompeleet repeää jos jää johonkin kiinni. Kuten . kommentoi niin laatu huonontunut ja myös tavan loimet hajoaa kyllä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.