Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Rambo optimo koot

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.11.25 22:22:53

Kuinka paljon pienempi loimi kannattaa ottaa normaaliin verrattuna tästä, kun paljon lukee että on oikeasti reilua kokoa. Kyseessä iso hevonen, jolle monesta loimesta ei 165cm koko riitä

Re: Rambo optimo koot

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.11.25 22:41:02

Mun hevonen (lyhytrunkoinen ja iso edestä) käyttää normaalisti Horsewaren kokoa 6'6 ja Optimosta 6'0 mahtuu, mutta 6'3 on vähän parempi edestä, mutta on hieman liian pitkä. Sama pätee sekä talli- että ulkoloimeen, tosin 6'0 ulkoloimi olisi luultavasti ahdas, jos alle laittaisi paksun talliloimen.

Lähettäjä: Pia 
Päivämäärä:   26.11.25 10:27:15

Meillä Ramboista kokoa pienempi, Hw Amigot 6.6 ja Rambot 6.3

Päivämäärä:   26.11.25 10:41:19

^ Optimo on selvästi reilumpaa mitoitusta kuin muut Rambot. Kannattaa ottaa mitat Horsewaren sivuston ohjeen mukaan ja itse vähensin siitä vielä yhden koon ja tuli sopiva.

Lähettäjä: IRL 
Päivämäärä:   26.11.25 17:48:35

Näillä tiedoilla jos normaalista loimesta ei 165 (eli 7'3) riitä niin ottaisin optimosta sen 165/7'3.

Optimo on tarkoitettu isoille hevosille. Siis leveille, pyöreille. Helmat on pidemmät, valtavat lapalaksokset tuo leveyttä. Kapeammalla hevosella jolle normaali lapalaskokseton Rambo istuu on Optimo varmasti hirveä teltta ja osa siitä laskosten tuomasta leveydestä "siirtyy" varmasti pituuteen.

En ole itse käyttänyt noita muilla kuin tankkimallin puoliverisellä jolla normaalit amigot yms. hankasi. Sittemmin olen hankkinut myös toisen merkin loimen jossa lapalaskokset ja se istuu hyvin myös. Pituus niissä ainakin näppituntumalla on sama, mutta Optimon helmat selvästi pidemmät.

Päivämäärä:   26.11.25 23:58:30

Optimo toimii loistavasti barokkimalliselle iberialaiselle, tosin talliloimen kaulakappale pitää tilata normaalia isompana, muuten jää ahtaaksi. Ulkoloimessa tuota ongelmaa ei ole, meillä ainakaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.